• Repan

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-10-09 17:12:18 följande:
    Isak! Känns som om det funkar ihop!

Humör. Hrm ja? Mycket av det..
    Hysteridka grejer här. Bröddeg på jäsning. .
    David o Isak känns fint ihop! Bibliska namn, antar ni får höra saker om att det är lite judiska namn också?

Associationer jag har till David är helt enkelt de jag träffat - snälla och tystlåtna, lugna killar. 3 st sådana :) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    moruri skrev 2013-10-10 19:34:22 följande:

OMG!!!!!!!!!!! På tala om att glömma bort folks födelsedagar!!!! Min sambo påminde just mig om att det är hans idag, omg vill sjunka genom golvet!!!!!!!!!!!

Alltså det är lite dödsstraff på att glömma sin partners födelsedag! :)

Du får smöra. Bra o länge!
  • Repan
    Em me skrev 2013-10-10 20:34:17 följande:
    Jo men funkar de?
    Är det liknande veets hårborttagningskräm?

Ja, det funkar isf, men det luktar räv och det tar ett tag som det inte är så kul att sitta på badkarskanten och vänta typ :P 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-10-11 11:01:58 följande:

Sitter och funderar på hur folk fungerar.

Åkte spårvagn till city. Massage hägrar! Men om man ser att det kliver på en höggravid kvinna reser man sig inte då?

Hinner med ngt så lyxigt som latte innan. Åhh..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Mm nä sällan ngn reser sig, stirrar skamset bort eller ner. Kul när man har svår foglossning.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-10-11 12:52:10 följande:
    Säg till!
    Har lite svårt för att göra det, är inte så gnällig av mig och tycker väl jag kan klara av o stå även om de beter sig som as. Oftast flyttar någon sig tillslut men ibland så gör dom inte det, en gång fick jag stå mellan sätena i en fullpackad vagn medan folk tryckte sig förbi mig (jag är så bred liksom o magen är i vägen när jag vill akta på mig) så magen nästan trycktes upp i ansiktet på de två 25-35-nånting herrarna som satt och låtsades inte se mig. 

Speciellt nu är jag inte så stursk, men får säga till om det händer igen. Jag undviker att röra mig ute o i kollektivtrafiken istället... 
  • Repan
    MariaOchNiklas skrev 2013-10-11 14:29:42 följande:
    Jag tror det handlar om att de tror du ska säga till att du vill sitta ner inte att de inte bryr sig. Är övertygad att de flyttar på sig/ lämnar plats till en gravid kvinna som ber om att få sitta.
    Ja fast.... vem väntar på att ngn med käpp eller rullator frågar efter sittplats? Det är iaf för mig så att man frågar "vill du sitta?" till någon som ser ut att behöva det, kryckor, gips, gravid, jättetung packning, vad som :)
  • Repan

Och om man inte ens möter blicken och inte låtsas se den gravida personen tror jag inte man är så intresserad av att bli tilltalad... snarare det man försöker undvika. Det finns ju de som aktivt söker kontakt med en eller hur man ska säga, det märks om folk "bryr sig" alltså :)

• Repan
    mammatilltvå85 skrev 2013-10-11 23:45:02 följande:
    Hej tjejer!

Vill bara kika in och säga att i onsdags i v.32+1 föddes lilla Alba. jag kom in till förlossningen dagen innan och var öppen 5 cm efter en natt med mycket sammandragningar. Inne på förlossningen, natten till i onsdags gick vattnet och sedan föddes Alba dagen efter.

Hon vägde 1740 gram, var 42 cm lång och hade ett huvudomfång på 29 cm.

Idag 2 dagar gammal andas hon helt på egen hand men ligger i kuvös för värmens skull samt har sond tills amningen är i gång och hon orkar suga.

Hon mår under omständigheterna mkt bra vilket till stor del beror på att hon hann få kortison för lungmognaden.

Återkommer med bild osv senare, just nu räcker inte riktigt tiden till. Jag blev utskriven från bb idag och sover hemma på nätterna men är på neo ca 08-22 på dagarna. På slutet innan hemgång kommer jag få bo på neo med henne (när hon ska ammas även nattetid).

Just nu blandas oro för att nåt ska tillstöta med lycka över vår fantastiska dotter. Och lite amningshormoner på det. Hey babyblues liksom!!

I alla fall vill jag säga att jag kommer fortsätta följa tråden lite då och då och uppdatera hur det går för oss.

Stort grattis till dottern! Vad skönt att hon mår så pass bra och ta hand om er nu så är det snart hemgång för familjen med en frisk liten bebis :)
  • Repan

v. 31 nu, +10 kg på vågen och jag börjar väl se ljuset i tunneln tror jag. Räknar ner varje dag, en dag mindre att behöva ha foglossning på. 

Bebis är mycket lugnare nu i magen, mer svepande rörelser och mycket mindre sparkar, inga öht där hen kan ta sats liksom, får ävl inte plats längre?

Mycket hicka. Jag har letat efter hjärtljudet med stetoskop i flera veckor men aldrig lyckats hitta det,  typiskt :) Spjälsängen är uppe, vi har köpt en gammalt skötbord som jag bara ska toucha upp med ett lager vitt till för fräschhetens skull och det är mest apoteksprylar kvar att köpa nu, termometer och barnalvedon och lite sånt där. Fick en klasskamrat att köpa amningskudde för 139 spänn på ullared när hon var där, så bra!

Väntar mest nu med andra ord. Det börjar bli jäkligt segt det här. Mot slutet lär man ju vilja trycka ut ungen trots att värkarna inte startat ;)

• Repan
    sarak skrev 2013-10-13 19:47:56 följande:
    Någon annan som har tappat aptiten?
    Jag har senaste tiden mest ätit av vana, inte för att jag är hungrig. Nu de senaste dagarna så får jag nästan tvinga i mig mat. Mår halvilla hela tiden. Idag har jag bara druckit massa välling och ätit en halv macka och en bulle. Nu är sambon på väg hem med kebab. Känner ångest, inte alls sugen, Jag borde ju vara jättehungrig! Inte för att jag direkt riskerar att svälta ihjäl, har redan gått upp minst 15 kg. Men jobbigt att må så där småilla hela tiden.  
    Jag äter jättedåligt, men inte pga illamående så utan av halsbränna och att jag helt enkelt blir mätt efter ett äpple - magsäcken kan väl inte ta mycket mer plats. Så jag förstår dig, förstår inte alls hur jag ska få i mig lika mycket mat som vanligt PLUS två mellanmål om dagen. Ha! Är inte i närheten av att lyckas med det.
Svar på tråden December bebis 2013