• sarak

December bebis 2013

Felinne skrev 2013-11-18 21:37:16 följande:
    Jag har ett sådant där typiskt pinsamt problem som folk inte direkt står och pratar i lunchrummet om - hemorrojder. Är det någon som har någon erfarenhet av det i samband med graviditet och förlossning? Känns lite jobbigt om jag kommer ligga där och krysta med världens äckligaste, ondaste skit mellan benen (även om jag fattar att jag förmodligen kommer vara ganska upptagen av annat ju st då)... Allehanda tips mottages i alla fall tacksamt.

Vi verkar vara många med det oangenäma problemet. Jag har bara en. Gjorde ont och kliade, nu har jag smörjt med salva några veckor och då har den inte besvärat alls. Men den försvinner inte heller eller blir mindre, och det kommer den med största sannolikhet inte bli heller innan barnet är ute sa min bm igår. Jag fortsätter smörja i förebyggande syfte, vill inte att de ska föröka sig! 
  • sarak

Gårdagens mockning, städning av bil, shopping, hoppande i trappor och bärande av möbler blev too much för mina höfter. Har haft så ont så jag inte kunnat sova. Tog 2 Alvedon vid 3 och somnade som en stock en stund senare. Vaknar 6 som vanligt och kan inte somna om. Inte en enda sammandragning trots ovanstående aktiviteter. Så idag tar vi det lite lugnare.

• sarak

Jag är också på toa heeela tiden. Och det har fått en udda biverkning, SUPERtorra händer. Måste bero på att jag tvättar dom 100 gånger om dagen. Svider som tusan. Måste investera i en mildare, återfuktande tvål.

• sarak

Full fart här idag. Gjort hela stallet på morgonen, skurat badrummet från golv till tak, rensat garderoben och flyttat kläderna till vårt nya sovrum... Skulle ta det lite lugnare, men känner att det är svårt att ta det lugnt själv när det är hantverkare som far runt i huset. Får istället känna mig glad över att jag kan och orkar hålla igång. Nu på kvällen när jag var och tog in hästarna ilade det som tusan i mitt underliv. Gjorde helt sjukt ont. Jag blev överlycklig, kanske kanske att min förlossning också kommer att starta en dag.

• sarak
    Repan skrev 2013-11-19 18:12:27 följande:
    Är obeskrivligt LESS på detta. Hur fan står man ut sista veckorna?

Vill ha ihjäl alla jag ser ungefär.

Usch jag tycker verkligen synd om dig. Jag kan inte ens föreställa mig att ha så ont under så lång tid. Hur är det med förvärkarna idag? Hoppas du slipper plågas så mycket mer av dom i varje fall, utan att när värkarna väl kommer är det dags. Och att det är dags SNART!
  • sarak

Ilningar i underlivet igår kväll och i natt några sammandragningar som kändes. 14 dagar till BF. Kanske börjar närma sig på riktigt?

• sarak
    MissKaos skrev 2013-11-20 19:44:05 följande:
    Tyvärr krävs sju för effekt.. iaf efter vad jag har läst

Det var ju inget kul. Hoppas det innehåller mycket C-vitamin eller andra nyttigheter. Gärna som hjälper mot förkylning. Min näsa producerar flera liter snor. I timmen. Bläää...
  • sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-21 10:56:08 följande:
    När är ni alla beräknade egentligen?! Känns som att jag har en evighet kvar å ni har så lite tid kvar.

4 dec är jag beräknad. Men jag går säkert över tiden. Har inga förvärkar eller så. Mår väldigt väldigt bra också, så det är inte hela världen om det dröjer en stund till. Vill mest bara föda för att jag längtar så efter en bebis!!
  • sarak
    Nov13 skrev 2013-11-21 10:09:02 följande:
    Ingen igångsättning i helgen. Men är mogen. Hon förvånades över att jag som förstföderska var så mogen innan förlossningen startat. Öppen 3cm med 1,5cm mjuk tapp. Huvudet ligger så långt ner det går, hon kände huvudet ligga mot fostersäcken. Väldigt redo alltså. Inte konstigt att jag knappt kunnat gå pga smärta i ljumskarna. Känns även som om hela blygdbenet ska tryckas fram. Väldigt öm där.

Därför kan det starta när som helst så vi ger det en chans att komma igång av sig själv.
    Hoppas svepningen sätter igång det nu. Har ju öppnats 1cm sen den förra.

Misskaos: jag hoppas din tapp börjat mogna! :)

Åh vad spännande med bebis på gång!! Lycka till!
Svar på tråden December bebis 2013