• MissKaos

December bebis 2013

Åhhhhh... nerver nu.. Inför Kub imorgon.. Tänk om det inte finns ett levande foster där.. Eller om det är dåliga odds.. Nu slår nerverna till, tur det är redan kl 9 imorgonbitti. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Svar nej.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-27 19:49:17 följande:
    Detta kabske är en dum(?) fråga men kan stress orsaka missfall?!?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kub ua! Sprattelbebis har allt den ska. Flyttad ett par dagar till6/12

• MissKaos

Så glad! Noll focus på jobbet idag

gosnosen skrev 2013-05-28 10:15:50 följande:
    Underbart, grattis!

• MissKaos

Underbart, grattis!

• MissKaos

Underbart, grattis!

• MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-05-28 18:49:45 följande:
    glömde ju bilden :P

den kommer att bli så fin när den är bäddad och vi fixat en sänghimmel till den :)

ynka 100:- kostade den oss :D! den ska gå i arv i min familj nu :)

Jättesöt
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-05-29 15:05:19 följande:
    Har ätit mitt val kvinna sedan 4 månader innan jag blev gravid. Den innehåller den mängd folsyra som rekommenderas för att minska risken för ryggmärgsbråck. Ska äta de hela graviditeten. Har börjat med Hemofer idag pga usla järndepåer. Ska man ta de utspritt eller på en gång? Står ju inte på paketet och på Apoteket visste de inte heller. Ska ta 4 om dagen.

Hemofer är ju avregistrerat som läkemedel? Finns alltså inte i fass för förskrivare längre. Jag TROR man tog hela dosen sammanslagen. Ej ihop med mjölk etc.
  • MissKaos

Ok. Det är hemjärn -alltså samma typ av järn som finns i Blutsaft. Du tar hela dosen sammanslagen. Ger sällan biv från magen.
    Du skulle  med fördel kunna ta den separerat från din mitt val eftersom den innehåller ett annat sorts järn och tar du dem vid olika tillfällen så får du maximalt upptag. Jag hade valt att ta Hemofer ca 30min FÖRE måltid pga att det är hemjärn. Det tas lättare upp då. Medans den typen av järn som finns i tex Niferex fungerar tvärt om och ska tas ihop med mat.

• MissKaos

12+4 idag. Igen! Blev ju flyttad ett par dagar så nu "gör jag om" några dar. KÄnns lite skumt på ngt vis för innan har jag bytt vecka på onsdagar. Nu blir det fredagar istället tror jag.
    Helt slut idag. Hemma med en sjuk son. Han har varit brännhet i natt och var vaken ca 2h, fick Ipren men han kunde inte sova medans han var så het. Stackarn. Fick MATA honom med pankakor med grädde på förut. Han fick 5 godisbitar som låg här, han slicka på dom och sa att dom var äckliga. Fick kasta..  Inte riktigt likt honom. Han är inget godismonster och bbrukar gärna spara sitt av sitt lördagsgodis men får man så få bitar brukar dom ju slinka ner. Det enda han egentligen vill ha är cola och glass....

OJ! Nu sparkar det vilt i magen ÅH så härligt. När jag satte mig här och skrev kom det "boink boink" inifrån Mini gör sig påmind

Svar på tråden December bebis 2013