Inlägg från: babylängtan20 |Visa alla inlägg
  • babylängtan20

December bebis 2013

nyttliv85 skrev 2013-04-16 09:20:23 följande:

Nej jag gör det inte. Äter bara gravid från ACO. Hoppas att det ska räcka. 
    Som det är nu har jag dille på fiskbullar, ätit det till lunch eller middag nu 8 dagar i rad, så för min del just nu är omgea 3 inget för mig :)

jag funderar på det då jag inte äter fisk så ofta :S möjligen fiskpinnar :P
  • babylängtan20
    Buzan skrev 2013-04-16 12:33:41 följande:
    Hemkommen från ultraljudet. Allt känns lite verkligare när man sett det lilla livet där inne. :) Ett litet hjärta tickade så fint och knytet var hela 6,5 mm. Haha. :) 7+0 idag.
    men så mysigt :) funderar på att boka ett för att kunna veta att hjärtat slår men jag vet inte väger emellan att vänta och boka ett tidigt :P
  • babylängtan20
    Buzan skrev 2013-04-16 13:36:22 följande:
    Babylängtan: jag tycker att du kan boka ett om du känner dig nyfiken eller orolig. :) Inte för att man ser mer än en liten "klump" men det är häftigt ändå. Gör du ett i vecka 12 ser du däremot betydligt mer. :)

Några som ska göra KUB-testet här? Jag funderar nästan på det för då får man ju se den lille igen. :P
    jag är inte orolig då symptom kommer fler och fler varje dag :P trots mina färgade flytn. men ja har inte ont :)
    lite nyfiken bara hade varit kul att se ett tickande hjärta men samtidigt ser man ju inte så himla mycket och de är inte alltid de kan uppfatta hjärtat så tidigt :S jag väntar nog till KUB vi får ju det gratis i länet ;)
  • babylängtan20

jag och sambon är överrens att göra abort om de skulle visa sig en hög risk på KUB för jag skulle inte kunna leva med ett handikappat barn det skulle göra ont i mig varje dag att se att barnet inte kan göra alla andra saker som de som inte är rullstolsbundna osv. eller se de lida och vara ledsna för det.. jag är inte okänslig men jag skulle verkligen inte klara av det mentalt ..

• babylängtan20
    Felinne skrev 2013-04-21 15:02:01 följande:
    Hej på er. Tänkte fråga lite om era graviditetssymptom. Förra veckan kände jag en lätt men tydlig molande värk i korsrygg och livmoder plus ömmande bröst och att jag var konstant kissenödig. Nu i vecka 6 (5+4 idag) känner jag nästan enbart av ömmande bröst. Kanske lite mer kissenödig än vanligt i och för sig. Är det någon annan som varit med om att alla känningar bara tagit en paus för att sedan återkomma? Tycker liksom att jag mår så vansinnigt bra och blir lite misstänksam eftersom jag har läst om så många som inte alls verkar må särskillt bra...
    mitt kommer och går från ena dagen :) oroa dig inte :)! jag har 2 mf på rad i bagaget men jag njuter till fullo så länge ja inte blöder eller har ont :) vissa dagar mår man skit rent ut sagt men sen kanske 2 dagar efteråt så mår man prima jag tror de varierar lite :)
  • babylängtan20
    MissKaos skrev 2013-04-22 09:29:01 följande:
    SÅ! Det blev ett vanligt UL utanpåmagen Är 7+5 och det är ett hjärta som tickar därinne. Härligt. flyttad 3 dgr åt "rätt" håll.
    åh så kul för dig grattis! härligt att se ett hjärta slå :)
  • babylängtan20

vill också på ul eller vul :)

• babylängtan20
    mamma till oliver skrev 2013-04-22 10:05:07 följande:
    Har inte då mycket symtom här heller :) gått in i v 6 i helgen men visst har jag molande värk både i rygg o mage .. Vaknar 06.15 varje morgon ( morr morr ) 😄... Vill iallafall sova till kl ringer :) men det är väl ett sätt att förbereda sig :) ligger hemma o här sjuk :( 2 veckor till inskrivning idag , spännande :)
    vad tidigt ni har iskrivning :O här görs ett hälsosamtal mellan 5-8 sedan ca 10-11 är de inskrivning så seeegt :/
  • babylängtan20
    LillaLady1 skrev 2013-04-23 12:26:37 följande:
    Hoppar in här. Testade positivt i förrgår, är i v 5+1 idag. Bf 22/12 

Har fått två missfall sedan jag plussade första gången i sep förra året, första i vecka 7, andra i vecka 13 men båda hade stannat redan i vecka 5. Förra månaden blev det en kemisk graviditet.

Hoppas verkligen att det går vägen den här gången, känns som det! 
    välkommen och grattis :) v7 ( 6+4 )för mig och har också 2 mf på rad sedan oktober förra året första ca 4-5 andra ma i v9+4 (5+5)

har också en känsla att detta går vägen :)
  • babylängtan20

är de bara jag som är en optimist och kikar på barnvagnar ? ;) haha skäms lite då ja bara är i v7 :(

Svar på tråden December bebis 2013