• greywolf

December bebis 2013

Verkligen skräckblandad förtjusning! Ok det var iaf upplyftande att höra att det kan gå snabbare än 1 cm per h! Min förlossning tog 17 h från första värk och varje gång jag hör om raketförlossningar tänker jag lite bittert att det kanske är en hel del överdrifter med i de glädjeberättelserna... :)

MissKaos skrev 2013-11-23 14:18:09 följande:
    Skräckblandad förtjusning är det bästa jag kan beskriva känslan nu som! Tror dom brukar räkna sådär som ngt snitt? Jag öppnade mig skitsakta med sonen. Sen poff 3cm på 30-60min det var läskigt.. han inte med i vad som hände det gjorde inte så ont egentligen det var bara konstig känsla. Krystade i ca 1h På ett vis hoppas jag hela fl blir som sist på ett sett som dom där sista tre cm. Då går det ju över fort!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• greywolf

Herregud kvinna, hur orkade du allt det?! Jag tycker vattengymnastiken är en pärs och det är liksom pensionärstempo på den, anpassat för lata gravida typ..

MissKaos skrev 2013-11-23 14:23:34 följande:
    Bara man orkar föda sen.. denna veckan hsr jag varit på spinning en gång gymmat två ggr flyttat två garderober *bar dom på ryggen dont ask* samt gått på stan mm mm. Resultat: träningsvärk i triceps..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• greywolf

Jag hade nog också hoppat lång cykeltur, hehe, bara något jag ville dela med mig av :)

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-23 14:46:22 följande:
    Greywolf - hmm njae någon cykeltur hoppar jag ;) men ska nog försöka mig på långpromenader med hunden!

• greywolf

Nu ska jag på julbord så det får gärna inte starta just ikväll! Både julbordet på jobbet och på sambons jobb (som respektive alltid är medbjudna på) är så sena i år så jag missar dem båda, förmodar jag. Det kändes plötsligt mycket viktigt att få ett bra julbord, i lugn och ro, utan barn, innan bebisen kommer.. =D Ha en bra lördagkväll alla!

• greywolf

Stort grattis och heja dig!!!

Plopps80 skrev 2013-11-23 16:38:10 följande:
    Tack för alla lyckönskningar. Kl 12:07 föddes vår lilla son eller lille och lille. Han är 50 cm och väger 4150 g. När jag kom in kl 05 var jag öppen 3 cm. Kl 09 var jag öppen 4 cm. Då bröt jag ihop. Grät och grät. Men från där tog förlossningen fart. Satt på en medicinboll med lustgas och det funkade bra. Sen kände jag att jag behövde krysta vid 11 men var inte helt öppen. De tog hinnorna och vattnet gick. Sen är allt som ett töcken. De fråga tio ggr om jag ville ha Eda men nej det ville jag inte! Kl 11 var jag fullt öppen men bebis låg med huvudet uppåt så han var tvungen att rotera så jag hade krystvärkarna en timme. Det var så tufft. Dottern krystade jag ut som ingenting. Sprack ingenting fick två stygn i huden i mellangården. Moderkakan kom ut hel. Är så lycklig över min lille bäbis och att det är över framförallt. Hoppas ni alla snart får era små.

• greywolf

Tack :) Det var supergott men jag vet inte vad jag tänkte med julbord, man orkar ju inte så mycket med en megamage i vägen för magsäcken! Åh nu får gärna förlossningen starta. En evighet kvar ju och jag kreverar om jag går över tiden fullt ut så det blir igångsättning. Då har jag nästan 5 veck kvar och det överlever jag aldrig!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-23 16:02:53 följande:
    Åh va gott med julmat! Ha en trevlig kväll Greywolf! :)

• greywolf

Misstänker inte att det blir novemberbebis men HOPPAS väldigt starkt på det, har nästan blivit en hang-up här. Hallonbladste, är det värt att testa?!

Nillis13 skrev 2013-11-23 18:50:31 följande:
    Vad underbart! Stooort grattis Plopps! :) MK: hoppas verkligen du slipper gå över! Men nån nytta borde ju alla sdr göra ;) Själv har jag absolut inga tecken på att fl skulle vara nära, kke blir en julklapp här i stället? Haha. Hur går det för er andra? Nån som misstänker att det blir november-bebis?

• greywolf

Ok då ska jag köpa. Finns på vanlig mataffär eller är det hälsokost/apotek som gäller?

MissKaos skrev 2013-11-23 22:11:33 följande:
    Sätter inte igång ngt men stärker livmodern inför fl och ska ge bättre återhämtning samt minska blödning under fl. Ganska gott.

• greywolf

Jag känner med dig, det är mycket man ska gå igenom med e n graviditet och förlossning! Du är duktig som har klarat av allt och hemorrojderna kommer försvinna, blir du dessutom opererad försvinner de ju för gott så det låter som något som snart är ett inne blott. Jag sa nyss till min sambo att det är så mycket med gravidkroppen som det aldrig talad om, allt vissa kvinnor lider av i hemlighet. Tur iaf att vi som har gått igenom det själva vet vilken bragd det är att klara av allt detta, och kan ge stöd och kraft till varandra. Jag menar det verkligen när jag säger heja dig, tycker det är medaljni på att föda barn!

Plopps80 skrev 2013-11-24 13:12:00 följande:
    Miss kaos. Har 7 st hemorrojder. Några stora som druvor. Ligger bara och gråter barnmorskan sa att hon inte sett något liknande så nu väntar jag på läkaren. Jag bara gråter och gråter. Kan inte gå, sitta eller stå. Ligger på sidan och det bultar så det känns som jag ska gå av på mitten. Hoppas de opererar bort dom! Ang slempropp så gick aldrig min. Ja inte som jag såg i alla fall. Har bara haft vita flytningar varken mer eller mindre. Började dricka hallonbladsthe för exakt två veckor sedan. Köpte löste som ska dra 10 min under ett lock. Märkte direkt ökade sammandragningar och aktivitet i livmodern. Vet inte om det beror på thet men det var samma med dottern. Hon föddes som idag 38+0 och Lillen igår 37+6

• greywolf

Medaljnivå skulle det stå!

greywolf skrev 2013-11-24 15:30:03 följande:
    Jag känner med dig, det är mycket man ska gå igenom med e n graviditet och förlossning! Du är duktig som har klarat av allt och hemorrojderna kommer försvinna, blir du dessutom opererad försvinner de ju för gott så det låter som något som snart är ett inne blott. Jag sa nyss till min sambo att det är så mycket med gravidkroppen som det aldrig talad om, allt vissa kvinnor lider av i hemlighet. Tur iaf att vi som har gått igenom det själva vet vilken bragd det är att klara av allt detta, och kan ge stöd och kraft till varandra. Jag menar det verkligen när jag säger heja dig, tycker det är medaljni på att föda barn!

Svar på tråden December bebis 2013