• tjej89

December bebis 2013

BF lista.

Tjej89, Stockholm, första graviditeten. BF 2 december

• tjej89

Hur får man ett tidigt UL? Frågar man bara eller måste det vara något speciellt?
    Vill så gärna se så allt är okej där inne...

• tjej89
    Ellez skrev 2013-03-28 12:19:14 följande:
    Lägger till mig här:

BF-lista 

2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    2/12 Ellez Skåne 2:a grav pojke född 2010.
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11) Gravid

Efter 2 års kämpande med syskonförsök och på 2:a pergokuren trots egen äl och med IVF sprutorna liggandes i kylen så vipps är jag gravid.
    Helt fantastisk känsla dock super nervös. 
    Grattis!! vad roligt :):)
  • tjej89

Tack så mycket för infon! så mycket som är nytt och okänt. Vet ju ingenting...
    Får fråga på samtalet med barnmorskan på fredag när jag ska dit.
    ska skriva lista!

Åh snart går jag in i V 6!! längtar så mycket tills jag passerat V12.

själv så mår jag inte illa eller har nått som jag inte kan äta eller nått som jag har craving för ännu...
    Är bara så EXTREMT trött. och ömma bröst. lite molnande värk i magen. Men annars bra :)
    Tänker mer på vad jag äter dock, ingen FUN Light, läsk (vet inte hur jag ska hålla mig borta från påsk musten bara ) och sen extra mycket frukt och grönt.

Nått som ni vet är bra att tänka på vad man ska äta? Extra vitaminrik och sådär.

Glad påsk alla!! 

• tjej89
    MissKaos skrev 2013-03-27 21:21:41 följande:
    Fotot är taget igår. Jag syndade och köpte mammakläder.. Jag kommer inte få på mig mina jeans mkt längre.  Hittade en hel hög på second hand.. Skulle köpa ett par små söta tossor att stoppa i påskägget + mintt gravtest och ge maken. Kom hem med kläderna på bilden, en kjol en kortärmad och ett par 3/4 byxor. Alltihop 180kr, Skitdum om ngt går fel.. Men men, då tänker man väl inte på det antar jag.. Känns lite som att jag har utmanat ödet på ngt vis!
    Vad roligt med mammakläder, redan! Och magen! så mysig och fin :)
    Jag har också jätte svullen mage!! Undrar om det är mer än en där inne ;p
    Hoppas att den lägger sig lite snart...  
  • tjej89

Är så orolig. Snart två veckor sedan jag plussade nu. Vi har inte haft någe sex då. Men nu i helgen kunde vi inte hålla oss. Är det farligt med sex tidigt i graviditeten? Är så nojig nu. Vill ju inte att de lilla livet ska lossna... :(

• tjej89

Grattis till alla som plussat! vad roligt med så många decemberbebisar! 

Hur är det med det här med symptom? kan det komma och gå eller bör man bli orolig om symptom minskar eller kanske försvinner? Brösten ömmar fortfarande, men vissa dagar är det mer än andra. 
    Tröttheten håller fortfarande i sig, inte en dag jag hållt mig vaken över 22.
    Molvärken känns inte längre, kan komma små hugg ibland... mer flytningar har jag också.

Är ju min första graviditet. är helt ny på allt det här. och orolig såklart!
    Känns fortfarande overkligt. som att det är för bra för att vara sant... min lilla bebbe.

• tjej89
    Nania skrev 2013-03-31 19:49:56 följande:
    Är det nåt som alla är överens om så är det nog det. Sex kan INTE framkalla missfall/skador osv på ett foster. Så sluta anstränga er relation i onödan genom att låta bli! 
    Tack! nojar väl sig i onödan. det hände ju ingenting, men man var ju lite rädd att det skulle komma blod :(
    får skärpa till mig :) 
  • tjej89
    MissKaos skrev 2013-03-31 20:52:36 följande:
    Nej. Ligg på om ni vill. Avis! Jag mår för illa. Kommer. En period sen när många blir mkt sugna. Sen, i slutet fick jag sd av det. Enyoy nar du kam!
    Tack så mycket! jag får sluta noja helt enkelt. skönt att kunna ventilera här! 
  • tjej89
    marlinire skrev 2013-04-01 09:35:48 följande:
    Tack! Jag bor i Luxemburg :)

Ja, man vagar liksom inte tro pa det fullt ut, som om det vore att "jinxa" graviditeten. Men det kommer nog!
    så känner jag med! man vågar inte tro på det ännu. Vill ju att allt ska gå bra nu.
Svar på tråden December bebis 2013