• Plopps80

December bebis 2013

V 13 idag. 12 fulla veckor. Är deprimerad och mår illa ibland. Fryser mindre men får när jag är riktigt trött som frossa obehagligt.

• Plopps80
    Repan skrev 2013-05-26 10:13:10 följande:
    Grattis! Förbi v. 12 :)

Tack. Önskar bara att jag kunde glädjas också. Hormonerna sänker mig ner i botten
  • Plopps80
    LillaBulan skrev 2013-05-26 15:18:25 följande:
    Plopps: Visst skulle du till någon kurator eller så? Kan vara nyttigt som du mår just nu efter hunden. Går själv på psyk sedan 2004 så de följer minsta sväng på mig då jag fått plockat bort en del medicin. Lite svajigt mellanåt men försöker så gott jag kan att hålla mig stabil trots att det ibland finns dagar jag undrar hur sjutton detta ska gå till.

Kuratorn ska ringa på tisdag. Jag är känslig för gravvhormoner. Mådde dåligt med dottern och fick gå i KBT när hon föddes. Pga förlossningsdepp. Är lite nere mellan varven men kan ändå alltid fungera. Just nu vill jag bara ligga och stirra. Sorgen efter hunden har fått mig att tappa fotfäste totalt. Imorgon börjar jag jobba efter 2 år i skolan värld. Blandade känslor fast det ska bli skönt. Min identitet är lite att vårda som usk det ger mig styrka i mitt liv. Låter bra att du mår bra för det mesta! Det finns ku hjälp att få om man blir nere efter man fött barn. Kram
  • Plopps80

Grattis miss kaos! Bm ringde idag. Jag hade enbart 14 i järndepåer och måste börja direkt med järntabletter. Är väl därför jag är så sjukligt trött! Sköldkörtelhormonet var lite lågt men hon sa att det kan påverkas av hcg i första trimetern. Ska ta om det igen om 4 v. Fan blir hypernervös om man har underproduktion kan fostret få skador läste jag. Fan. Men BM var inte alls orolig då det bara var lite lågt och att det kan bli det i början. Måtte det visa normal nivå nästa gång. Har inga symtom förutom att jag fryser mer än vanligt. Det har blivit mkt bättre och har man 14 i järn lär man väl bli frusen. Uch :/

• Plopps80

Har ätit mitt val kvinna sedan 4 månader innan jag blev gravid. Den innehåller den mängd folsyra som rekommenderas för att minska risken för ryggmärgsbråck. Ska äta de hela graviditeten. Har börjat med Hemofer idag pga usla järndepåer. Ska man ta de utspritt eller på en gång? Står ju inte på paketet och på Apoteket visste de inte heller. Ska ta 4 om dagen.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-05-29 15:26:05 följande:
    Ok. Det är hemjärn -alltså samma typ av järn som finns i Blutsaft. Du tar hela dosen sammanslagen. Ger sällan biv från magen. Du skulle  med fördel kunna ta den separerat från din mitt val eftersom den innehåller ett annat sorts järn och tar du dem vid olika tillfällen så får du maximalt upptag. Jag hade valt att ta Hemofer ca 30min FÖRE måltid pga att det är hemjärn. Det tas lättare upp då. Medans den typen av järn som finns i tex Niferex fungerar tvärt om och ska tas ihop med mat.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tack. Så ska jag göra! Tar mitt val på morgonen och kan ta Hemofer på kvällen innan middagen. Jag har crohns sjukdom och får svåra diarréer av järntabletter därför åt jag blutsaft när jag var gravid med dottern men orkar inte hålla på med det. Smakar apa och jag mår illa av det. Hoppas järnet verkar snabbt. Är obeskrivligt trött och matt. Hade 14 i depåer. Hoppas sonen kryar på sig och att du snart får vila lite. Mysigt med sparkar. Är i 12+3 och tycker mig känna ett litet fladder ibland.
  • Plopps80

Läste på nätet igår att man kan ta de vid samma tillfälle. Tur för mig annars hade jag glömt de! Har gått upp 5 kg nu. Får lite ångest. Går in i vecka 14 på sön. Måste skärpa mig. Nu när jag inte mår illa har jag blivit tokig i glass. Vräker i mig och det blir man tjock av. Är 8 kg från målvikten men hade smugit sig på ett par kg innan plusset. Vill inte bli så enorm som sist. 35 kg upp huga! Bara inte ämnesomsättningen blivit långsam för då blir jag aldrig mig själv mer. Men proverna kunde vara missvisande i början av gravven. Hoppas på perfekta resultat om 4 v :/

• Plopps80
    Em me skrev 2013-05-30 06:17:53 följande:
    Jaha, då får jag börja med de då:) tror dock inte det är så farligt att jag tatt dem utspritt, då borde de ju stått..

Nä farligt är det absolut inte. Mer praktiskt att ta de på en gång. Åtminstone för en virrhöna som mig....
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-30 20:33:35 följande:
    Dumheter plopps80 - du ska inte skämmas var en jätte fin mage! Men vet va du menar köpte en klänning förut idag å tycker bara att jag ser ut som en degklump.. Vill få en "riktig" mage nu!

Ja det är mycket roligare när magen är fylld av ett barn och inte bara fett och tarmar. Min livmoder har presis börjat sticka upp ovanför blygdbenet!
Svar på tråden December bebis 2013