• Nania

December bebis 2013

La upp en del bilder på kläder och så vi köpt i medlemsgruppens inköpstråd så ni slipper superlånga inlägg här :)

• Nania
    Tuttiluttan skrev 2013-08-12 19:25:32 följande:
    Det här med bilder från appen vill inte fungera för mig!!! Lagt ut nästan alla Ullareds bilder igen och ingen dyker upp!!! Ahhrg, jag ger upp!!...
    Är det den som heter Familjeliv Ny du använder? Samt testa med endast 1 bild i ett inlägg och se om det funkar. För jag ser i alla fall inte ens tomma inlägg från dig :S
  • Nania
    Repan skrev 2013-08-12 23:33:32 följande:

Gud min svärmor är världens tråkigaste.

Man skickar bilder på de kläder vi har, samma bilder som ni sett här - det är inte mycket, från 50-62+ har vi plagg som får plats i en liten pappkasse - 6 bodys totalt liksom, varav ett par braller, en sparkdräkt, en kofta, dregglis, tossor etc. är presenter som vi redan fått av andra. Allt annat utom två bodys och fleeceoverallen har vi köpt begagnat för 5 kr styck (bodys) och byxor och annat 30-55 kronor ungefär.

Och hon reagerar med STOP STOP STOP SLUTA HANDLA. För vi kommer få så mycket ändå och speciellt i just de storlekarna och sluta sluta sluta köpa saker.

Alltså man ba... men jag kanske vill köpa ett par tre plagg till vårt barn själv också? Dessutom några extra när de kostar fem kronor?? Vi har långt ifrån allt vi behöver från storlek 62 och uppåt - vi har dessutom inte egen tvättmaskin så vi behöver kanske typ en byxa till i 56 för att i alla fall ha två.

Samma med när vi pratade om att välja barnvagn och beställa den snart då (innan v. 27 eller nåt) så säger hon att man ska vänta för bebisen kanske dör.

Alltså jag orkar inte med folk. Det är så sjukt tråkigt att dela med sig och försöka inkludera människor som inte kan tänka annat än negativa tankar.

Det är ju verkligen inte som att vi har 14 uppsättningar outfits till den nyfödda. 

Bebis BF 20 december 2013
    Åh sånna finns överallt! Håller med dem andra, bry er inte! Det är er vardag som ska fungera och ni som väljer hur ni prioriterar med pengar. Själv älskar jag att handla till liten och skulle inte tveka för att sånna surproppar tycker sig veta allt. Visst kan saker gå fel men inte kommer det göra mer ont för att jag hade förberett mig inför något jag längtade massor efter!
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-08-13 14:05:12 följande:

INnehållet i Pampersboxen (babyproffsen alltså där vi lämnade in vagnen idag)

INnehållet i babybpxen från Kronans Droghandel.
    Fick du hämta den redan? Är väl 3 månader innan som gäller på pampersboxen annars? 
  • Nania
    IdaJ skrev 2013-08-13 13:42:00 följande:
    Nu skulle jag vilja ha lite tips och råd av er ang. andranamn :)

Lillen ska heta Ted och får antagligen heta Rastman i efternamn som sin pappa. Men det är ju så jäkla svårt att få ett bra mellannamn till dom två namnen.
    Vi har pratat lite om:

Ted Karl Rastman, då Karl är ett namn som finns med i alla killars namn i min familj. Men nu börjar vi bli lite sugna på Ted Liam Rastman istället. Nu kan vi inte bestämma oss och har kört fast helt och hållet :P

Vad tycker ni lät bäst? Eller kom gärna med mer förslag på namn :)
    Av dem två gillar jag Karl bäst eller MKs förslag med båda. 
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-08-13 17:39:57 följande:
    Kandke ska be gubben regga sig mef och hämta i november? *s*
    Står klart och tydligt en per hushåll så du vet :) Men försöka går ju om man vill det.
  • Nania
    moto skrev 2013-08-13 20:33:50 följande:

