• pyysen

December bebis 2013

När ni pratar namn och så... så vi har börjat kalla Lillen för Ludde (Ludwig) redan. Så jag tror det kommer att vara svårt att ändra om det sen Skrattande Men är det en liten tös så måste vi ju förståss. Flört å på den sidan har vi jätte svårt att komma överens. Vi vill iallafall ha ett namn som uttalas "RÄTT" av finnar också. och inte nått som dom inte kan säga. (ett fint namn kan bli hur fult som helst i en finsk mun) Det är svårt att förklara men..  Eftersom min sambos pappa är helt finskspråkig så då kommer ju min Sambo att prata finska med vårt barn. fast vi själva pratar alltid svenska med varandra. (Jag är urusel på finska) Flört

• pyysen
    Irlais skrev 2013-06-25 09:00:47 följande:
    Tack för tipset! Ska be mamma lägga upp en köpes-annons på finska för jag vill liksom ha hela lådan... :) Vet du vad årets färg är? Min overall var mintgrön, så himla fin!
    Ajaa... Trodde du bara ville ha overallen. Skrattande Men det är ju fint om din mamma kan hjälpa dig med annonsen. Hoppas du hittar en låda. Skrattande såhär sir årets låda ut. www.kela.fi/web/sv/mammaladan
  • pyysen

Sen jag plussade så har jag gått NER ca. 2 kg. Men jag har problem med maten ennu så det förklarar saken. Magen den växer och armarna och benen blir smalareSkrattande

• pyysen
    Irlais skrev 2013-06-28 09:01:33 följande:
    Nu är det dags för RUL om några timmar, vid 13... Känns evighetslångt. Om allt är bra ska jag berätta för chefen sen, det känns inte roligt alls. Dubbel ångest just nu. 
     Lycka till med allt! Glad
    Att berätta åt chefen tyckte jag inte heller var nå kul. För jag visste om att blir jag gravid så får jag inte fortsätta att jobba med det jag höll på med. utan istället måste vara ledig hela graviditeten eller byta arbetsuppg. Vilket inte fanns så nu är jag ledig. Det betyder att han måste anställa/eller flytta en redan anställd till mitt arbete. Som sen måste läras upp som i sin tur går på minus för firman. Men trots allt detta så blev min Chef också väldigt glad. Skrattande vilket var en STOR lättnad Flört Så jag lärde mej att fast cheferna oftast tänker bara på sin firma så bryr de sig nog mera om sina anställda. (iaf. de flesta)
  • pyysen
    MissKaos skrev 2013-06-28 11:59:45 följande:
    Var jobbar du?
    Jag bor i Österbotten så jag jobbar på en liten firma som heter Nordpipe composite engineering. Mina arbetsuppgifter är att jobba med Harts, styren, härdare och glasfibermattor och sånt. Mycket kemikalier som är farliga för gravida. Så jag var väldigt noga med att ta grav.testet så snabbt som möjligt så att inte arbetet skulle skada fostret.
  • pyysen
    ams996 skrev 2013-06-30 14:24:40 följande:
    Det var länge sen jag skrev här, (om jag ens skrev :-S) hur som helst var jag riktigt orolig för mf i början då jag hade ett mf förra året... Nu har jag varit på tidig ul i vecka 13 och allt såg ut bra då. Min mage växer men jag känner inte rörelserna. Lyssnade på hjärtljud den 18 juni hjärtat slog fint och bebisen sparkade flera gånger fast jag kände inget, utan vi kunde höra då vi lyssnade på hjärtljud samtidigt. 
    Så nu är jag 17+4 dagar gravid, min mage puttar ut å ser fin ut, men jag har gått upp bara 1 kg?! är det flera som har gått upp så lite i vikt? Jag var 62 kg från början, gick ner 2 kg under de första 3 månader och nu har jag gått upp 1 kg så jag har 61 kg nu.
    Har RUL på fredag, längtar verkligen!
    Med sonen gick jag upp 10 kg totalt så det är kanske normalt :-S? 
    Jag är i v. 17 imorgon och jag har bara gått ner ännu. Men endast ca. 2 kg och det är nog för att jag har mått lite dåligt av varm mat.
  • pyysen
    Mandyyss skrev 2013-07-02 23:01:16 följande:
    Jag har ju verkligen inte skrivit jätte mycket här inne, och det var längesedan sist.. Men nu har jag gått in i vecka 15 och än så länge en frisk och kry lite bebis i min mage, en liten flicka.. Nu kan ni följa oss på mandyyss.vimedbarn.se/ om ni vill, men jag fortsätter att läsa här =)
    Åååh... Stort Grattis!! Skrattande Nej vad glad jag blev för eran skull.Skrattande Jag har läst din blogg rätt så länge nu,  följt med enda sen du var gravid min Lilla E. Hoppas att allt skall gå fint för er denna gång.

Många Kramar till dej!
  • pyysen

Alla skriver om hur livliga deras babyn är i magen och här sitter jag och känner inget.. Man blir så orolig om allt står rätt till. Fast det är ju endå min första graviditet och är bara i v. 17 men man försöker och försöker hela tiden känna om det känns nåt.
    Den 28:e juni så hade jag två rejäla rörelser som jag tror var från bebisen. det var till och med så att man hann se att magen bucklade utåt strax ovanför underbyxans kant. Tror ni att det var bebisen??
    Men efter det har jag inte känt nått alls. Är det vanligt som förstföderska??

• pyysen
    crushelix skrev 2013-07-03 13:09:49 följande:
    pyysen, jag är i v18 med andra barnet och känner i princip inga rörelser alls. det kan ju vara så att moderkakan ligger i framvägg som någon tidigare nämnde...
    Okej så det är inte bara jag Flört Jo men jag fick höra på mitt RUL att den ligger bakåtlutad. (antog att det var tvärtemot än att ligga i framväggen) eller? Skrattande förstår nämnligen inte alla termer  än som hör till graviditeten Skrattande
Svar på tråden December bebis 2013