• Plopps80

December bebis 2013

Parksandrec skrev 2013-07-01 15:24:11 följande:
    Shit så skönt med normala värden! Nu ska den bra tiden vara här. De 100 lyckliga dagarna liksom :D
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.

Ja nu är jag lycklig Tack för en intressant diskussion.
  • Plopps80

Min dotter har ljusa korkskruvar och alltid klänningar och finskor. Hon är dock ingen ljuvlig varelse för det utan hon skitar ner sig, klättrar i träd svär, gapar, har alltid hål på knät på tightsen. Det ena utesluter inte det andra

• Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-01 19:09:24 följande:
    Det har du helt rätt i=) Låter som en underbar liten dotter du har=) Hur gammal är hon?

Ha ha hon är 5 år!
  • Plopps80

Ska också åka ner i juli efter rul. Har dock det mesta till en bebis redan. Men ändå liiite nytt tänker jag unna mig Det är väldigt olika med deras sortiment ibland är mammakläderna inget vidare och ibland finns massa fint. Lite så överlag i Ullared. Jag åker dit ca 5-7 ggr per år älskar det stället.

• Plopps80

Är så dödstrött. Har varit förkyld sedan förra lördagen. Är mycket bättre nu men hostar fortf och är snorig. Blir man mer utslagen som gravid vid förkylning. Skulle kunna sova hela dagarna. Städade lägenheten igår. Tvättade och bytte lakan. Detta brukar ta 2 timmar men eftersom jag måste vila varje halvtimme tog det 5 timmar. Hade extremt lågt järn för 5 v sedan. Har ju ätit Hemofer men vet inte om det hjälper. Var väldigt pigg med mycket energi innan denna förkylning. Ska till läkaren om en timme. Ska be om en sjukskrivning veckan ut är sedan mammaledig. Orkar bara inte jobba. Har ingen ork eller energi. Borde man vara orolig?

• Plopps80
    Repan skrev 2013-07-02 09:59:08 följande:
    Låter som vanlig järnbrist tycker jag - precis så jag var innan jag åt niferex/dureferon. :/ Kolla järnvärdet igen!

När jag var hos BM i torsdags ville hon avvakta med järnet och låta det bygga upp sig. Hade bara 14 i järndepåer för 5 v sedan. Började med Hemofer och blev efter 2 v som en ny människa pigg och full av ork. Men så åkte jag på denna förkylning som har sänkt mig totalt. Har slarvat mkt med Hemofer också eftersom jag var i Spanien och fick magproblemen. Ville inte förstöra semestern. Förra gravven tog jag dubbel dos blutsaft och järnet åkte i topp. Kanske skulle man ta typ 2 Hemofer och en dos blutsaft ist för 4 Hemofer som jag tar nu. Har Kramper i magen och är lös i magen. Huga
  • Plopps80
    moto skrev 2013-07-02 11:29:06 följande:
    åh vad kul med Ullared, längtar dit jag med nu! Funderade på om man ska ta en tur nu på semestern eller om jag ska vänta tills typ setpember (då har vi varit på RUL också och vet förhoppningsvis kön också) Älskar verkligen Ullared! Tror jag ska börja sätta av pengar varje månad till ett Ullaredskonto
    Plopps80 skrev 2013-07-02 10:03:42 följande:
    När jag var hos BM i torsdags ville hon avvakta med järnet och låta det bygga upp sig. Hade bara 14 i järndepåer för 5 v sedan. Började med Hemofer och blev efter 2 v som en ny människa pigg och full av ork. Men så åkte jag på denna förkylning som har sänkt mig totalt. Har slarvat mkt med Hemofer också eftersom jag var i Spanien och fick magproblemen. Ville inte förstöra semestern. Förra gravven tog jag dubbel dos blutsaft och järnet åkte i topp. Kanske skulle man ta typ 2 Hemofer och en dos blutsaft ist för 4 Hemofer som jag tar nu. Har Kramper i magen och är lös i magen. Huga
    Jag hade också lågt i depåerna, åt Duroferon (?) men magen blir ju paj! Orkade inte med dem så nu har jag hållit upp några dagar! Mår bättre i magen men vill bara sova! Är barnfri idag och sov till 9,15 ska städa men orken finns inte där riktigt. Igår städade jag lite och hamnade på sonens säng och slumrade ett tag när han var ute och lekte! Ahh vad ska man göra, är Hemofer bättre för magen tro? Kanske funkar om man bara tar 2 om dagen eller så ist för 4?

Hemofer är mer skonsamt. Men det sista har jag fått lite magproblem tyvärr. Blev sjukskriven veckan ut sedan är jag ledig 6 v. Skönt. Önskar mig bara lite mer energi så man kan njuta! Hände det inte något med ditt kiss. Då är det tjej hihi. Nä det är inte vetenskapligt men mitt bubblade som bara den och det blev ett tjockt ölskum på toppen. Är säker på att det är en pojke
  • Plopps80
    moto skrev 2013-07-02 11:39:50 följande:
    Nu är du tyst tycker jag! *mutter mutter* haha (ironisk) det var nog gammal bikarbonat! Hur mycket tog du? Jag tog en tsk bibarbonat och en tsk urin! Ska be mannen testa när han kommer hem för hans ska ju då börja bubbla!? Ska kanske ta och köpa Hemofer då.
    Repan skrev 2013-07-02 11:34:50 följande:
    Jag har varit ihållig med järnet, jag blir sämre om jag håller på o ändrar i dosen hela tiden. Håller den stadigt och är då hård i magen och det går dagar emellan ibland - det är inte kul. Men att vara så trött och håglös som jag annars blir är värre tycker jag... svårare att vara glad på något vis om jag sover bort hela dagarna istället för att, om än med magknip, göra saker jag tycker är roliga eller som behöver göras. Nu har det stabiliserat sig lite i alla fall, så att jag får gå på toa varannan dag efter en kopp kaffe ;) 
    magen är ju trög som den är nu, och av järmet blir jag kass i magen och lös i magen. Så att jag helt plötsligt måste till en toa NU! En dag när jag var på stan fick jag rusa in på en toa i ett köpcentrum puh liksom och sen gick det väl inte mer än 5 min tills jag var tvungen att springa tillbaka, då var det tur att jag hade 5-kronor i plånboken annars hade det varit kört! Då får jag lite panik och vill inte ta tabletterna!

Jag tog 2 msk bik och ca lika mkt urin. Så fort urinet träffade började det bubbla
  • Plopps80
    moto skrev 2013-07-02 12:06:10 följande:
    lalalalalala hör inte riktigt!

Spännande värre!
  • Plopps80
    LillaLizz skrev 2013-07-02 16:21:26 följande:
    Hej! Jag ska själv ha en liten bebis i slutet på december och har sytt ett babynest. Jag undrar om det kan vara fler som är intresserade av ett babynest. Jag har en hobbyverksamhet och syr både mössor och dregglisar. Har en facebooksida www.facebook.com/tvasma försökte lägga upp bilder men funkar inte via mobilen.

Har inte Facebook men vad kostar ett nest? Har tänkt köpa ett i Ullared där jag tror de ligger på 600-700:-Men ett hemgjort är alltid roligare.
Svar på tråden December bebis 2013