islandpeak skrev 2014-01-08 11:52:12 följande:
Samma här Plopps.. Jag höll på att bryta ihop idag när jag tänkte på det. Och då har jag två barn att lämna på fsk eller underhålla de dagar de är lediga. En 3,5 åring som är trotsigare än genomsnittet och en 4,5 som är förpubertal.. Just nu känns de lediga dagarna enklare än dagisdagarna..
Åh. Min femåring är med typ minitonåring. Han tog på sig sin "onepice" och drog upp luvan och gick och satte sig vid datorn en dag. Vi bröt nästan ihop (av skratt), han såg verklgein ut som en liten tonåring. Sur som ättika dessutom... Nåja däremellan är han väldigt go.
Jag har nu bara ett barn till att underhålla men det räcker.. Nu är han på fsk. Han började med att försklara för fröknarna att han ALDRIG får vara ledig minsann. Nej, han har bara varit hemma sedan 20/12.
Igår fick min man för sig att gå på hockey. Idag vill hans spela basket. No way säger jag. Han får hålla sig hemma på kvällarna ett par veckor nu, det går inte amma och natta samtidigt. Och samtidigt känner jag mig taskigt -han behöver ju med ut såklart. Och tänker på Mouri -vad är EN kväll ett par timmar själv. Egentligen? Samtidigt blir det för mkt, amma och natta samtidigt är inte jättesmidigt.