December bebis 2013
Däremot sover han alltid på mig och ytterst sällan (<10 ggr nattetid )mer än två timmar i stöten. Vi har inte ens en säng till honom: what's the point när det är jag som är hans madrass.
Däremot sover han alltid på mig och ytterst sällan (<10 ggr nattetid )mer än två timmar i stöten. Vi har inte ens en säng till honom: what's the point när det är jag som är hans madrass.
Det är ju kul att sitta med dem om de trivs på mage. Inte om man ska tvinga en motvillig skrikis :)
Senare kommer han ju så klart tycka att det är roligt att ligga och leka men det är svårt att träna på nåt de inte gillar om man inte tycker att det är ok att de skriker. Jag tror mer att det kommer när de är redo.
Jag blir irriterad när BVC säger saker som att det är viktigt att träna nacken genom att ligga på mage. Det skapar onödig stress hos många vars barn inte ännu vill det. Det finns andra sätt att träna nacken. Det är typ bara när de ligger på rygg som nacken inte tränas. Det är inte så bråttom att en måste tvinga en gråtande bebis att ligga på mage.
Inte stört förtroende, stort förtroende!
Min lilla unge har sovit jättebra! 2,5 h sen äta, sen 2 h till! Efter det lite oroligare och under amning, men jag känner mig ändå mer utvilad än vanligt. Tur det, för stora ungen är sjuk och hemma från förskolan, och jag har jobb jag borde sätta igång med för jag har dead line nästa vecka men det får nog vänta trots allt.
Synd att det här lilla plåstret vägrar ligga själv och sova, skulle vilja gosa bättre med min stora sjukling.