• moto

December bebis 2013

IdaJ skrev 2013-07-01 23:02:16 följande:
    Va nere på Ullared idag. Rena drömmen för oss som väntar barn!! :)
    Vågar inte köpa för mycket än eftersom man inte har sett pyret än, men 4 saker blev det iaf :) Efter RUL så blir det att åka ner igen och köpa massa mer ^^

åh vad kul med Ullared, längtar dit jag med nu! Funderade på om man ska ta en tur nu på semestern eller om jag ska vänta tills typ setpember (då har vi varit på RUL också och vet förhoppningsvis kön också) Älskar verkligen Ullared! Tror jag ska börja sätta av pengar varje månad till ett Ullaredskonto Skrattande
    Plopps80 skrev 2013-07-02 10:03:42 följande:

När jag var hos BM i torsdags ville hon avvakta med järnet och låta det bygga upp sig. Hade bara 14 i järndepåer för 5 v sedan. Började med Hemofer och blev efter 2 v som en ny människa pigg och full av ork. Men så åkte jag på denna förkylning som har sänkt mig totalt. Har slarvat mkt med Hemofer också eftersom jag var i Spanien och fick magproblemen. Ville inte förstöra semestern. Förra gravven tog jag dubbel dos blutsaft och järnet åkte i topp. Kanske skulle man ta typ 2 Hemofer och en dos blutsaft ist för 4 Hemofer som jag tar nu. Har Kramper i magen och är lös i magen. Huga
    Jag hade också lågt i depåerna, åt Duroferon (?) men magen blir ju paj! Orkade inte med dem så nu har jag hållit upp några dagar! Mår bättre i magen men vill bara sova! Är barnfri idag och sov till 9,15 ska städa men orken finns inte där riktigt. Igår städade jag lite och hamnade på sonens säng och slumrade ett tag när han var ute och lekte!

Ahh vad ska man göra, är Hemofer bättre för magen tro? Kanske funkar om man bara tar 2 om dagen eller så ist för 4?

• moto
    Plopps80 skrev 2013-07-02 11:33:43 följande:

Hemofer är mer skonsamt. Men det sista har jag fått lite magproblem tyvärr. Blev sjukskriven veckan ut sedan är jag ledig 6 v. Skönt. Önskar mig bara lite mer energi så man kan njuta! Hände det inte något med ditt kiss. Då är det tjej hihi. Nä det är inte vetenskapligt men mitt bubblade som bara den och det blev ett tjockt ölskum på toppen. Är säker på att det är en pojke
    Nu är du tyst tycker jag! *mutter mutter* Skrikandes haha (ironisk) det var nog gammal bikarbonat! Hur mycket tog du? Jag tog en tsk bibarbonat och en tsk urin! Ska be mannen testa när han kommer hem för hans ska ju då börja bubbla!?
    Ska kanske ta och köpa Hemofer då.
    Repan skrev 2013-07-02 11:34:50 följande:
    Jag har varit ihållig med järnet, jag blir sämre om jag håller på o ändrar i dosen hela tiden. Håller den stadigt och är då hård i magen och det går dagar emellan ibland - det är inte kul. Men att vara så trött och håglös som jag annars blir är värre tycker jag... svårare att vara glad på något vis om jag sover bort hela dagarna istället för att, om än med magknip, göra saker jag tycker är roliga eller som behöver göras.

Nu har det stabiliserat sig lite i alla fall, så att jag får gå på toa varannan dag efter en kopp kaffe ;) 
    magen är ju trög som den är nu, och av järmet blir jag kass i magen och lös i magen. Så att jag helt plötsligt måste till en toa NU! En dag när jag var på stan fick jag rusa in på en toa i ett köpcentrum puh liksom och sen gick det väl inte mer än 5 min tills jag var tvungen att springa tillbaka, då var det tur att jag hade 5-kronor i plånboken annars hade det varit kört! Då får jag lite panik och vill inte ta tabletterna!

