Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

ikala skrev 2013-04-24 21:27:24 följande:
    Ni som ska lr har varit på vul för att tjuvkika på bebis har pappan varit med??? Jag ska på vul på Måndag på samma sätt som jag vill ha med sambon så känns det konstigt vid ett vul. Är jag bara fånig???

ikala skrev 2013-04-24 21:27:24 följande:
    Ni som ska lr har varit på vul för att tjuvkika på bebis har pappan varit med??? Jag ska på vul på Måndag på samma sätt som jag vill ha med sambon så känns det konstigt vid ett vul. Är jag bara fånig???

Har inte varit iväg än, men tycker det är en självklarhet för min del att han är med. Om det skulle va så att vi får ett tråkigt besked skulle jag inte klara det utan honom. Tror även att vi ska ta med våran dotter. Vi håller ihop i vått och torrt.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Grattis längtan Den bästa julklapp man kan tänka sig

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    crushelix skrev 2013-05-02 13:55:10 följande:
    Nej jag har inte berättat än, han får veta på sin födelsedag i juni tror jag... eller så kanske han får följa med på UL i v12-13 och se sitt kommande lilla syskon, han är ju så stor så det kanske skulle vara häftigt eller? det kanske är creepy? på VUL i 7+1 var den lille 10,6mm så nu vet ju typ alla för att jag inte kan knipa käft :)) bara storebror som går runt och klagar på att jag är tjock. tidigare cravings var ginger ale och sardeller, har numer gått över till kiwi kräkig av kött, ägg, mjölk och sådant med panering

crushelix skrev 2013-05-02 13:55:10 följande:
    Nej jag har inte berättat än, han får veta på sin födelsedag i juni tror jag... eller så kanske han får följa med på UL i v12-13 och se sitt kommande lilla syskon, han är ju så stor så det kanske skulle vara häftigt eller? det kanske är creepy? på VUL i 7+1 var den lille 10,6mm så nu vet ju typ alla för att jag inte kan knipa käft :)) bara storebror som går runt och klagar på att jag är tjock. tidigare cravings var ginger ale och sardeller, har numer gått över till kiwi kräkig av kött, ägg, mjölk och sådant med panering

Kolla upp ordentligt att ni får ta med barn vid ul. Där jag bor är det strikt förbjudet att ha med barn och endast en person. Så inte din make/sambo får vänta utanför och inte se något iaf. Har haft med dottern på vul nu. Men det har tagit typ 2 min så har allt varit klart. Men kan va helt annorlunda när man är längre gånget. Ska du göra kub? Har hört att det tar ganska lång tid.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    gosnosen skrev 2013-05-03 10:38:10 följande:
    Hej tjejer! Vill bara dela min lycka nu efter ultraljudet som visade en liten böna med pickande hjärta i 8+3! Efter två missfall så känns det underbart!! :)
    Grattis. Förstår din känsla helt och hållet. Har precis varit med om samma som dig med 2 mf. Vi fick se vårat hjärta picka i tisdags på 6+5
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    LWE skrev 2013-05-05 20:39:44 följande:
    Hej :) jag hoppar gärna in här! Har BF 26/12 med barn nr 2..har en son sen tidigare som fyller 1 år i veckan. Så det blir ganska tätt mellan barnen, spännande men samtidigt lite läskigt ;) någon annan här inne som också har ca 1,5 år mellan barnen? Är en hel del oro kring den här graviditeten då min son föddes med gomspalt och pierre robins syndrom. Ultraljud är något jag bävar otroligt för! Förra UL fick vi beskedet att vår son antagligen hade trisomi 13 el 18, det var tungt att leva med den oron drygt halva grav! Nu visade det ju sig att det var nåt helt annat..mycket bättre, men oron inför allt finns såklart.

LWE skrev 2013-05-05 20:39:44 följande:
    Hej :) jag hoppar gärna in här! Har BF 26/12 med barn nr 2..har en son sen tidigare som fyller 1 år i veckan. Så det blir ganska tätt mellan barnen, spännande men samtidigt lite läskigt ;) någon annan här inne som också har ca 1,5 år mellan barnen? Är en hel del oro kring den här graviditeten då min son föddes med gomspalt och pierre robins syndrom. Ultraljud är något jag bävar otroligt för! Förra UL fick vi beskedet att vår son antagligen hade trisomi 13 el 18, det var tungt att leva med den oron drygt halva grav! Nu visade det ju sig att det var nåt helt annat..mycket bättre, men oron inför allt finns såklart.

Väntar oxå nr 2 med 20 månader emellan. När är du beräknad? Har bf den 18 december och är i 7+3 idag.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Känns bra, men nervös. Har haft 2 mf sedan december. Men vi har hela tiden velat ha tätt mellan dem. Jag tror inte jag kommer gå över något särskilt. När vi väntade dottern hick jag över 4 dagar. Enligt våran beräkning föddes hon 1 dag förtidigt. Men jag hoppas den kommer i december iaf

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

De kommer ju ha väldigt stor nytta av varandra när de blir lite större. Vi bor på landet och det finns inte många barn i närheten. Så då får vi ju fixa så de inte blir helt uttråkad av att vara själva. Då har de varandra. Är själv uppväxt med typ 22 månader mellan mig och min bror på landet. Finns så mycket bus man kan hitta på i naturen tillsammans

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Färgade aldrig håret under tiden jag väntade dottern. Klippte mig 1 vecka innan dottern föddes i april förra året. Färgat håret en gång efter det. Hunnit klippa mig en gång efter födseln. Då hade det gått typ 7 månader. Nu är det tydligen redan 6 månader sedan sist. Bäst att beställa en klipptid så håret ser lite roligare ut. Vill att det är fräscht till jag gifter mig. Har konsraterat att jag bryr mig väldigt lite om hur jag ser ut efter jag fick barn. Känns inte särskilt viktigt för min del längre. Har ju någit mer viktigt och värdefullt att se fram emot varje dag jag vaknar. Å hon bryr sig inte det minsta hur jag ser ut. Å jag är ju även småbarnsförälder. Är ganska skönt att inte behöva bry sig längre.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Helt galet trött idag. Tänkte ta mig sovmorgon till kl 7 i stället fär kl 6. Vaknade i stället redan kl 5!!!! Å kunde inte somna om. Gick upp och åy frukost. Åkte till jobbet. Är väldigt lugnt här idag. Somna på soffan i 1 timme. Tog en stund innan jag vaknade till helt. Rummet typ snurra först. Nu är det bäst att ta tag i alla sysslor så jag får gå hem i tid. Idag är jag i 7+5 Tycker tiden börjar flyta på ganska bra.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Under förra graviditeten så hade jag ferritin på 83 och det va ett bra värde sa min bm då. Eller räknar de på olika vis? Behövde aldrig äta några järntabletter. Hoppas slippa det denna gång oxå. Annars så skulle jag dö av förstoppning. Iof så äter jag vitamin kvinna med 129% av rekommenderat dagligt intag. Ska ringa efter nästa torsdag då vi varit på vul igen för att få bli inskrivna.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013