• Plopps80

December bebis 2013

Jag tappar inte ett hårstrå. Trodde alla fick tjockare hår under gravven och att man efter förlossningen tappar en del. Har enormt mycket hår och nu är det nästan för tjockt. Tar 30 min att blåsa det torrt.

• Plopps80

Är cool lugn denna gång. Sist boade jag och kände mig stressad över allt. Nu har jag ju allt till bebisen och vet att allt blir bra ändå Vagn ska vi köpa direkt efter rul om det går bra. Ska ha en svart brio smile med svart mjuklift. Kampanj just nu 5.300:- otroligt billigt för en så bra vagn. Så den vill jag kamma hem innan den tar slut! Någon som gjort bikarbonattestet? Man ska tydligen kunna se könet via det. 2 msk bikarbonat och lika stor del urin som man häller över bikarbonaten. Händer det ingenting är det flicka och blir det skum är det pojke. Ska göra det testet. Haha.

• Plopps80
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-30 13:19:02 följande:
    Vad betyder boa som alla skriver? Inte lätt att förstå alla ord som används här hela tiden. Allt ska ju va förkortning på, även namn på barnen
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥

Boa är ju när man inreder och köper grejer till barnet. Man förbereder helt enkelt inför barnets ankomst. Ingen förkortning.
  • Plopps80
    moto skrev 2013-06-30 21:06:04 följande:
    Haha kul det måste jag prova!

Ja så får man ju se sen om det stämmer kul grej!
  • Plopps80

Väntar pojke enligt bikarbonattestet. Såfort jag hällde i kisset började det bubbla och skumma som bara den

• Plopps80
    Fröken Ö skrev 2013-07-01 09:34:52 följande:
    Ska ni kolla vad det blir på rul? I så fall kan du ju se om det stämmer=) Är det någon som gjort ringtestet ännu? Det har stämt på mina närmsta vänner, men samtidigt är ju oddsen rätt höga för att det ska stämma=)

Japp ska kolla kan inte hålla mig! Har ångest idag. Har färgat håret 2 ggr denna graviditet. Och vissa hävdar att det kan vara skadligt. Trivs inte att se ut som en jävla rishög med utväxt och utfärgat hår. Trodde jag köpte en toning men det var permanent färg. Tänk om jag skadat barnet
  • Plopps80

Gjorde ringtestet nu. Ringen både snurrar och pendlar. Skitkul ju för jag har en dotter och kanske en son i magen.

• Plopps80

Först åkte ringen i cirklar och sedan började den pendla. Första testet både pendlade den och snurrade. Jäkligt kul att se om detta stämmer. 10 dagar till rul.

• Plopps80
    Fröken Ö skrev 2013-07-01 10:20:50 följande:
    Jag tycker det är roligt och testa sånt innan man vet vad det blir=) Vi har rul på onsdag, vi ska inte ta reda på könet men jag ska göra ringtestet och testa med bikarbonat efter det och se om det stämmer när bebisen kommer=) Har du märkt någon skillnad i dina graviditeter hittills? Tänkte om myten med att flickor stjäl mammans skönhet eller illamåendet stämmer på dig=)?  

Ja det är roligt att testa. Nä jag är lika ful nu som med dottern blir verkligen gräslig när jag blir gravid. Det jag märker skilnad på är att jag inte gått upp så jämt denna gången. 7 kg och det mesta är på magen. Visst lite på rumpa och lår men med dottern var jag mer rund. Denna gravven har jag inte varit lika deppig av hormonerna i början och är inte heller så labil i humöret. Inga hysteriska gråtattacker.
    crushelix skrev 2013-07-01 10:43:30 följande:
    BTW, vad är bakpulvertestet?

Läs på sidan innan. Där förklarar jag hur det går till. Inte bakpulver bikarbonat ;-!
Svar på tråden December bebis 2013