• Ellez

December bebis 2013

Det verkar som vi har liknande historier i bagaget, Jag gick över 16 dagar med sonen

• Ellez

Ikväll mår jag bara illa hela tiden. Skittråkigt orkar och känner inte för något. Har någon testat ta postafen? Hur har ni upplevt det? Seaband ger ingen effekt. 
    Ska väl vara glad att jag inte mådde illa första timmarna idag iaf... 

• Ellez

Någon som vet om man kan färga om sufletten på en emmaljunga vagn? Vagnen är super men den blekt och känns så onödigt att lägga pengar på ny vagn när man har en. 
    Jag har en pojke som är 3 år och 8 månader när vi får nästa. Hade ni skaffat syskonvagn då? Kommer de va lönt? 

• Ellez

Ok tänker lite i samma banor. Blir nog ingen syskonvag han kommer ju nästa vår kunna cykla eller så när jag vil promenera.

• Ellez

Har googlat en massa på det med att färga men hittar inget bra. I övrigt är vagnen i fint skick. 
    Bor på landet så tror inte ståbräda är någon höjdare här.
    Om man märker att man behöver en syskonvagn lite snabbt sen så får man skicka mannen att köpa en bara... Känns ju rätt skönt annars när det är barn nummer 2 och allt finns sparat. Om det blir en kille till så har vi faktiskt allt utom blöjor! :)

• Ellez

På vår är det bara en blekt suflett som är svart. SÅ skulle vilja ha den i samma svart som både ligg och sittdel är i. Men sedan är det ju vitt tyg med figurer på insidan så färgen ska liksom inte gå igenom så skulle vilja spraya på något. 

• Ellez

Idag måste beslutet tas om jag ska återgå till jobb på måndag eller ej. Måendet går verkligen upp och ner, men nu har jag mått bättre 2 dagar och frågan är ju om jag mår bättre just för att jag får vara hemma och ta dagen som den kommer utan stress eller om det är för att hormonerna har lugnat sig lite nu i vecka 9. Med sonen började det nog lugna sig lite i denna veckan. 
    Ska fundera ett par timmar till innan jag bestämmer mig.

Orkar ni andra jobba som ni brukar? 

• Ellez
    Plopps80 skrev 2013-04-25 07:07:27 följande:
    För mig är VUL en undersökning där man ser sitt gemensamma barn på en skärm. Det är inget sexuellt eller onaturligt. Jag och min sambo vill också gå igenom allt tillsammans och känner presis så. Blir det tråkiga besked är det skönt att ha mannen vid sin sida. Han har varit med och gjort bebisen då är det ju inget att göra ett VUL tillsammans. Ja så ser jag på saken. Men vet att alla är olika. Har en tarmsjukdom och får fingrar och instrument uppkörda i röva titt som tätt och antar man är rätt härdad. Arbetar inom vården och vet att de som gör undersökningar av tarm samt VUL inte bryr sig ett dugg. Man är en patient av tusen. Så givetvis är mannen vid min sida på måndag!
    Känner exakt likadant!
  • Ellez

Ja är föräldraledig på fredagar så blir ändå hemma tills måndag. Sen om man kan kalla det vila när man inte är ensam hemma det vet jag inte :) 
    Men visst kan man prova och känna sig för! 

Svar på tråden December bebis 2013