• MissKaos

December bebis 2013

Bryr mig inte om vilket! Jag betalar min mat där jag är välkommen med barnet. Har varit jättedebatter i media om detta.

Felinne skrev 2014-02-22 18:12:11 följande:
    Men Gud! Vad är det för människor som gör så? Klart att ett barn som behöver mat måste få det. Bra att du sa ifrån

MissKaos: Förstår att du inte vill gynna dem men jag undrar om det faktiskt har rätt att neka dig? Så länge du är en betalande kund och inte bara är någon som kommer in från gatan liksom

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har ammat på spårvagn etc ingen hsr någondinn sagt ngt där. På cafeer har dom för sig anda gäster tyckrr det är osmakligt att se bröst

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Lyxdagar över. E har soviy hos mig större delen av de sista två nätterna. Dock ammat på kväll o en el två gång mitt i natten

• MissKaos

Grattis plopps! Inte illa

Elsa får jag lägga sovsndes i spjälsäng hon sov där halva natten. Hon verkar nöjd bär honvaknar där. Har somnat där själv dagtid engång..

• MissKaos

Wow!

Kan han redan ha fyror? För stort läcker med tyvärr. Och så skiljer drt mellan märkena. Men när det kommer sådär mkt känns det som om det inte spelar roll gur man gör. E hade bajsfest häromdagen -läkage ut på min vita fina amningströja. Svårt det där m blöjor. Hat nu köpt på Lidl som har kampanj på sin nya variant. 20kr paketet om man handlar över 300kr. Ska bara göra åt strl 2 dom sista min lilla är nätt på ngt vis liberos 2 är nu på gränsen men pampers2 sitter bra. Fårse hur nya toujour gör sig.

Glädjande dock. Har gått ner 2kg på att undvika godis o kakor under veckorna och kört olgas program och friskis mammacore. (3veckor) känns bra! Det går inte fort.. men åt rätt håll. Målet är att kunna ha mina sommarkjolar och kortbyxor

Repan skrev 2014-02-24 10:53:08 följande:
    Vi har haft jobbiga dagar med ont i magen på natten o svårt o bajsa - sen kommer mastodontbajset mitt i natten som skulle fylla 3 blöjor lätt. Vi tar av den fulla blöjan på skötbordet o sen kommer en till som vi fånhar med tvättlappar o så ännu en... Helt galet!

Vi har storlek 4 på blöjorna nu. Ändå läcker det när han bajsar ;)

Dags o byta från vagga till spjälsäng, han är alldeles för stor för vaggan nu.

• MissKaos

Kräks. Fryser.

Livrädd bebis ska bli smittad.

• MissKaos

Så skönt!!

Njut av ditt underverk nu

Nov13 skrev 2014-02-25 19:55:56 följande:
    Så himla glad, vår son verkar äntligen må bra!!

Det har varit en jobbig start. Det började ju redan på bb, han var för slö för att orka och vi behövde ge ersättning. Detta har ju fortsatt och han har haft svårt att öka i vikt med höga levervärden som följd. Vid tio veckor hade han endast ökat 880g sen födsel trots amning och ersättning i calmaflaskan. Han började gå ner i vikt och vi var tvungna att byta till en flaska som han inte behövde suga aktivt ifrån. Hans tungband klipptes ytterst lite och han sög lite bättre men började rata bröstet, såklart, varför behöva jobba för maten? Han har nu mest fått ersättning, pumpar lite och ammar då han vill och han har nu ökat 1380g på 3 veckor.

Pumpar men det kommer inte så mycket nu då han bara ammas 1-3ggr dag. Har även testat att väga före och efter amning och han får bara i sig 40-50ml. Börjar bli väldigt jobbigt att pumpa, får kämpa för varje droppe och bvc och hans läkare har sagt att dom tycker jag borde tänka på att ge upp amningen helt. Dom frågar till vilket pris det är värt det. Men jag kan inte låta bli att bli leden. Jag ville så gärna och försöker väl hålla kvar vid det lilla som går. Han var snäll innan och sov bra men det är inget mot nu. Världens gladaste och han har nu börjat sova 8-9h utan avbrott och det måste ju betyda att han är nöjd. Känns inte som om det finns något mer att göra, jag har KÄMPAT i snart 13 veckor, jag har gjort allt.

Fick igår veta att hans levervärden normaliserats och är så (ursäkta ordvalet) JÄVLA GLAD över det. Han mår äntligen helt bra, önskar bara att det vore pga amningen. Det viktigaste är ju att han mår bra och därför finns ju inget annat alternativ än att fortsätta ge ersättning.

Får se hur länge jag fortsätter pumpa bara.

• MissKaos

Jag är ett vrak.

Sovit inatt kräkte inte mer efter igår kv. Men trött huvudvärk etc. Nu sover E i sin vagn. Tror jag sks lägga mig på soffan o sova lite. Eller bära upp henne o sova i sängen.

• MissKaos

Isak ammade jah när dom stack. Är det ute nu?

• MissKaos

Efter kan du ge! Inte innan det gjorde man förr.

Jag har varit på mammacore. Började må illa igen nu. Ingen mer är sjuk.. misstänker jordgubbar som bara jag åt av. Hoppas nästan det vsr dom så inte alla får detta. Mina föräldtar var nere i tisdags. Dom man o barn är ännu inte sjuka. Jag började kräkas på tisdagen. Mådde illa from ca kl 16. Åt av dom vid 10.

Plopps80 skrev 2014-02-27 11:33:19 följande:
    Sarak nä min BVC sköterska sa att man helst inte ska ge alvedon efter vaccin då det kan störa effekten av vaccinet. Något jag hörde på nyheterna för ett år sedan så jag gav ingen alvedon. Konstigt att de säger så olika.

Svar på tråden December bebis 2013