Inlägg från: Fröken Ö |Visa alla inlägg
  • Fröken Ö

December bebis 2013

Grattis till alla lyckade VUL/UL!!! Nu är det inte heller så länge kvar tills vi alla passerar v. 12=)

Jag har mitt andra VUL på torsdag, är då i v. 9. Mitt första VUL i v. 7 visade en  liten böna med hjärtslag så jag hoppas den lille fortfarande lever=)

Är det nån fler än jag som börjar känna av foglossning redan nu??   

• Fröken Ö
    missmaja skrev 2013-05-02 01:09:30 följande:
    Lämnar dessvärre er, har fått ett missfall igen... :(
    Vad trist med missfall! Hoppas att det går bättre nästa gång=)!!
  • Fröken Ö
    emmali skrev 2013-05-01 18:36:34 följande:
    V 9 idag:) VUL imorgon!!!
    Vi är lika långt gångna, v. 8+1 idag! Har också en tid för VUL idag kl. 13.00! Är så nervös, trots att vi var inne i v. 7 och såg hjärtat slå! 

Hoppas på bra besked för oss båda! Ska i sådana fall be om en bild på lilla pyret=) 
  • Fröken Ö
    Plopps80 skrev 2013-05-02 12:00:57 följande:
    Vad har ni fått avsmak för? Vad har ni för crawings?

Avsmak för:
    senap, kladdkaka, vitlök, kaffe, coca cola, pizza, mc donald, oboy

Crawings:
    Gott gräddat med skinkost
    Havrefras med frystorkade jordgubbar och iskall mjölk 
    Baguetter lite frasiga med ost och skinka
    äpplecider utan alkohol 
    Vad lustigt! Jag har fått crawings för havrefras med frystorkad jordgubb, bana och mjölk=) Äter det varje morgon.

Jag har fått avsmak för allt med kaffe (klarar inte ens av lukten), köttfärs och fisk. Men är tokig i nudlar, som jag hatar annars=) 
  • Fröken Ö
    emmali skrev 2013-05-02 12:09:45 följande:
    Hemma efter ett lyckat VUL:) så skönt att se ett tickande hjärta.... Nu är man iaf en bit på väg!!!

Vad härligt! Samma för oss=) Hur stor var din böna och hur långt gången är du? Jag är i v. 8+0 och bönan var 16 mm=)
  • Fröken Ö
    Plopps80 skrev 2013-05-02 14:52:45 följande:

Finns det havrefras med bananer eller skivar du ner? Så sjukt gott med frystorkade jordgubbar i mums. Men den kostar 34:- och paketet är hälften så litet. Fusk!

Jag skivar banan ner med havrefrasen och mjölk=) Såå gott!!
  • Fröken Ö
    MissKaos skrev 2013-05-02 15:02:25 följande:
    Är fetaost ok att äta? Har inte koll nyss lärtmig gilla det. Hoppas, vi ska till Grekland i sommar.

Vi ska också till Grekland. Öluffa 2 veckor i Kykladerna=) Men är redan nu orolig för vad man får äta och inte äta. Jag har läst att den mesta fetaosten är pastöriserad! Jag älskar fetaost och tzatziki! Bör man vara nå orolig att äta tzatziki?? Är all yoghurt pastöriserad?
  • Fröken Ö

Jag har blivit moster igår till en liten flicka=) Jag har redan en systerson, så en flicka var extra roligt! Nu längtar man ju ihjäl sig till sin egen kommer=)

Min gynläkare sa i torsdags att jag har en bakåtlutad livmoder. Är det någon fler än jag som har så? Har ni märkt av något speciellt under graviditeten? Cirka 15 % av alla kvinnor har det, inge farligt sa läkaren. Men jag har kunnat läsa mig till att barnet oftast växer mot ryggraden då, och att man kan få synlig mage lite senare. Man kan även ha svårt att hitta hjärtljuden tidigt. Vilken tur för vi tänkte låna syrrans angel sound och prova hemme, men nu är det ju ingen idé då vi bara kommer bli nervösa om vi inte hör något=)

• Fröken Ö
    Ellez skrev 2013-05-06 10:58:35 följande:
    Jag har också bakåtlutad. har aldrig märkt något speciellt utav det!
    Läkaren sa inte heller något förutom att det kan vara svårare att se något på ultraljud tidigt och att vi inte ska leta hjärtljud för tidigt=) Men jag har haft sån jäkla ryggverk sista veckan. känns som en nerv i kläm eller liknanade. Har funderat på om det är foglossning men funderar nu på om det är barnet som växer mot ryggen. När livmodern blir större så tippar den tydligen framåt sa läkaren och då är det ingen skillnad på magarnas storlek längre=)
  • Fröken Ö

Vi har också köpt några bodys till lillen redan=) Jag gillar newbies kläder från Kappahl, men det är ju inte så könsneutrala. Vi kommer inte ta reda på könet i förväg, så det blir svårt att köpa allt för mycket=)

Är det någon fler än jag som gått ner lite i vikt under graviditeten? Jag har gått ner 1 kg, är i v 10. Har mått dåligt till och från och tappat lite malust. Jag blir lite orolig att jag inte går upp i vikt, nojjar för det mesta. Vet ni varför man går upp i vikt i början innan foostret och moderkakan börjar väga något? Är det hittills bara den ökade blodvolymen som kan göra att man går upp i vikt (förutom om man äter mera)? Jag ska kolla med min bm när vi är på inskrivning om 2 veckor om jag oroar mig i onödan. Har vart på 2 vul där allt såg bra ut, men kan fortfarande inte släppa tanken på att något kommer att hända, usch längtar tills om 3 veckor när vi är i v. 13=)  

Svar på tråden December bebis 2013