• Repan

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-09-06 08:58:22 följande:
    Kompisens gravvtest. Vill sååååå gärna att hon ska vara gravid. Vad tror ni. OT men lille bebis i magen vill ha en kompis i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    Vad kul om bebisen får kompis! 

Jag ser dock verkligen ingenting på testet tyvärr :) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Eyeonly skrev 2013-09-06 07:14:54 följande:
    Jag har en buggysnuggle men använder den bara på höst och vår , mysig men inte så jättetjock ... Men sen beror de domsagt på vart man bor
    MissKaos skrev 2013-09-06 07:22:59 följande:

Ja.. en Windstopper overall och så på med locket på vagnen så kommer inte bebis frysa! Några goa filtra med så tror jag med du är hemma. HUR fin som helst
    Nej precis, ville verkligen ha en tunnare åkpåse eftersom den tjocka vinterpåsen skulle bli använd så kort tid och det är så lätt att addera andra lager på bebis och i liggvagn ändå. Sen nästa vinter vill nog barnet ändå ut ur vagnen i tid och otid och måste ändå ha ordentlig overall :)
    Vi hade snö i vintras, men det är sällsynt att det är sådär bitande kallt. -10 får man ju en chock av om man ser på termometern. Men vi bor mitt inne i stan också, så fort man är utanför är det ju kallare iaf på morgonen :)

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-09-06 09:45:11 följande:

Ser något svaagt men jag är jävig ser streck för att jag vill! En av mina bästa kompisar jobbar med nr 2 nu. Hon har mkt molvärk och är trött. Hoppas
    Förstår verkligen att det vore så kul! Ett par av våra bästa vänner har BF i januari, 11e vill jag minnas, och vi har 20 december, så det är faktiskt extremt roligt att vänta barn tillsammans på det viset. De blir ju lite kusiner nästan. Men dom är inne på trean så det är ändå relativt långt ifrån att sitta och prata om vilka nya prylar man köpt, de bryr sig inte så mycket om det där längre ;)
  • Repan
    Tuttiluttan skrev 2013-09-06 09:40:11 följande:
    Känner igen den paniken! Vi bor i en 2:a på 3:e våningen UTAN hiss!!
    Vi har försökt sälja den i snart 1,5år men ingen nappar.. Och nu när liten kommer i december så är paniken betydligt värre!!

Vi kan inte leta efter nytt boende sålänge vi står med de vi har idag... Känns så hopplöst!!
    Vi bor förvisso i trea så vi behöver inte flytta, men även vi på tredje våningen utan hiss. Blir vagn och lås nere i cykelrummet och bära liggdelen upp o ner osv :) Meckigt men helt ok ändå!
    Det kommer gå bra att bära upp o ner fram till ni får sålt, oroa dig inte! Förr hade man aldrig hiss ;) 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-07 12:47:03 följande:
    Har era sjunkit ner?
    All halsbränna *poff*
    V. 26 nu och nej, halsbränna till tusen om jag äter mer än en halv portion :)
    Magen verkar vara på samma ställe än. Bebisen roterar mkt, får sparkar på olika ställen olika dagar, känner när hen brider runt.

Tyvärr är foglossningen sämre igen, så badar, fått låna en tens och använder akupressur"bälte" i ryggslutet lutandes bakåt i soffan då och då. Jätteskönt.
  • Repan

IKEA tidigt i morgon för lite bebisfix :) En expedithylla bl.a. och så dörrar till bokhyllorna, som också ska få handtag så att vi kan stänga in alla böcker som inte vill bli utdragna senare ;)

• Repan
    MissKaos skrev 2013-09-07 21:50:35 följande:

...och lås... Vi fick tejpa igen lådor för att inte sonen skulle dra ut allt.. Hade glömt det *s* Deras kättelånga skohorn (Ikeas) hade vi genm hela raden med kökslådor med... Ja jösses! Det hade jag ju glömt!
    Precis, så stora starka gummiband sen med ;) Lådorna i köket är lyckligtvis av 40-tals typ och tröga som tusan att få ut. Men vi ska ändå ha en grind in till köket som hindrar lek därinne. Så katterna får ha lådan ifred och maten ifred och så inga små fingrar tar sig till gasspisen som tyvärr blir alldeles för varm att ens nudda lite snabbt på glaset. :)

Ska bli kul o fixa lite. 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-07 22:20:49 följande:
    Ja det är kul att grejja   Kattlådan ja, inte mysigt om dom äter ur den. Har ett minne av en unge som smakade på hundmat *ieuu* INTE min dock. 
    Haha nä fy fasiken, usch! Kattlådan och kattmaten ska vara grindskyddad ;)

Känner bebis nu på varsin sida av magen samtidigt. Som om hen har fötterna i och spjärnar på ena sidan och trycker ut huvudet på andra sidan! Känns helt galet! 
  • Repan
    moruri skrev 2013-09-07 23:22:03 följande:
    Skrev ett långt inlägg innan men så råkade jag trycka på avbryt, as störigt! Och nu orkar jag ju inte skriva om allt.

Dock sitter jag topless på soffan och tror jag spillt vatten på min mage, sen inser jag att min ena tutte börjat läcka massa. Jahopp!

Nu vet ni det ;)
    Tack för infon!
    Mitt ena bröst har också läckt, fast bara några droppar, inte så mkt som det låter som ditt gör! :D  
  • Repan

Hos BM idag i deras v.25 (26 för oss vanliga) och SF-mått på 24, hb 118, tryck 110/70 och hjärtljudet 140, +6kg.

Allt på kurvan liksom! Nästa besök om 5 veckor ????

Svar på tråden December bebis 2013