• ikala

December bebis 2013

Idag har inte varit en bra dag, illamåendet tar ut det bästa av mig. Kl var 13 innan jag fick i mig nån mat, frukt och mackor är det som funkar bäst... Det får bli att införskaffa sånt där åksjukeband,hoppas att det funkar. Framförallt längtar jag efter att illamåendet ska ge sig...

• ikala

Ni som ska lr har varit på vul för att tjuvkika på bebis har pappan varit med??? Jag ska på vul på Måndag på samma sätt som jag vill ha med sambon så känns det konstigt vid ett vul. Är jag bara fånig???

• ikala

Har just kommit hem från vul, helt underbart att få se lilla bönans hjärta slå. Blev dock tilld lite mitt nya bf är 19/12 v 7 (6+4).baka flytta

• ikala

Lilla bullan. Verkligen tråkigt att hon inte kan vara mer stöttande, du är vuxen och vad du vill göra och vem du vill leva med är dina val. Äter du medicin som du inte kommer kunna ta under din graviditet? Är din sambo mycket äldre i och med allt du nämner det som en anledning?

• ikala
    Kiira skrev 2013-05-03 20:07:38 följande:
    Ja mår grymt illa. hela dagen hela hela dagen, går ja för fort vill ja kräkas, rör ja mig vill ja kräkas.men de blir aldrig nå kräkning de stannar på just bara grymt illamående.. Blä för detta... men men de slutar väl så småningom.. men uch...

hur mår alla andra? 

Har du provat åksjuketabletter? Dom har räddat mig senaste veckorna, även om illamåendet inte har försvunnit helt så har det tagit udden av det...

Peppar peppar så mår jag knappt inte illa längre.

• ikala

Angående det här med hårfärgning, vissa säger att det inte är bra men det är inget som frisörer tex får havandeskapspenning för. Utan många frisörer jobbar tiden ut och färgar hår som vanligt... 

Jag tror omöjligt att det kan vara nån större fara ocg ska man börja noja för allt så tror jag tex att bilavgaser är mycket värre.....

• ikala

Jag har dock hört att frisörer inte rekommenderar att sätta i hårförlägningar när man är gravid och ammar, men det är ju för att man har ofta sämre kvalite på håret då och det sliter mycket mer på ens riktiga hår...

• ikala
    Inelg skrev 2013-05-06 16:32:16 följande:
    Uppdatering: inget krångel.. En virusinfektion har jag med oklart fokus.. Bara hem och vila. Så inget allvarligt iaf. Skönt!!!!!! Mår piss men nu ska jag hem och sova...

Vad skönt att höra att det inte var nått allvarligt!! Nu får du vila ordentligt och bli av med viruset.
  • ikala
    MissKaos skrev 2013-05-07 07:12:40 följande:
    Tips till alla förstoppade; vi blev bjudna på indisk mat igår. Jättegott, starkt. Idag:Gandhis hämnd..

Haha!!!!

Jag har fortfarande inte några problem med förstoppning, jag gör nr två oftast 2 ggr om dagen sambon kallar mig för poopie...Flört 

• ikala

Jag instämmer med gänget, byt bm om det inte känns bra. Jag trivs kanon med min bm har ju dock träffat henne tidigare, vid cellprov och p-piller fix.

• ikala

Jag har en del kläder redan, jag köpte lite redan när vi började att försöka. Många kanske tycker att det är dumt och tidigt men som Miss Kaos sa om det inte skulle bli nån bebeis så tror jag inte att lite kläder i en byrålåda är det största problemet...

• ikala

Det är ingen fara att färga håret, frisörer färgar hela graviditeten får inte havandeskapspenning lr nått.

• ikala

MissKaos jag blir oxå lite sugen på 3d, grymt häftigt att kunna se ansiktet. Jag tror inte man kan gå runt och vara rädd för allt, det finns risker med allt. Går inte att sluta leva bara för att man är gravid, självklart så ska man undvika det uppenbara som tobak, alkohol och viss mat. Det låter kanske hårt men jag kan verkligen inte förstå tjejer som röker under graviditeten och sen nojar över andra saker... Jag har rök typ hela mitt vuxna liv började när jag var 16 och slutade för lite drygt ett år sen då var jag 28, la av på en dag och det var faktiskt inte så svårt sluta .

• ikala

Fröken Ö jag ligger nu i v 9 (8+6) på minus 2 kg sen jag plussade, har dock en del kg att ta av.... Tror att det är helt normalt att gå ner i vikt i början, särskilt om man har mått illa ganska svårt att få i sig mat om man lever med huvudet i toastolen

• ikala

Idag välkomnar jag v 11 (10+0). Ska på inskrivning hos bm idag ska ta blodprov till KUB idag, ulet är bokat till den 10/6 då är jag i v13 (12+5). Miss Kaos det var en väldigt härlig kula du fått Jag ser mest lite extra tjock ut ibland!

• ikala

Miss Kaos längtar efter att ha en mage som din, tycker att det är så kul att vi blev gravida nästan samtidigt. Vet inte om du kommer ihåg det men vi hängde i samma pregotime tråd innan. Plopps vad skönt att du får nån att prata med, förstår dig fullt ut att du mår så dåligt. Hade min prinsesshund dött hade det krossat mitt hjärta totalt.

• ikala

Jag hade sån tur att mina järnvärden var jätte bra och min bm rekommenderar inte mig att ta något extra järn, försöker doch tanka på att äta järnrik mat och att då dricka apelsin juice till...

• ikala

Miss Kaos vi ska nog untnyttja dig ska du seFlört

Är det nån här som är bra på Försäkringskassans alla regler?

Brukar dom räkna på föregående år lr på senaste 6 månaderna?  Alltså för att få fran inkomst att basera mammapeng på? Är gravidpengen samma summa som mamma pengen?  

• ikala

Tack för er hjälp. FK är en djungel, jag har jobbat på samma jobb i två år men jobbade mer förra året än vad jag har gjort nu i början av detta år. Tycker att det verkar handla väldigt mycket om vilken handläggare man får, har två bekanta sim fått sin mammapeng beräknad på heltid trots att dom bara vikat 1 v....

Svar på tråden December bebis 2013