• IdaJ

December bebis 2013

islandpeak skrev 2014-01-13 17:17:00 följande:

Har en förkyld liten tjej här :( har bara haft små barn på sommaren tidigare så detta är nytt för oss. Hur har ni andra gjort när era vart förkylda? Hon har sovit hela dagen, men har ingen feber. Annars är det väl koksalt och högt huvudläge som gäller? Hon hostar inte och har kanske något sämre aptit. Är så nojig över rsvirus..

Stackarn! Hoppas att hon blir bra snart! Vi körde på koksalt/bröstmjölk och nässug, sen högt huvudläge. Det va det rådet jag fick av 1177.
  • IdaJ

Usch, ska snart åka iväg på efterkontroll. Inte kul alls! Är det inte lite tidigt att göra det när det bara har gått 5 veckor sen jag födde?? Någon annan som har gjort det?

• IdaJ
    Plopps80 skrev 2014-01-18 09:27:44 följande:

Vill också ha rutiner. Är verkligen rutinmänniska. Tyvärr är Ludwig väldigt orolig på kvällarna just nu. Tidigare har han somnat vid 20-21 men nu är han stressad och uppe i varv och vill äta hela tiden. Han somnar 23-24 ibland 22 om jag ammar honom till söms men det går inte alltid då han sliter och drar i bröstet och skriker fast jag ammar. Tror han då är kopiöst övertrött. Sambon brukar ta honom då och gå runt med honom tills han somnar. Sedan stoppar han ner honom i hans säng och där kan han sova 4-5 timmar. Längtar tills denna oro på kvällen lägger sig tycker det är himla jobbigt! Det värsta är när man är så trött så ögonen går i kors och lägger sig i sängen för att amma och han bara skriker och drar i bröstet. Skriker tom med vårtan i mun... Frustration känner jag då! Har varit en vecka med mkt tuffa kvällar. Han har ju inte varit direkt kinkig på kvällarna innan men nu så.

Min brukar också vara så på kvällen. Enligt min BM så handlade det om att det är jobbigt att bearbeta alla intryck som har varit under dagen. Vet inte om det stämmer, men kan tänka mig att det är en blandning av det och att han är övertrött och har lite ont i magen. Tror som flesta bebisarna har en liten jobbig tid på kvällen :)

Ted sov mellan 23-07 och sen från typ 07.30-10. Man kan inte säga att man inte känner sig utvilad :)
  • IdaJ

Miniform funkar jättebra här med! Testade att inte ta det i två dagar för att se om det verkligen behövdes, men det gör det! Köpte även sempers droppar idag. Någon som vet om man kan ta båda? :)

• IdaJ
    Repan skrev 2014-01-20 21:07:00 följande:
    Vi tar båda o det fungerar fint :)
    Okej vad bra! Tack för svaret :)
  • IdaJ
    moruri skrev 2014-01-22 10:51:05 följande:

Rövknullad i huvudet! Ursäkta, men min man ringde och meddela igår att begravningen är uppskjuten pga obduktion. 6 feb. Istället för 28e. Så jävla arg, trött, orkar inte ha förståelse...

Molly du är grym som klarar detta! :)
  • IdaJ

Sån ångest! Idag ska jag vara iväg hela dagen för att vara i skolan, så sambon är hemma med Ted. Kommer gå huur bra som helst, men känns förjävligt att vara borta så länge från min lille älskling :( usch usch usch!

• IdaJ
    MissKaos skrev 2014-02-01 17:26:01 följande:

Läghr Elsa på mage. Hon lägger ner huvudet och bryr sig inte alt somnar. På mitt bröst kan hon lyfta huvudet och kika runt lite. Urr börjsr komma mer frekvänt och hon är gärna social räcker ut tungan ler osv.6v nu så hon borde ji träna magläge för nacken.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Så gör Ted med. Han vägrar lyfta på nacken när han ligger ner. Han ligger bara och kollar när vi lägger honom på mage. Men lägger vi honom på mage på oss, så jäklar ska han ha uppe huvudet hela tiden :P
  • IdaJ
    siolina skrev 2014-02-02 16:29:36 följande:

Min unge vägrar ligga på mage. Kan göra det om han ligger på nån av oss, men träning är det inte tal om. Stora syster var likadan. Hyfsat stark i nacken ändå. Tvivlar på att de har träningsbehov. Känns som en gammal myt. Han "tränar" ju ändå på andra sätt.

Jag känner också att det inte gör någonting om Ted inte vill träna nacke när han ligger på mage, jag ser ju att han är starkt i nacken och tränar den på annat sätt.
  • IdaJ
    moruri skrev 2014-02-05 17:59:56 följande:

Två nätter kvar, sedan kommer äntligen min älskade man hem! Går inte att beskriva hur skönt det ska bli. Imorgon ska vi på läkarbesök på Bvc. Länge sedan vi var där nu, undra hur mycket han gått upp, man ser att han fått lite mer kött på benen :)

Gud vad härligt att han kommer hem snart! :)

Min sambo åker till Sälen imorgon och är där till Söndag. Tycker det känns skitjobbigt att vara ensam, och dessutom med hunden. Det blir att dra med Ted ut 5 gånger om dagen nu när hunden ska ut. Kvällspromenaden drar jag mig mest för :/ Just nu känns det förjävligt! Men det blir väl bra.
Svar på tråden December bebis 2013