• MissKaos

December bebis 2013

Jag med. Helt ok enl bm.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Åh Jisses jag har gått upp ca 3kg :S fy får lite Ågren här! Berättade för mina kollegor idag att jag ska få barn :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fått tid för rul 12/6. Känns ju jättesnart!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag är 11+2 idag

Fröken Ö skrev 2013-05-16 15:54:18 följande:
    Spännande! Men vilken vecka är du i då? I Västerås får man inte göra RUL innan man är i v 17+0, oftast får man tid i v. 18+0. Känns som en evighet tills dess...

• MissKaos
    Crissie skrev 2013-05-16 19:34:33 följande:

Hoppas också på att få göra ett tidigt rul! Vilken vecka kommer du vara i då? Här ska man vara minst i vecka 17 tror jag...

Vete sjutton. Lite huvudräkning gav mig ca v 16 eller ngt sådant. Antagligen är det väl starten på v17 då. Tror inte dom gör Rul tidigare här heller. Kan däremot tänka mig att dom vill "beta av" innan semesterarna och bokar in tidigt om dom kan för att få det gjort. Eller ja, nu dömmer jag ju andra efter mig själv Men antar att dom med blir färre under juni/juli
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-05-16 22:20:11 följande:
    V. 11+3 idag och har redan gått upp 3 kg!! :O Magen är svullen, nästäppan är hemsk och har börjat känna mig andfådd. Däremot är alla andra symptom borta såsom illamående och ont i brösten. Vill känna nått! Typ rörelser i magen snart. Denna tiden fram till Rul tycker jag är jobbig. Man vet liksom ingenting utan antar att allt är bra. Och stå ut! Rul 5e juli.

Ja samma här. Fast jag har gått upp mer än du. Googlade lite och allt mellan 1-4kg verkar vara vanligt vid den här tiden.
    Nästäppa ja, Rinocortaqua som eg är mot allergi har jag använt. Det hjälper bra och är katA klasst. Dessutom blir man inte beroende som av otrivin etc
  • MissKaos

Är ju värsta pollen explosionen nu så det gör det ju inte bättre

Fått sjukgymnasttid. Hoppas på bra hjälp! Hon trodde det skulle bki akupunktur om set inte är diskakadan som spökar.

Buzan skrev 2013-05-17 08:48:37 följande:
    Misskaos: okej skönt att höra. :)

Då ska jag testa Rinocortaqua. Just nu är Otrivin min bästa vän. :P

• MissKaos

Jag berättade med efter tidigt ul. Om det skiter sig får jag ju berätta det pgla mf sjukskriven etc.

Du kommrr ju sannoliktcgå på extra kontrollrr och gåchrm tidigare så det är vä just att berätta, och kul. Jag ser ut som att vara i v 20 nu så det går ibre dölja

Soli82 skrev 2013-05-17 19:28:16 följande:
    Har berättat på jobbet idag att jag är gravid ( v10) kanske lite tidigtmen efter aldeles för mycket googlande har jag bestämt mig för att allt kommer gå bra och skulle det inte göra det får vi ta det då. Fungerar inte att oroa sig hela tiden, känner att jag inte orkar det. Är ju så glad över de två små liven!

• MissKaos

Seaband

Postafen

babylängtan20 skrev 2013-05-18 02:02:20 följande:
    tjejer jag behöver er hjälp!!! har ett illamående som vägrar lägga sig :( kräks inte utan det är i hållande dag ut och in :(

• MissKaos

Fogloss

Ishias gör ont nedanför knänivå

Buzan skrev 2013-05-19 09:01:14 följande:
    Jag har börjat få så fruktansvärt ont i rumpan, skinkan som kommer då och då. När det kommer kan jag knappt ta ett endaste steg till. Någon som vet vad det kan vara? Ischias? Foglossning? Hade aldrig något sånt i förra graviditeten så vet inte riktigt hur det känns.

• MissKaos

Prata m bm det behöver inte bli värre men det kan bli det snabbt. Du ska tex inte gå i trappor lyfta gå. Hålla ihop benen mm. Låter orealistiskt att jobba som du har tänkt om du inte får hjälp m fogarna nu.

Buzan skrev 2013-05-19 10:30:07 följande:
    Okej. Tänkte det! Läst att det är rätt vanligt och speciellt när man fått barn hyfsat tätt. Någon som vet om det brukar bli värre ju längre graviditeten går? Jag har tänkt jobba heltid augusti-november och jobbar på förskola där man knappt är still en sekund. Vette sjutton hur detta ska gå isf.

Svar på tråden December bebis 2013