Jättefin vagn! Ska också beställa en Buffalo! Varifrån beställde du?
    Babyplus i holland. Superbra service! 
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-08-13 20:55:21 följande:
    Nania jag ser inte din bild. Igen!
    Har läst om fler som tillfälligt verkar ha problem att se vissa bilder i mellan åt. :S
  • Nania
    moto skrev 2013-08-13 20:55:55 följande:

Okej, jag mailade några olika men fick inte ens svar från alla! Moedersmooiste var billigast skiljer 110 € från babyplus... Får se vilken jag tar men väntar nog, man fick hem den ganska snabbt va? Är bara i v 22!
    17 juli var beställningen ok, och allt var levererat i måndags och dem sa 3-5 veckors leverans från början. Beror lite på vad man beställer misstänker jag kring vad som blir billigast. 
  • Nania
    moto skrev 2013-08-13 21:23:15 följande:

Vad beställde du? Jag bad om pris på vagn, adaptrar och bilbarnstol (samma som din)
    1. Bugaboo Buffalo Black/Black
    2. Bugaboo Buffalo adapters for Maxi Cosi
    3. Bugaboo Cup Holder, Two of them!
    4. Maxi-Cosi Cabriofix 2013 (Intense red)
    5. Maxi-Cosi Easy Base
    6. Bugaboo Mosquito Net

För 1350€ Men fick då 50€ extra rabatt pga att jag hade fått fel pris ett par månader innan. Dock tjänar man mer om man beställer åkpåsen tror jag för den ingår gratis i vagnen hos dem om jag fattade det rätt. 
  • Nania

Var på kontroll+ glukosbelastning i v 29 i måndags, får för första gången på tre graviditeter äta järn. Träffade även läkaren idag, kommer fortsätta med primperan graviditeten ut, fick order om att jag får gå på ett TUL pga det dock (vem klagar liksom?) annars är det skola som gäller hela tiden ut för mig. SF mått på 27 nu förresten.

• Nania
    Nania skrev 2013-09-25 12:42:45 följande:
    Var på kontroll+ glukosbelastning i v 29 i måndags, får för första gången på tre graviditeter äta järn. Träffade även läkaren idag, kommer fortsätta med primperan graviditeten ut, fick order om att jag får gå på ett TUL pga det dock (vem klagar liksom?) annars är det skola som gäller hela tiden ut för mig. SF mått på 27 nu förresten.
    Just det, huvudet ligger nedåt redan och ganska långt ner. 
  • Nania

Hejsan tjejer. Här har ni en som har det mindre bra, förutom mitt sjuka illamående så har jag nu även en konstaterad havandeskapsförgiftning och var inlagd fre-ons fick sedan komma hem med egen blodtrycksmätare och med ny kontroll idag fredag. Tyvärr är jag nu inlagd igen :( min bebis är ju dessutom -27% enligt TUL så det kommer bli en liten tös. Beräknad till dryga 2600g som fullgången. I måndags vägde hon 1700g. Och idag är vi i 34+6

• Nania
    sarak skrev 2013-11-01 19:11:17 följande:

Åh vad jobbigt för dig! Men inte långt kvar, hoppas du kan känna dig okej sista biten. Håller såklart tummarna för att din bebis kommer ut stark och frisk trots att hon är liten. Kram
    Tack!
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-11-01 19:22:07 följande:

Men fy! Tror dom du kan gå tiden ut?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Tveksamt antagligen, men gärna en vecka till så till 36+0, men så vet man aldrig heller.
  • Nania
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-01 21:56:49 följande:

Va någon som skrev att när man tar sprutan så sent i graviditeten så hinner inte bebisen få skydd av det iaf. Men jag har inga bevis på der då jag bara läst någon skriva det.

BF 19 DECEMBER ???
    Jag har fått beskedet från läkarvården att det tar ca 2veckor från det man tar den till bebisen i magen är skyddad med.
  • Nania

I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.

• Nania
    MissKaos skrev 2013-11-10 14:17:54 följande:

Så söt hon är!

Hur mår du?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jodå under omständigheterna är det bra. Jag är själv utskriven men går på medicin än och snittet måste ju läka osv. Lillan är världens finaste men så galet liten. Nu jobbar vi mot att få komma hem snart.
Svar på tråden December bebis 2013