• zod

December bebis 2013

Snurran85 skrev 2013-04-15 15:51:01 följande:
    Hej i Tråden! Jag hoppas gärna in här med. plussade idag och är beräknad till slutet av december om allt vill sig väl. detta blir vårt första barn så allt känns väldigt pirrigt nu..
    Grattis
  • zod
    dlra skrev 2013-04-15 21:21:31 följande:
    Hoppar in här tjejer! Plussade ikväll :)
    Grattis!
    Buzan skrev 2013-04-15 22:40:24 följande:
    Imorgon får jag göra mitt första ultraljud. Då går jag in i vecka 8. Anledningen är att jag går till en privat kvinnoklinik i sthlms län där det alltid görs ett vul för att fastställa en graviditet. :)
    Spännande

• zod
    Buzan skrev 2013-04-16 12:33:41 följande:
    Hemkommen från ultraljudet. Allt känns lite verkligare när man sett det lilla livet där inne. :) Ett litet hjärta tickade så fint och knytet var hela 6,5 mm. Haha. :) 7+0 idag.
    Åh, så härligt att få se!
  • zod

Jag är sugen på ladda hem nån gravidapp till mobilen (andriod). Finns det någon ni rekommenderar?

• zod
    Felinne skrev 2013-04-16 19:48:29 följande:
    Jag har en som heter Gravidkalender men jag vet inte om den bara finns till iphone... Den är gratis och ganska bra tycker jag i alla fall.
    mallabralla skrev 2013-04-16 20:05:02 följande:
    Tycker också gravidkalendern är bra!
     Den fanns till android också, tack för tipset

• zod
    barbarmama skrev 2013-04-17 17:13:23 följande:
    Hej tjejer! Får jag hänga på er här?

Fick positivt den 10 april och räknade som hastigast ut att BF borde vara omkring den 20 december 2013, enligt FL graviditetskalender. Men jag vet inte exakt när jag hade äl, så BF kan vara närsomhelst under december. Hade senaste mens den 14 mars iallafall. 

Blev gravid med hjälp av Pergotime, enkelkur. Efter första omgången. Jag har PCO, så detta blev första äl som jag haft på över 1 år ungefär, så jag blev chockad över att jag verkligen fick äl med en enkelkur. Var helt inställd på att det skulle krävas flera omgångar med Pergotime innan det skulle ge resultat. Men vi hade tur! OCh vi är evigt tacksamma för det. Har försökt bli gravida sen 2011. Så plusset var verkligen efterlängtat och välkommet.
    Grattis och välkommen hit!
  • zod
    XLinneaX skrev 2013-04-17 20:46:42 följande:
    plussade i måndags, bf 23 dec. (ett datum jag inte hoppas få föda på, inte dagen efter heller för den delen, haha) men hursom. Har en son på ett år sedan tidigare. Samt en ängladotter som försvann i 20e graviditetsveckan för bara två månader sedan. Så nu glädjs vi får ett nytt färskt plus, men oron över att inte allt står rätt till denna gången heller ruvar gott i baktanken förstås...

Har humör som ett åskmoln, jättelabil,  på gränsen till "alvedonvärk" i magen och utslag på magen! Aldrig haft så mycket symtom vid någon av mina andra gravditeter, så det råder väl full aktivitet i livmodern kan jag tänka mig.
    A S E Larsson skrev 2013-04-18 07:28:07 följande:
    Hej!

Fick MF i feb i år och är nu gravid igen!
    Enligt mina beräkningar kommer bebben, om allt går väl, runt julafton :)

Utgår från första tidiga ÄL-testet som var 11 april :) Vet någon hur tidigt dessa kan påvisa grav?

Testade med ÄL-test under perioden efter mitt MF, fick aldrig mens emellan och det konstiga är att det aldrig gav utslag förens jag nu blev gravid.

Testet visade då pos i 6 dagar i rad och då började jag ana att något var galet så tog ett gravtest som visade pos :) Först blev jag ju jätteglad för jag trodde att min ÄL äntligen hade kommit igång, men nu är jag ju såklart ännu gladare.

Har tidigare sagt att jag inte vill ha barn i dec, men nu är jag så glad och hoppas att allt går vägen :)
    Grattis till er båda! Håller tummarna för att allt går fint för er denna gången
  • zod

Hej på er! Här är man hemma med magsjuka barn idag och känner sig som världens tröttaste. Skulle kunna sova dygnet runt känns det som.

• zod
    Elsapelsa11 skrev 2013-04-18 20:15:02 följande:
    Hej!
    Får man vara med här? Vi plussade idag och är beräknade till 24/12! En liten julklapp med andra ord! Och väldigt nytt! Om allt går vägen blir det här vårt andra barn. 
    Grattis och välkommen hit!
    Repan skrev 2013-04-18 20:17:09 följande:
    Så resonerar vi med. Några frågade oss till och med " är det läge att gratulera ens, så tidigt som det är?" Alltså. Jag blev nästan förbannad.

När fan ska man få vara glad i livet egentligen om man ska vara ledsen när man inte har något att vara ledsen för? Bättre vara glad medan man kan och ledsen om det skulle hända något. Hålla på o dra ner på glädjen för att sorgen KANSKE kommer senare innebär ju bara att OM sorgen nu kommer senare så har man varit ledsen skitlänge istället för glad en period och ledsen en period. Vilket liv låter roligast liksom?

Men fy vilket okänsligt svar!

• zod
    Smulan91 skrev 2013-04-18 21:35:01 följande:
    Vill också vara med här om jag får :D
    Idag visade min clearblue digital ; gravid 1-2
    Sååå glad!
    Cygge skrev 2013-04-19 07:42:10 följande:
    Jag hoppar också gärna in här! Jag plussade igår, clearblue digital sa 3+ så jag vet inte riktigt i vilken vecka jag är. Senaste mensen börjar 14-15 februari men så testade jag negativt 21 mars. Någon som kan hjälpa mig med att reda ut ungefär i vilken vecka jag är?
    Grattis och välkomna hit båda två!
Svar på tråden December bebis 2013