• gosnosen

December bebis 2013

pyysen skrev 2013-07-03 19:47:39 följande:
    Jag har också väldigt mycket huvudvärk. Men jag är känslig  för hormoner. Det var på grund av huvudvärken som jag var tvungen att sluta med p-pillren och då försvann värken. Men nu när jag blev gravid så kom den tillbaka. så jag tror det har med hormoner att göra.

Jag slutade också med p-piller med östrogen pga huvudvärken. Får lätt migrän vid mens osv så jag är också väldigt hormonkänslig.
  • gosnosen

Vårt sexliv har minskat rejält. Illamåendet de tre första månaderna gjorde ju sitt, men sen kom min lust tillbaka med kraft! Fast mannen är inte lika sugen tyvärr....Han tänker nog för mycket på att jag har en bebis i magen och att vi ska bli föräldrar, tänker inte sexuellt om mig lika mycket längre liksom! När jag är lite sugen ocj visar det så kan han helt plötsligt börja klappa och mysa med magen istället. Lite synd, men men...

• gosnosen
    MissKaos skrev 2013-07-12 15:40:36 följande:
    Mja. De flesta ganmla alkisar har påverkan om dom är aktiva i missbruk. Överrepresenterade i cancer mm därtill.
    Precis de flesta här är inte gravt överviktiga så då faller en del av problematiken. Tror vi kommer se mkt mer kostrelaterade problem i frsmtiden. Kolla bara alla som dricker flera energidrickor per dag... rent gift ju!
    Ja, en kompis till mig pajade nästan bukspottkörteln pga att han drack återhämtningsdrycker (typ Gainomax) dagligen istället för lunch. Bara ett exempel på tokigheter som förekommer och som säkert blir allt vanligare.
  • gosnosen
    Plopps80 skrev 2013-07-16 10:41:44 följande:
    Tycker min bebis varit så lugn i några dagar. Antar att det går i perioder. Känner honom varje dag sedan vecka 17. På rul rörde han sig oavbrutet men jag kände det inte. Är på landet och är så allergisk mot kvalster. Det är en gammal stuga och jag brukar äta allergimedicin när vi är här. Men nu vågar jag inte det. Kliar i halsen, piper i bröstet nyser och näsan rinner. Mitt och bebisens blod blandas ju inte så jag hoppas inte han blir påverkad. Har ju inga andningsproblem och det är vad jag har läst det enda som påverkar ett foster. Nojjig nojjig!
    Jag tar en allergitalett (Kestine) varje dag och enligt Janusinfo så är det helt ok :) 
  • gosnosen

Lyckat RUL nu i morse! Bf 8 december istället för tionde. Moderkaka i framvägg, vilket jag absolut inte trodde eftersom jag har känt bebben sen vecka 13 eller 14. Två bilder med hem. Jättelycklig :)

• gosnosen

Min BM sa att alla receptfria allergitabletter är ok! Och dessutom så uppdateras inte fass så bra tycker jag. På janusinfo kan man läsa mer om sånt, där skriver de hur många som fått biverkningar och missbildningar av läkemedel vid graviditet, mkt bra!

• gosnosen
    Plopps80 skrev 2013-07-23 12:50:33 följande:
    Repan givetvis får vi sminka oss men det anses ju nästan som fult om en kvinna vill vara kvinnlig i feministernas värld. Att sminka sig är kvinnligt därför gör inte män det. Olikheterna mellan könen är ju det som attraherar. Jag hoppas inte min son vill sminka sig när han blir vuxen eftersom det är en feminin handling men vill han göra det och är lagd åt det hållet så visst. Min dotter sminkar sig inte ännu för hon är 5 år. Min uppfattning är att feminister fnyser åt flickor i klänning och uppmuntrar pojkar att ha klänning. Det är ju den uppfattningen man får i alla trådar här på fl. "Flickan fick prinsessklänning i julklapp vad ska jag göra?" Personen får tvåhundra svar att hon bör bränna klänningen. Hade sonen fått en klänning hade det hyllats. Tycker det är snedvridet. Min åsikt är att vi föds i olika kön och män och kvinnor är olika och ska vara olika.
    Menar du att det är inpräntat i kvinnans DNA att hon vill sminka sig? Det är vår kultur som gör att kvinnor sminkar sig och sånt kan gå till överdrift och alla kanske inte vill vara med i den svängen. I flera andra kulturer i världen är det männen som sminkar/pyntar/målar sig. Är det inte manligt då att göra det? 

