• Liten08

December bebis 2013

Hej hej allihop! Någon som ringt mvc för inskrivning? Jag har inga symtom kvar dag (tror jag, känner efter per sekund) känns det som, nosar och känner mig helt knäpp :/ *S* jag mailade in en intresseanmälan till barnmorskegruppen, måste ringa till gyn där jag gått för cellförändringar... Någon annan som gjort en konisering?

• Liten08

Åh va spännande! Hoppas dom ringer imorn :) Nania! Hur går det med illamående? Kollade apparna idag och det var Woman log PRO som säger att jag är i v 4 men samtliga andra säger v 5! Så jag räknar på v 5 för jag vill förbi 12-13 fort som attans :) Plopps80: mina symtom försvann, hoppas dom kommer tillbaka med buller och bång! Kul att så många trillar in och delar med sig :)

• Liten08

Va härligt att det skrivs så mycket :) snart skall jag hoppa i säng och natta sonen, kanske somnar en stund jag me ;) fast ingen överväldigande trötthet än....med sonen hade jag inga symtom heller iofs. Skall skriva in mig nästa vecka, tyckte det kändes tidigt, dom erbjöd även ett vul?! Får läsa lite i tråden när pluttfisen slocknat :) hoppas ni har en skön kväll :)

• Liten08

Enligt den länken en flicka medans en annan visade pojke - har ni tänkt att kolla kön eller blir det en surprise?

• Liten08

@greywolf, här på familjeliv blir det kille och på gravid.se tjej så lång spännande resa väntar :) Är det fler som kommer göra vul vid inskrivning?

• Liten08

Plopps80, dom ringde från begreppen - skall dit nästa vecka :) vi har en liten cool kille, hade vart kul med en av varje eller två små killar :) vi har inte bestämt om vi skall kika eller inte...jag är chockad över vul, vi pratar lite om kub/nupp, jag fyller 35 om ett par veckor...vi får se...

• Liten08

Plopps80, blev mest chockad över erbjudandet, trodde inte det var standard..självklart förväntansfull inför nästa vecka. Min chef kom in igår och sa att hon minsann var såååååå glad att jag äntligen var på plats etc. Hon verkar urschysst och en väldigt bra chef men geez för att bräcka den här nyheten... När skulle du på inskrivning?

• Liten08

Fick en liten blodstrimma på pappret imorse, nu nojar jag järnet! Sambon är så söt och säger att jag torkat mig för hårt.. Men har lite ont (haft mensvärk i tre veckor dock så vem vet...) men usch iaf!!! Nu blire frulle!

• Liten08

@Inelg, bra tror jag :) inget mer lite "växtvärk"/mensvärk och en klump i halsen/lätt illamående. Känner mig nojig :/ pratade med en kompis som haft blödningar. Båda sina graviditeter så lugnat mig och hoppas det inte blir mer. Tack för din omtanke :)

• Liten08

Plopps80, skönt att läkaren är nöjd och optimist! Håller tummarna :) är lite nojig, imorn vul - har inte kräkts och vet inte om jag egentligen är illamående men det känns som jag har en klump i halsen konstant! Sen känner jag mig helt beroende av nyponsoppa. Skulle kunna gå en wrestlingfight för ett glas liksom ;) Känner att tröttheten börjar komma smygande eller så inbillar jag mig det med, allt känns väldigt overkligt än...brösten har slutat ömma, men känns tyngre...tror jag letar symtom konstant?! Gör fler det eller har jag blitt tokigare än tokigast? Hahahha... Hur mår ni andra härinne?

• Liten08

@Inelg - skönt att du får en bra uppföljning nu & härligt att bli framflyttad två dagar :) Fick samtal från min gyn idag om att jag inte behöver gå och göra extra cellprovskontroller under grav så känns som ens liten seger :)

• Liten08

Weeeeiiihoooo! Idag såg vi ett litet hjärta och helt i fas med mina beräkningar :) nu hoppas jag att den lille lille pricken vill växa och må bra därinne :))) helskön bm fick vi träffa, ung ch glad och kompetent kändes hon. På informationen sa dom: håll er borta från FL. Minsambo bröt ihopi ett skratt :/ :)

• Liten08

Haha, det var mest min sambos min när hon brölade ut detta om FL. Jag tycker det är härligt att jag inte är ensam om att vara nojig :) Nyss hemkomna från öl & whisky mässan. Det var ju ett stort skrattnär jag beställer en pepsi när vi sätter och oss och skall käka innan vi skulle in - kompisens min var priceless! :) hur mår ni andra? Plopps80 - jag är 6+5 idag så det var en liiiiiiiiten plupp därinne :) skall tillbaka 7/5 :) dom var väldigt trevliga på BMG :)

• Liten08

Apropå illamående, jag har ju haft en envis känsla av en klump i halsen...lätt illamående men aldrig kräkig. Imorse kändes det annorlunda i hela kroppen från det att jag vaknade, körde morgonrutinen och stack iväg mot jobb. Bytte spårvagn på Brunnsparken och väl där känner jag hur det vattnas i munnen och lägger en kaskadspya. Börjar självklart grina och ringer min sambo...han var nyvaken med sonen och förstod inte mycket mellan harklingarna... Ville mest att någon skulle tycka synd om mig :/ Fick berätta för mina två närmat kollegor, dom mötte ett spöke med en cola burk :/ Hoppas inte jag kräks mer...vedervärdigt! Lider med alla e som har det såhär varje dag! Haft lite molvärk under dagen, gick hem efter lunch och legat på soffan och halvsovit..

• Liten08

Fungerar sea-band även mot "klump-i-halsen" illamående? Är det någon i tråden som nyligen gjort någon konisering i samband med cellförändringar? Längtar till 7/5, då är det dags för nytt vul :)

• Liten08

Plopps80, jag frågade kompisen som är frisör - hon sa att det finns studier som påvisar om man arbetar som frisör finns det risker men att det inte skulle vara någon fara och färga under graviditet.... Jag tänker göra både slingor och färg innan jag drar på kompisens möhippa :) Jag inser att jag är toknojig konstant men kommer inte orka med mig själv snart så nu har jag bestämt mig för att vara positiv, det kommer gå vägen och bli en underbar december bebbe :))

• Liten08

Plopps80 - en av mina "kollegor" klappade nöjt på sin mage och frågade om det var en härlig grillsäsong för min del... Jag gav henne ett bländande leende, klappade på magen och sa att jag hoppas på en stor julskinka i år med. Sen frågade jag vad hennes ursäkt var. För min del är det helt ok att folk säger att jag har en stor mage o dylikt men sna där grejer retar upp mig, syns ju tydligt att ja är på smällen! En medarbetare brast ut och sa: ta bort koftan får ja se om det är sant?! Gjorde som hon sa & brast hon ut i: åhhhhh vilken stor och härlig bebismage du har!!!!! Jag blev jätteglad, hon blev verkligen glad över att se den :)

Svar på tråden December bebis 2013