• iloveyou

December bebis 2013

KUB vilka? Och varför (om man vill berätta)?

• iloveyou

Hur går tankarna om testet visar höga risker? Vill man fortfölja sin graviditet eller känner man att man vill veta för att eventuellt förbereda sig på en barn med behov? 

• iloveyou

Plopps är det så det funkar i så fall? Att man kan få göra en under narkos i så fall? Och när är det "försent" isåfall? När måste man göra det utan narkos i så fall? Och varför?

• iloveyou

Kub görs i vecka 12 och kan avgöra om barnet är friskt eller ej. För mig kostar det 1500 kr för att jag är under 35 i Göteborg

• iloveyou

Åh va kul med alla nya!!! Kan ngn uppdatera listan och vart alla kommer ifrån. Eftersom många är från gbg kanske vi kan göra en sån träff efter vecka 12! Går det att skapa privata forum här på FL eller måste än helt enkelt bara starta en ny tråd? :) tack för ALL info om KUB och bruna flytningar! 

KUB hur går undersökningen till? Bara ultraljud och blodprov eller sticker de in en nål i magen :/ 

• iloveyou

Irlais ok tack då fattar jag! :) ja hur startar man en grupp?

• iloveyou

Det hade vart skönt att kunna ha olika ämnen så inte allt hannar här på samma ställe gör det är svårt att följa

• iloveyou
    tjej89 skrev 2013-04-03 14:16:53 följande:
    Nej ska ni försvinna nu? :( ;)
    tjej89 skrev 2013-04-03 14:16:53 följande:
    Nej ska ni försvinna nu? :( ;)

Haha nej inte försvinna bara ändra forumet lite. Många känner att de inte blir sedda här och det är nog för att vi är lite för många och pratar om väldigt många olika saker. Tänk om vi 15-20 kunde ha en egen grupp med kanske tio ämen. Typ KUB , symptomer, magbilder, oro, mvc osv :) då kanske alla kan bli hörda och kan följa trådarna lite bättre! Har alla FB tex efter vi nått vecka 12?
  • iloveyou
    reze85 skrev 2013-04-03 14:33:19 följande:
    Ni som gör kub test är det pga eran ålder eller oro ? Gör ni någon tråd för dom som bor i Gbg glöm inte säga till oss här som inte riktigt fattar hur de funkar här .
    Thereze85 skrev 2013-04-03 14:33:19 följande:
    Ni som gör kub test är det pga eran ålder eller oro ? Gör ni någon tråd för dom som bor i Gbg glöm inte säga till oss här som inte riktigt fattar hur de funkar här .
    Jag är från Gbg och jag kommer göra KUB pga ålder och oro. Som plopps skrev så vill jag unvika få barn med down syndrom då jag vart stöd åt flera barn med den sjukdomen och jag ser hur jobbigt det är för familjerna 

• iloveyou

VAD jobbar alla med? :) Jag är utbildad förskollärare!

• iloveyou

Gud va spännande att höra vad alla jobbar med

• iloveyou

Nyttliv hej :) bor i Masthugget också första barnet!

• iloveyou

kom hit allihopa det är hur bra som helst :) mammatilltvå, nania och jag är där redan!! kram

• iloveyou

På mig syns det knappt hur kan det vara sån skillnad? Jag menar det finns ju inte ens en bebis därinne än mara en ärta :D Jag går till grupen och postar en bild på min mage lol

Svar på tråden December bebis 2013