Jag tycker man ska skilja på kultur och biologi.
  • gosnosen
    Plopps80 skrev 2013-07-23 13:15:47 följande:
    Inpräntat i kvinnors dna att sminka sig? Nä givetvis inte men det är något kvinnor gör och i regel inte män. Varför vill feministerna sudda ut det kvinnliga och manliga? Jag vill ha olikheterna kvar! Jag vill inte leva i en värld där alla är klippta efter en potta och man inte kan se skilnad på kvinnor och män. Jag är feminin min man är maskulin. Det gillar jag. Hade inte tänt på en Karl i klänning med smink eftersom det är kvinnligt. Trots att jag växt upp med en feminist förstår jag mig inte på er alls. Men nu lämnar jag detta då tråden håller på att spåra ut totalt.
    En sista sak om detta: Jag har absolut inga åsikter som handlar om att alla ska vara likadana eller att det inte är skillnad på kvinnor och män. Feminism i min värld handlar inte om det. Jag tycker man ska akta sig för att prata och tänka så kategoriskt kring detta. Det handlar inte om att alla ska bli likadana utan att folk ska ha lika rättigheter, alltså något helt annat.

Det du pratar om handlar inte om feminism, det handlar om kultur och personliga åsikter kring vad man tycker är attraktivt/passande/fint och inte. Och det är inga problem med det :) 
  • gosnosen
    Plopps80 skrev 2013-07-24 19:42:16 följande:
    Tack för alla svar ang de dumma (jävla) kommentarerna jag fått ang namnet Freddie. Skulle glatt visa ulj bilderna för min moster. Hon tittade knappt utan sa med allvarlig min "tänk om han blir bög då". Vet inte om det var pga namnet eller att det var en pojke i magen. Hon blev besviken för hon ville att det skulle vara en tjej till. Jag är djupt besviken på henne. Kompisens man retar alltid mig för att jag gillar Freddie Mercury och kan inte för sitt liv förstå hur man kan döpa ett barn efter honom. Han och hans son retar mig och säger att barnet kommer bli bög eftersom han ska heta Freddie. De har en väldigt rå jargong jag är van men givetvis sa jag till och sa till min kompis att jag tog illa upp. För mig är alla lika värda. Jag älskar Freddie Mercury för att han stod för den han var. Han var manlig men hade en väldigt feminin sida. Han ville gärna klä sig i kvinnokläder och så i privatlivet. Beundrar honom för att han stod upp för sig själv. Har sett alla dokumentärer om Queen och läst böcker och allt som finns på nätet. Han fachinerar mig och är min store idol. Skulle min son bli homosexuellt bryr jag mig inte ett dugg bara han är lycklig. Det är bara så dumt att anse att ett namn skapar sexuell läggning.
    Helt sjukt ju. Freddie är ju kung! (oavsett läggning). Det är väl inget konstigt att namnge efter sin idol. Insnöade människor! Stackars dig som får såna kommentarer.

Eller de kanske sitter på hemliga fakta om att man blir som den man är namngiven efter? Den mekanismen har jag missat! Då ska jag inte namnge efter min farfar för då blir barnet alkoholist! Jag känner en hund som är namngiven efter Elton John, shit, jag har alltid misstänkt att den hunden är homo. (OBS Ironi).
  • gosnosen
    pyysen skrev 2013-08-02 13:53:34 följande:
    Var på vårt andra RUL idag och oj så besviken jag är. Fick en sån skit läkare som undersökte mej så jag har bara vilja gråta hela dagen. Har väntat så mycket till den här dagen och nu finns det bara en stor klump i halsen.

Vi fick inte alls veta nåt nytt sen RUL i v.12. Läkaren kunde inte svenska el. finska och så förstod han sig just och just på hur ultra"maskinen" fungerade. vilket betydde att det var omöjligt att fråga nått för vi kunde knappt kommunicera. Det vi fick ut var att Han sa att det är omöjligt att se könet just nu men ändå så sa han att det kunde vara en flicka. (fast lillen var svängd så att vi inte kunde se nått och fast läkaren som undersökte mej i v. 12 sa en kille. okej det vet jag att kan ändras men han idag kunde ju inte ens se nått kön alls) och så sa han att jag har normal mängd fostervatten när har 10 min senare sa att det är för lite vatten. Allt sånt höll han på med. Vi fick inte grepp om nånting vad han yrade på med. Räkna mej till fel graviditetsvecka fast det är omöjligt eftersom jag alltid har känt av mina ägglossningar och kan säga precis på dagen när det hände. vilket betyder att jag inte ens vet när min BF är nu. Så nu är vi bara förvirrade om allt står rätt till.

Så direkt efter besöket körde vi till en privatklinik och beställde ny UL till en privatläkare för att få kolla upp att allt står rätt till. Fick tid redan till nästa tisdag men det är ju "evighetslånga" dagar tills det nu när man grubblar på allt.
    Usch vad tråkigt! Om ni orkar så borde ni kontakta kliniken och framföra klagomål. Men bra att ni bokade annat ul! hoppas det blir bättre.
Svar på tråden December bebis 2013