• sarak

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-11-23 06:42:32 följande:
    Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis.

NICE!! Lycka till nu!!
  • sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-22 22:30:16 följande:
    Det är nog första gången i mitt liv som jag är avundsjuk på smärta! Vill oxå ha förvärkar! Kan känna av lite ibland men inte som er andra! Jag är övertygad om att jag kommer få gå över tiden å få i jan. Uhh vill inte!!

Samma här. 11 dagar till BF, har inte känt en enda förvärk. Ingen slempropp. Mår prima förutom en hejdundrandes förkylning. Fast jag kommer åtminstone få i december, så långt som januari får man inte gå över
    BF 4 dec
  • sarak

Åh, en till av mina kompisar fick sin bebis igår!! Jag vill määäää!!!

• sarak
    MissKaos skrev 2013-11-23 15:07:30 följande:
    Jag testar att fylla på magen med choklad ovh trycka ut ungen uppifrån! Logiskt sett borde det ju funka
    Mannen kom hem med mina favoritchoklader i storpack..
    Alla sätt är bra...Låt mig veta om det är något sätt som funkar

Vi håller på att flytta in i nya sovrummet. Bära lite sängar, byråar och annat plus att vi testat rulla ett varv i sänghalmen i nya sovrummet. Kanske kan funka, men känns knappast som det. Nu är klockan efter 14, vilket alltid innebär att jag är trött och inte alls känner för att föda barn. Alltid sugen på det på morgonen/förmiddagen, men på eftermiddagen/kvällen tänker jag alltid att det är bättre den håller sig inne så jag får gå och sova
  • sarak

Grattis Plopps!! Underbart! Hur ser man någons galleri? Vill ju se bilder ju!!!

• sarak
    MissKaos skrev 2013-11-24 09:22:31 följande:
    Mer slempropp idag! Undrar hur mkt det finns egentligen. .

Du kanske har fått min med, för jag verkar då inte ha någon  Ingen som vill ut i varje fall.
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-11-24 16:41:32 följande:

Tack för peppen. Vi kvinnor är helt otroliga när det kommer till detta med att vara gravid och föda barn. Man blir stolt över att vara kvinna. Tyvärr är detta med hemorojderna invecklat. Läkaren bedömde det till svåraste graden. De är svullna och blodfyllda och det är det som gör ont att det blivit blodstockning i de. Så länge det är blodstockning kan man inte operera. Moment 23. Finns inget satt göra förutom att lokalbedöva och försöka lindra smärtan. Ingen vet när svullnaden går ner och smärtan släpper. Isbindan var som ett skämt. Xylocainspray håller bara 30 min och Scheriproct suppar och salva verkar inte fören om flera dagar. Känner mig djupt deprimerad. Vet att jag gnäller men det är en levande mardröm.

Men fy tusan din stackare!! Jag har en hemorojd som är stor som en halv ärta och tycker den är besvärlig... Mest för att den kliar lite ibland. Kan inte ens föreställa mig hur ont dina måste göra. Hoppas dom kan operera SNART!
  • sarak

Det kommer stå på löpsedlarna imorgon: Fullt på landets förlossningar efter tips om mirakelbrygd i familjelivstråd
    Hade bara typ en tesked basilika hemma. Gjorde kanelte och hällde i den teskeden. Silade bort själva basilikan innan jag drack, kanske jag inte skulle ha gjort? Smakar inte basilika alls, så det gjorde nog varken till eller från... 

• sarak
    greywolf skrev 2013-11-24 20:46:47 följande:
    Haha eller hur? Kan man ta vanlig torkad kryddbasilika på burk eller ska det vara hela torkade blad, köper man det också på hälsokost? Hur häller man i kanelen, bara strör ner eller har ni kanelstång?

Jag hade kanelte sedan tidigare hemma (köpt på ICA, Friggs) kryddade med lite extra kanel från burken. Basilikan var det jag hade i en kryddburk, som sagt inte mycket... Lite mjölk och honung i det så blir det riktigt gott, men säkert inte effektivt för 5 öre
  • sarak

Jag tycker seriöst det är JOBBIGT när bebisen rör sig nu. Den är så stor och stark, det gör ONT och är obehagligt. Sedan är den väldigt aktiv också, vilket såklart är bra, men jag blir helt slut. Ibland blir jag ju terroriserad halva nätterna och ber till gud att den ska somna. Någon som känner likadant eller är min extra stor och vild?

Svar på tråden December bebis 2013