• Ellez

December bebis 2013

Är så skönt att känna att man inte är ensam! För samtidigt som man är så lycklig över att vara gravid! Så brjar ju omgivningen undra vad som står på...

• Ellez

Det verkar som vi är flera som kring vecka 9 börjar må aningens bättre. Vi kanske vänjer oss vid alla hormoner eller nått! 
    Jag känner hoppet komma tillbaka och är piggare och mår inte lika mycket illa är idag 8 + 4.

Några veckors oro kvar sedan kan vi slappna av och njuta av att vara gavida fullt ut!
    Som jag längtar! 

• Ellez

Den förlamande tröttheten verka vara borta! Det är underbart. Jag orkar vara mamma och jag orkar tänka på sommarens projekt. Jag älskar det! Mår dessutom bara illa typ halva dagarna nu. :)

• Ellez

Nästan 3 timmar kvar på jobb och sååå trött! har även sista dagarna fått halsbränna. Ska köpa hem något för det. Hur känner ni andra har ni börjat må bättre eller är allas illamående och trötthet lika kraftig än?

Som någon skrev innan så är vi flera som faktiskt närmar oss vecka 12 nu! Känns så fruktansvärt skönt räknar ner dagarna mot denna vecka!

• Ellez

Jag har också bakåtlutad. har aldrig märkt något speciellt utav det!

• Ellez

Jag var på tidigt UL i vecka 9 och man kunde se fint då.

Däremot har jag fått förklarat att kvinnor med bakåtlutad ofta har ont vid samlag. 

• Ellez

Jag går också in i vecka 11 idag. Känns fruktansvärt bra att ha en del veckor avklarade!

• Ellez

Vecka 11 och hela fejjan är helt finnig. Små knottror överallt. Vad är det som händer? Någon mer som upplevt detta?

• Ellez

Gahhh... vill ju inte se ut så här. Känner mig typ fulast på jorden idag!

Ni som har fler hur har ni upplevt dessa prblem med att vänta pojker eller flicka?

Jag väntade pojke sist och upplevde "nog" inte dessa problem då...     

• Ellez

Idag går jag in i vecka 12 och jag tror absolut att spökveckorna är här. Är bara lite trött och mår nu bara illa i mellanåt. Drar lite i magen och öm i brösten. Men när man mått skit innan så tycker man ju nu att detta är ingenting. 
    Och då kommer nojjan om något är fel, men ser att ni är fler som upplever liknande så det är säkert helt normalt för oss alla.  
    Börjar faktiskt fatta nu att vi ska få ett syskon i December! Har inte vågat tro det på riktigt innan.
    Har inte ens vågat tittat efter bebisgrejer i hyllorna ute! :) 

• Ellez

Är så väldans lycklig för imorgon är det vecka 13 och de första 12 osäkra veckorna är över! Sonen vet nu att han ska bli storebror och han pratar om det varje dag.

Mår också lite bättre överlag dock blir jag väldigt trött varje eftermiddag.   

• Ellez

Plopps

Förstår dig till fullo. Hormonerna gör oss gravida rent ut åt väggarna ibland.
    Din sorg måste vara fruktansvärd och jag förstår att du är så ledsen. Du kanske behöver prata med någon som kan hjälpa dig att se på saken ur olika vinklar.
    jag tror att det beslut du tog om avlivning var helt riktigt, veterinärerna är proffs på just dessa oändligt svåra beslut som vi tvingas ta kring våra husdjur.

Tänk om du valt operation och lidandet för din hund och återhämtningen skulle vara så jobbigt. Det var starkt gjort av dig att hålla med veterinären och inse att det var det rätta beslutet.

Skickar lite styrka till dig! och många Kramar!  

• Ellez
    Plopps80 skrev 2013-05-21 13:38:57 följande:

Tack så mycket. Det värmer!!! Ska kontakta vc imorn och se vad de säger. Kram!

Det tycker jag låter som en jättebra idé!
  • Ellez
    Buzan skrev 2013-05-28 08:49:40 följande:
    Går in i vecka 14 idag! :) Känner ibland som rörelser nertill i magen som fladdrar till men det kan ju lika gärna vara tarmrörelser. :)

Förövrigt mår jag bra. Blodtrycket verkar dock vara ganska lågt då jag blir svimfärdig av att stå stilla för länge. Mår illa till och från men är mycket piggare.
    Jag är precis lika långt gången och upplever precis samma som dig!
  • Ellez

Denna veckan har magen tagit ett rejält kliv i växandet, men fortfarande ser jag mest fet ut...

Och halsbränna har jag fått till förbannelse. Bränner i hela halsen. Superstörigt. Illamåendet försvinner lite för varje dag och tröttheten går numera att hålla under kontroll.

Upplever ni andra det likadant? Jag är i vecka 14+1    

• Ellez

Jag är i vecka 23+4 nu och lider av massor med sammandragningar. Någon mer som har det?
    Har blivit sjukskriven en månad nu så får vi se vart det landar... 

• Ellez

Ja mina sammandragningr är mycket. Oftast kommer de så fort jag rör på mig. Typ direkt jag reser mig från soffan. Klarar knappt av att sköta något längre. Är det någon mer som har så mycket eller ni har bara ibland?

• Ellez

Jag ligger på 9 plus i vecka 35 men varför oroa sig? Bebis tar vad den önskar that´s it. 

• Ellez

Förstår vad du menar men tjänar inget till att oroa sig. Jag är också en av de som fått kämpa. 2 års försö har vi bakom oss! Så du är inte ensam :)

Svar på tråden December bebis 2013