Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

En annan fråga: Vilka tänker skriva förlossningsbrev? Vad har ni tänkt att skriva där?

Jag såg att det fanns en mall till ett förlossningsbrev här på FL. Jag tror jag ska använda mig av den.

• FiaFunderar
    moruri skrev 2013-11-13 19:32:19 följande:

Fia funderar: ja, detta med blöjor, har tänkt på de också, man brukar ju få liberos gravidväska på bb, men eftersom vi hoppas på snabb hemgång så tror jag att jag packar ner ett par blöjor i väskan!

Skrivit förlossningsbrev:

*Vi vill inte att några beslut ska fattas över våra huvuden, vi vill bli informerade om alla undersökningar som görs och till vilket syfte.

*Vi vill ha en lugn förlossning med så få människor som möjligt närvarande. Vi vill inte under några omständigheter ha någon praktikant eller studerande närvarande. Vill helst inte ha någon manlig personal.
    *Jag vill få lavemang när jag kommer in om jag inte redan tagit det hemma.

*Jag badar/duschar gärna. Är öppen för lustgas och akupunktur, men vill försöka klara mig så gått det går utan annan smärtlindring.

*Jag är VÄLDIGT orolig för att spricka. Jag vill att barnmorskan gör allt i sin makt för att förhindra detta, med yttre press med varm handduk och ritgens handgrepp. Om barnmorskan anser att ett klipp är nödvändigt vill jag inte helst inte se saxen. Vill gärna få bedövningsspray.

*När bebis kommer ut vill jag ha den direkt till bröstet med en intakt och pulserande navelsträng. Avklampning får ej ske innan navelsträngen slutat pulsera, MYCKET VIKTIGT!

*Vi vill INTE se moderkakan

*Vi vill gärna bli lämnade ensamma med bebis den första stunden, mätning och vägning kan vänta.

*Ingen får gå iväg med min bebis efter att den kommit utan att jag eller Chris följer med.

*Vi känner båda att "hemma är bäst". Med andra ord så vill vi gärna åka hem så fort det är möjligt och bara stanna på BB om det finns någon medicinsk anledning till att göra det.

*Jag har tänkt amma, men jag vill klura ut detta själv, om jag vill ha hjälp frågar jag själv om detta.  
    Vilket BRA brev!!!
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-11-13 19:53:21 följande:

Får ni inte blöjor på bb?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Det är det jag inte kommer ihåg :)
  • FiaFunderar

Irlais: GRATTIS till den stora lillen Glad Hjärta Baby 

Jag blir jätteavis. Är ganska deppig över att jag tror att jag kommer gå över 14 dagar med den här ungen också! Tänk om jag kunde få innan eller på BF istället. Skelle vara underbart. Känns som att min kropp går sönder mer och mer för varje dag.  

• FiaFunderar
    Em me skrev 2013-11-19 22:52:33 följande:

Hur många mer än jag går och lägger sig med tanken "kan undra om det händer nått i natt" och vaknar sedan lite uppgivet morgonen därpå;)

Inte jag :) Jag är inställd på att min kommer på julafton :)

Bf den 14.e
  • FiaFunderar

Asså vad jobbigt det verkar vara med alla sammandragningar och förvärkar...

Jag har aldrig kännt en sammandragning knappt. Med första barnet så gjorde min BM en hinnsvepning och så sa hon: Så där ska det kännas och se ut. Känner du nu sammandragningen? och du kan till och med se på din mage att den drar ihop sig lite...

Jag fattade nada för jag kände ingenting haha...

• FiaFunderar
    Em me skrev 2013-11-19 23:42:58 följande:
    Jaså, hur kommer det sig?:)
    Gick över 15 dagar med dottern (född maj 2012)
  • FiaFunderar
    Äntligengravid skrev 2013-11-20 14:22:16 följande:

Envis bebis tror jag. Var ju inne för vändning i morse. Då låg hon fint med huvudet neråt. När vi varit hemma nån timme och hon bökat runt en massa är jag nästan säker på att hon vänt sig med huvudet uppåt igen. Skitunge! smile2.gif Jaja det är väl bara att inse att hon bestämmer själv.

Så var det med min första dotter!

Hoppas hon vänder sig igen. Det gör hon säkert. Har du mycket fostervatten som hon kan snurra runt i? :)
  • FiaFunderar
    Äntligengravid skrev 2013-11-20 20:21:31 följande:
     Jo jag brukar ha väldigt mycket fostervatten. OCh så väldigt stor mage. Känns ju inte som det är nån idé  att försöka vända henne än iaf eftersom hon tydligen lägger sig som hon vill iaf. Ska till bm nästa tisdag och hoppas att hon lagt sig åt rätt håll då iaf

Håller tummarna att hon är en lydig kicka och lägger sig som hon ska när det är dags :)
Svar på tråden December bebis 2013