Inlägg från: Sokkerflikkan |Visa alla inlägg
  • Sokkerflikkan

December bebis 2013

Mandyyss - tack, och grattis till flickan!! December blir förhoppningsvis den bästa månaden på mycket länge! :)

• Sokkerflikkan

Idag har den lilla i magen avancerat och buffat hela morgonen i väntan på min buss. Annars har jag bara känt av den på kvällarna då jag lagt mig. Tror vi har en våldsamt aktiv bäbis att se framemot för så här många buffar var det aldrig förra gången. Då kunde man få någon kick nu och då. Nu får man ett helt dansnummer då den sätter igång :)

• Sokkerflikkan

Grattis fröken ö då är du beräknad dagen efter mig:) och STORT grattis till lyckat RUL!! det är en lättnad!

Annaa1988 - den lever säkert rövare där inne ändå:)

• Sokkerflikkan

Vi har hunnit med en del ul redan men vi vill inte veta könet, utan vi tar det som en överraskning då den lille vill komma ut. Men vid ul har barnmorskan varnat att nu kan man råka se könet, hon bad oss titta bort om vi inte ville veta. Vi stirrade båda två på skärmen men såg ingenting:p vi har inte en susning om bad som gömmer sig där inne. Jag har hela tiden sagt pojke för att förra var en flicka. Men nu börjar jag ändra mig, det kanske är en till flicka ändå :)

Hur som, här hemma i Umeå kollar dom könet om man vill. Men det är inget dom lägger ner tid på under undersökningen.

• Sokkerflikkan

Pyysen det är helt normalt att inte känna något. Tror det faktiskt är vanligare. Det kan mycket väl vara så att moderkakan är i framväggen, då kan det dröja länge innan man får några livstecken. På mig ligger den i bakvägen vilket förklarar varför jag känner av bäbisen:)

Det kommer då det kommer, men det är ap trist att vänta. Men det är väl så en graviditet är, en evig väntan:)

• Sokkerflikkan

Tröttheten har knappt existerat för mig denna graviditet. Helgen innan jag plussade var jag en zombie men annars har jag inte märkt av något. Annat var det förra gången. Det enda problemen jag har just nu är att all mat som är lite fet eller innehåller matlagningsgrädde får mig att tappa matlusten. Likadant med bröd, fikar normalt alltid mackor på morgonen. Det går inte längre så nu lever jag på fruktsoppor :p

• Sokkerflikkan

AnnaA1988 och kiira - så otroligt trist att folk är så trångsynta. Så länge man älskar och har tid och råd med sina barn ska man väl få ha hur många man vill.

• Sokkerflikkan

Siolina - instämmer!! Vi har sagt till alla vi har berättat för att det är offentligt men det betyder inte att vi vill att man skriver på de sociala medierna.

• Sokkerflikkan

Eyeonly- vi kommer ha en storasyster på 1 och ett halvt år och jag håller också på att fundera ihjäl mig på syskonvagn eller bara två enkelvagnar. Mest för att jag är lite osäker på hur mycket vi kommer vara ute och gå med båda barnen i vagnarna mitt i vintern. Jag kommer dock ha med mig bäbisen ut varje dag för att hundarna måste ut. Men den äldsta kommer vara på dagis så jag vet inte. Funderar på att avvakta till bäbisen är här och se hur det utvecklas.

• Sokkerflikkan

Eyeonly - vart i norraste Sverige bor du? Tycker det är så olika vad folk anser vara Norrland ;) jag har bott i Jokkmokk nu i två år men nu är jag hemflyttad till Umeå :) här är det också upp mot minus tretti och mycket snö :)

Svar på tråden December bebis 2013