• moto
    Plopps80 skrev 2013-07-02 11:47:09 följande:

Jag tog 2 msk bik och ca lika mkt urin. Så fort urinet träffade började det bubbla
    lalalalalala hör inte riktigt! Flört
  • moto
    Sokkerflikkan skrev 2013-07-02 12:35:52 följande:
    Äsch det fungerade inte! Suck, familjeliv borde verkligen föra sidan bättre anpassad för mobiler!
    håller med! Som att man inte kan trycka enter och få nytt stycke! Allt bara klumpar ihop sig!
  • moto
    Plopps80 skrev 2013-07-02 11:47:09 följande:

Jag tog 2 msk bik och ca lika mkt urin. Så fort urinet träffade började det bubbla
    aha så mycket...får köpa mer hade typ bara 1 tsk kvar! Är det för lite kanske Flört
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-02 12:55:39 följande:

Idag har jag handlat söta små pojkbebiskläder i present till min lilla tremänning som just fötts. Mysigt! Köpte dock strlk 62 då han inte var mini när han föddes och jag antar att många andra handlar just 50 eller 56....eller så tänker alla som jag och så får de massor i 62 istället, haha. Hon gillar ekologiskt så jag hittade en body på name it och byxor på KappAhl, ska köpa till nåt mer senare idag, nån liten leksak/tossor/snuttefilt eller så då vi är fler som är med på presenten. Så mysigt att shoppa bebissaker.....=)=)

Nej det är precis tvärtom! Alla köper större storlekar! Har jobbat i barnklädesbutik och fick ofta påminna om att plaggen kanske inte passade för årstiden när de tog så mycket större! INGEN annat än föräldrar och ibland mor/far-föräldrar köpte plagg i 50/56! Helt galet men så var det! Samma sak när jag fick sonen, fick kläder från 62 och uppåt, mest 68!

• moto
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-02 13:25:02 följande:
    moto: typiskt=( Men det är höstkläder så om 2 månader funkar de garanterat och 62 har man ju i alla fall nån månad...(försöker intala mig det;=) kan tänka mig att denna mamma redan handlat hem en del och då har hon nog köpt små storlekar i första hand....

Bodys kan man väl inte ha förmycket av...?? 
    nejdå det är nog ingen fara! Ville bara säga att enligt min erfarenhet i barnbutik köper ingen små strl i present, de vågar inte och så tror de inte att barnen har 50/56 så länge, typ nån vecka eller så! Min son vägde 3100g och hade 50/56  jättelänge!!

Så jag köper en del i de minsta storlekarna nu i alla fall Glad Polarn & pyrets bebiskläder, är de lite stora? Tycker 56 ser stort ut!?
  • moto
    Mandyyss skrev 2013-07-02 23:01:16 följande:
    Jag har ju verkligen inte skrivit jätte mycket här inne, och det var längesedan sist.. Men nu har jag gått in i vecka 15 och än så länge en frisk och kry lite bebis i min mage, en liten flicka.. Nu kan ni följa oss på mandyyss.vimedbarn.se/ om ni vill, men jag fortsätter att läsa här =)

Nu jag jag läst i din blogg och verkligen storgråter, ville nästan inte läsa men tvingade mig igenom er smärta och sorg och känner mig helt tom nu jag känner sådan sorg för er och är glad att er lilla flicka mår bra i magen! Jag finner inga ord, och det finns ju egentligen inget jag kan säga mer än att jag tänker på er. Det gör så ont att läsa så jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för er!
  • moto

Tjejer jag har en idé ;) under "posta inlägg" finns en rad för sidfot, kan man inte skriva i den vilken vecka eller v+dag man är i? Så svårt att hålla reda på alla tycker jag då ser man aha den har kommit lite längre kanske därför jag inte känner några buffar än så länge - tex! Jag provar och ser hur det blir

v 15 (14+4)
  • moto
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-04 21:06:18 följande:
    Jag bor i Norrköping och hade RUL i måndags och de kollade kön (nu visste vi det redan men de sa i v.13 att de kollar om man frågar)

Fin blogg du har (eller fina saker!) lite samma smak! Den ska jag följa! :)
  • moto
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-04 22:27:06 följande:
    vad kul=) det är kul att (bebis)shoppa...hihi=)

Ja FÖR kul! Jag älskar kläder och sonen har alldeles för mycket! Jag vill bara veta kön nu så man kan shoppa lite bättre ;) Skulle vilja boka på crocus också men de har ju semesterstängt!
Svar på tråden December bebis 2013