mammatilltvå85 skrev 2013-08-12 13:32:55 följande:
Om barnet har någon missbildning/skada som ej syntes på RUL eller om det händer något vid förlossningen tex syrebrist som ger skador så är det väldigt hög ersättning för det, dock är det betalvarianten. Vi har trygghansas betalvariant och gratisvarianten från if.
Precis, men betalvarianterna täcker extremt olika saker och har visat sig även de inte täcka allt som man tror - dessutom gäller inte alla vidare i livet sedan utan man måste då teckna barnförsäkring, och lämna nya hälsodeklarationer för den, där saker som redan är upptäckta alltså inte kommer att täckas.
Jag respekterar att man kanske vill ha en gravidförsäkring, jag tror bara inte att det är särskilt lönsamt utan det är ett väldigt lukrativt sätt för dom att tjäna pengar. Det kan väl handla om inkomstbortfall eller liknande i kombination med svår skada och vårdnadsbidrag från FK i så fall. Många har dock redan försäkring som täcker vissa skador på barnet osv genom fackförbund utan att de ens vet om det. Jag har lite svårt att se nödvändigheten i just gravidförsäkringar, däremot i barnförsäkringar, men ska sätta mig in mer i dom lite senare.
Berätta gärna vad det är som lockat er att skaffa en! Vilka situationer är det som försäkringen täcker som ni inte känner att allmänna socialförsäkringar täcker osv? Hur har ni resonerat?
Gratisvarianten är givetvis för att locka kunder, men ändå "schysst" så att få pengar som täcker en begravning. Sen stannar man säkert hos samma företag när man väl tecknar barnförsäkring och det är väl det som är hela poängen. :)