• MissKaos

December bebis 2013

Kan vara. Drar hon knäna mot magen alt spänner dom rakt ut? Typiskt magont.

Testa att massera magen lite med olja -mer dom smekningar- tempa henne och ta knäna mot hennes mage det kan evt hjälpa.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-25 14:53:40 följande:
    Vi har haft marknad här å jag har ätit nougat.. Kan det vara dom?! :S

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Efter vag fl har jag inte okkänsel på magen heller. Skumt!

corky skrev 2014-01-24 19:05:50 följande:
    Hur känner du dig runt snittet? Jag har tappat känseln ovanför, ända upp till naveln. Undrar om jag nånsin kommer få tillbaka känseln..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Är det minifoam? Tar ett par dagar innad eet får effekt! Kan ju ge sig ändå om det var det di åt.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-25 15:18:07 följande:
    Åhh då ska jag hålla mig borta från nougaten!! Lök visste jag å choklad men inte nougat :( åhh min lilla plutt!! Ja hon sparkade med benen hårt å var alldeles stel :( gav henne droppar å nu är hon mer tillfreds, sover i min famn!

• MissKaos

Ska lägga upp bild på min prickiga bebis..

Testat windi på henne. Oj vad det pös!

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2014-01-26 05:10:19 följande:
    Det finns ju även andra sätt att få ut gaserna än att stoppa i barnet E-nummer och konstigheter

Och istället för våtservetter kan man ju använda vanligt vatten och papper

Repan skrev 2014-01-26 00:21:51 följande:
    En släkting till oss använde pysventil jättemkt till sin son som sedan fick problem med att bajsa, nån reflex (?) som blev störd. Kunde bara bajsa i varmvatten sedan ända upp i treårsåldern!

Max 3ggr/dag får pysventil användas. Gör man det ngn gång när det är ills är det väl knappast skillnaf mot att ta tempen? Men det gäller nog att vars försiktig med allt såntmm

Minifoam verkar vara det enda som hjälper här. Jag tror det är mindre skadligt än magont flera timmar om dagen.
  • MissKaos

En dag kommer dom hem kl 3.. då saknar man nog detta!

islandpeak skrev 2014-01-26 11:46:59 följande:
    Vi ger helt enkelt Ingrid en skvätt ersättning på kvällen om hon håller på så. Jag får ont i tuttarna och då får hon helt enkelt vara utan.. Det är enda ersättningen hon får på hela dagen, 60 ml, och hon behöver inte eg för att bli mätt, men det spar mig. Hon får det vid 9, sen ammar hon vid 11-12 igen och somnar för natten. Tiden mellan 9-11 är rätt stökig, samma var det med pojkarna minns jag. Sen helt plötsligt en dag så somnar de kl 9 och sover över maten kl 12 :)

• MissKaos

Plötsligt känns mina bekymmer små..

Vet ni vad det kan vara?

Kram!!

Nov13 skrev 2014-01-26 11:01:35 följande:
    Jag känner att jag önskar min son ville äta äta äta. Han har efter 8 veckor bara ökat 760g. Han är 58.7cm och 4810g... Han har även för högt levervärde så vi springer till läkaren titt som tätt för prover och vägning. Läkaren har slutat säga att hon tror det är bra till nästa provtagning och är det inte bra om 10 dagar väntar en utredning på lever och gallgångar. Är livrädd!

• MissKaos

Så sa dom förr att barn skulle träna lungorna.

Irlais skrev 2014-01-26 17:29:57 följande:
    Jag sa också ifrån, mitt barn ska inte behöva skrika! Hur kan man som förälder säga så, fattar verkligen inte. Svårt det där med svärföräldrar alltså. Har ni låtit dem passa barnen i och med den attityden?

Nov13: ja visst är det så... Svärmor är ju väldigt pigg på att dela med sig av sin "kunskap" i och med att hon har många barn själv, men hennes råd är ju inte riktigt faktagranskade om man säger så. Tycker det är jobbigt för det är ju direkta osanningar hon kommer med ibland men hon menar inget illa.

• MissKaos

Idag fyllde Isak fem år! Och jag saknar att ha honom pytteliten ibland. Vart tog åren vägen? Om fem år är han ju 10?? Åh min stora lilla kille överlycklig över att få mkt fler presenter än han trodde. Fick bygga lego mef honom tills ögonen blödde nu på kvällen och mer finns På kvällen efter kalas och firande var han helt slut och spottas och höll på. Nu i fem minuter eller så sover båda barnen i sina sängar.

• MissKaos

Sömn är ett undermedel!

Vi somnade med i tid igår. Sen åt hon vid tretiden och nästa vid 6:30! Låg kvar till 8:30. Märkte då att hon var blöt lite kräks eller ngt så då fick vi gå upp. Hoppas hon inte frös bara med blöt pyjamas. Skruttunge!

Med sovit ok. Skönt!!

Plopps80 skrev 2014-01-27 09:32:06 följande:
    Bästa natten ever! Lillen somna 21 och jag med för jag låg i sängen och ammade. Han sov till 02 och därefter till. 05:30. Somna sedan om till 8:30. Dottern kollade på film i sitt rum intill oss. Inte så att han sovit så mycket längre än vanligt men han har legat stilla!!! Han har rört sig oavbrutet på nätterna och gnällt och knorrat. Jag sover sååå dåligt när han gör så men som i natt har han sussat så ljuvt och lugnt så jag har sovit som en gris. Känner mig utvilad och glad.

Svar på tråden December bebis 2013