• MissKaos

December bebis 2013

Elsa har hemska utslag. Vet inte vad dety kan tänkas bero på. Torrexem värmeutslag allergi virus? Svårt med barn o utslag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Magen mest. Glömd köpa hydrokortison på apoteket. Gah var där! Tycler dock miniderm fem ggr igår har hjälpt lite. Inte lika ilsket. Jag är folkilsk idag. E har sovit m bröstet i munnen.Tror ni hon äter nu på dagen?? Trollunge..

oftast kommer första tänderna mellan 6-8måmader men det kan ju röra på sig ändå. Och oftast är ju inte alla..

tror dom gör sådär ungarna. Smakar på händerna..

Plopps80 skrev 2014-04-05 10:16:49 följande:
    Vart sitter utslagen? Är det runt munnen kan det ju vara allergi mot något hon äter.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Lite runt munnen men tror det är pga dreggel o tugg på leksaker där

Plopps80 skrev 2014-04-05 10:16:49 följande:
    Vart sitter utslagen? Är det runt munnen kan det ju vara allergi mot något hon äter.

• MissKaos

Kan.ju vara vad som helst. Utveckling lite vårsnor en fis på tvären.. gå på din magkänsla tror mamman ofta vet intuitivt

corky skrev 2014-04-05 13:27:38 följande:
    Alltså jag vet inte, han har fått två tänder som kommit upp och spruckit igenom tandköttet. Har fått för mig att det är när de går igenom som är värst, och att de inte är lika besvärade av dom sen? Men gissar bara. Ser inge fler tänder på g heller. Magkänslan säger att det inte är tänderna. Natten har varit en aning lugnare inatt, många uppvak men inte i närheten av igår.

• MissKaos

Ja Tack! Film en chokladkaka och ett gott rött och sen få sova 10-12h.

tror Elsa är förkyld igen.. krille sitter m henne i famnen så sover hon iaf.

Tror det är torrexem det blir värre av förkylning... ska testa kokosfett.

Plopps80 skrev 2014-04-05 15:24:01 följande:
    Fy fan vad vi stressar. Kom hem från Danmark igår. Har varit borta 5 dagar. Packar upp, tvättar och tar hand om ungarna samtidigt som vi storstädar varje milimeter av lägenheten. Ska ha förhandsvisning på lägenheten på måndag och sem två visningar till senare. Sjukt mkt att göra. Är såååå jävla trött. Dottern är i 6 årsfasen och det är tusen utbrott per dag. Och unge herr Ludde är ingen solstråle heller precis. Gode Gud skulle bara vilja ligga och glo på film i soffan å slippa röra mig. Den dagen kommer väl om ett par år...

• MissKaos

Skönt! Elsa sover risigt nu. Sover men vaknar massor..

kul med bra flgrp.

Repan skrev 2014-04-05 22:17:32 följande:
    Här är nog lite tänder på G, mkt gnida händer o tugga på saker o dreggel. I övrigt lätt - om han har bajst på dagen sover han ca 10h i sträck, t.ex. 20-06. Om inte bajsar han ibland pånatteb men mer vanligt pruttig o vaknar till 1-2 ggr o vill få nappen instoppad o så kommer bajset vid 06 där. Halva veckorna sover vi helnätter. Är så tacksam för det att jag vill gråta ibland när jag tänker på nyföddperioden. Han sätter sig upp med sit-ups nu, ramlar igen, rullat, håller upp hela överkroppen o sitter lite på höften. Däremot ointresserad av att stå!

Dagarna rullar på :) fått en kul föräldragrupp!

Smakar på mat nu, följer oss som en tiggande hund med blicken när vi äter. Tycker allt är gott - grön ärtsoppa, tartex o smör, banan. I morgon blir det gröt första gången! Ammar 50 % ca.

Han är 15v nu o väger 9 kg. Vet inte längd men ca 68-70 tror jag. Mäter om nån vecka igen.

Det rullar på liksom!

• MissKaos

Ni som kör olgas bok: hurlänge har ni kört varje program? Jag körde steg ett program 1 ca 4v. Kör nu program 2 men är sugen att gå vidare.. orkar nu plankan på fötter 45sek (alla) och resterande minut på knä. Överväger att byta bara några övningar.. fortfaranfe meckigt att lämna bebisen vill eg köra cardio på gymmet.

• MissKaos

Jag har ont i fingrarna...

man ska ju köra igång långsamt med träning pga alla dessa hormoner. Boken är bra går långsamt fram.

Plopps80 skrev 2014-04-08 10:31:15 följande:
    Har inte öppnat Olgas bok. Men gick en halv mil nu på Morgonen. Är det fler som har ont i lederna? Jag har smärtor i höfterna och haltar när jag går, har fortfarande ont och är svag i handlederna. Har även ont i fotleder och knän. Läste att det finns något som heter amningsreumatism. Att man har högre inflammationsfaktoter i kroppen när man ammar. Jag har en autoimmun sjukdom som gör att jag alltid har lite ont i lederna men nu är det rent bedrövligt. Väldigt vanligt och undrar om någon av er upplever detta? Ska trappa ner på amningen när Ludwig blir 5 månader och hoppas på att det blir bättre. Efter en promenad haltar jag flera dagar.

• MissKaos

Min lilla helammas nästan får lite gröt på kv.. tänker börja köra ngt gymgrejs när hon blit fyra mån o kan vara i barnpassningen.

Jis skrev 2014-04-08 09:46:36 följande:
    Misskaos, jag har kört i 3 v, är på fas 2, bytte efter 2 v då det kändes för lätt! Jag kör på gymmet 5-6 dagar i veckan, funkar fint att köra när barnen sover. Jag tränar vid 20 på vardagar och tidiga helgmorgnar!

• MissKaos

Min med..

*gäsp*

tur dom är så söta...

Förstaförsökaren26 skrev 2014-04-09 02:09:06 följande:
    Hej på er! Tänkte mig hör lite här angående en sak - Elise har börjat vakna varannan timme på natten för att äta, det jag undrar nu är om det är vanligt för en bebis på 14 veckor?!

Svar på tråden December bebis 2013