• Eyeonly

December bebis 2013

Babynestet :) jättelätt att sy!

• Eyeonly

Jag har en buggysnuggle men använder den bara på höst och vår , mysig men inte så jättetjock ... Men sen beror de domsagt på vart man bor

• Eyeonly
    Repan skrev 2013-09-06 09:36:58 följande:
    MissKaos skrev 2013-09-06 07:22:59 följande:
    Ja.. en Windstopper overall och så på med locket på vagnen så kommer inte bebis frysa! Några goa filtra med så tror jag med du är hemma. HUR fin som helst
    Nej precis, ville verkligen ha en tunnare åkpåse eftersom den tjocka vinterpåsen skulle bli använd så kort tid och det är så lätt att addera andra lager på bebis och i liggvagn ändå. Sen nästa vinter vill nog barnet ändå ut ur vagnen i tid och otid och måste ändå ha ordentlig overall :)
    Vi hade snö i vintras, men det är sällsynt att det är sådär bitande kallt. -10 får man ju en chock av om man ser på termometern. Men vi bor mitt inne i stan också, så fort man är utanför är det ju kallare iaf på morgonen :)

Bebis BF 20 december 2013
    Då funkar den säkert super :) här är de alldeles för kallt
  • Eyeonly

Är oxå i vecka 34 med sf mått 29, inge konstigt alls sa min bm:) bebis hade sjunkit ner men var ruckbar .

• Eyeonly

Någon som ska ta influensavaccinet ?? Rekommendationerna är att man ska ta det när man är gravid . Är osäker , men känns som att de kanske är bra å ta så man inte blir sjuk när man har en liten bebis

• Eyeonly

Jag ska ta vaccinet idag, pratade med min bm och hon sa att de är stor risk att man får lunginflammation när man är gravid då barnet ligger å trycket upp lungorna, nått sånt ... Jaja Fårse hur de går , tar iaf den å hoppas på inga biverkningar ... Massor med snö här å lite blida på de, lyckades halka igår å har sjuuuukt ont i ryggen nu ... Suck lika å gå å handla broddar

• Eyeonly

Brukar inte skriva här så ofta men hänger med ändå :)

Nån annan av er som ska ha andra barnet som börjar få lite förlossningsskräck...?

Gick jättebra förlossningen med första men ändå känns de så jobbigt denna gång , är de för att man vet vad som komma skall ?!

Bf-6

• Eyeonly

Grattis till alla bebisar ! Här händer då inget :) lite nervös 12 mil till bb och -30 ute nu ! Hallelulja

• Eyeonly
    JMP skrev 2013-12-09 23:09:45 följande:

Hej! Har bara läst tidigare, aldrig skrivit, men nu tänkte jag bara fråga lite grann.

Det är mitt första barn så har noll koll på allt. Hur vet man vad som är förvärkar och vad som är värkar? Har haft smärtsamma värkar var 10-13de minut sedan inatt vid 4-tiden. Det började egentligen redan igår morse men hela gårdagen var dom väldigt oregelbundna. Slemproppen har också gått idag men vad jag har förstått behöver inte det betyda så mycket.. Har bf om en vecka men vore ju fantastisk om bebben ville komma lite tidigare :) men hur vet man? Förlossningen sa att jag inte kan göra annat än avvakta och det förstår jag ju men jag vill veta om det är på g eller inte, blir ju tokig om jag kan gå omkring såhär i veckor. Vad tror ni? :) tar maxdos panodil men det hjälper inte för fem öre.. Det är nu man verkligen är ledsen över att man inte har ett badkar, hade varit gudomligt!

Låter som att du är i latensfas
  • Eyeonly

Har haft oregelbundna värkar sen 22, de gör ont med är helt klart genomhanterliga... Vissa nyper till lite hårdare. Förvärkar? Eller latensfas? Vad tror ni?

• Eyeonly
    Repan skrev 2013-12-15 04:23:24 följande:
    Ta tabletter o vila försök sova så märker du till morgonen!

Vattnet gick 19 igår. Hade värkar var sjätte minut ett tag, tog två alvedon o hanterade dom. Blodblandade flytningar. BM sa vi kunde vänta pga klart fostervatten. Hon trodde jag ändå skulle komma in pga värkar inatt då.

Gick o la mig 23, sovit med toapauser till 04 nu. Små droppar färskt blod när jag kissar, väldigt lite. Värkarna oregelbundna o glesare men gör mkt ondare. Som värsta mensvärken jag haft.

Klocka en timme nu o sen ringa FL på morgonkvisten igen, de vill säkert ha kontroll eftersom det inte satt igång ordentligt.

Bebis rör på sig i magen som vanligt.
    Har kunnat sova men vaknat några ggr med regelbundna inte så onda värkar . Nu på morgonen bara mensvärk , SUCK! Men gick värkar 3 dagar innan första barnets förlossning satte igång på riktigt , trodde jag skulle slippa de nu !

Skönt med vattenavgång , då vet man att man har sin bäbis snart !

Har 12 mil till oxå så jobbigt å vänta å chansa...
  • Eyeonly
    FiaFunderar skrev 2013-12-17 07:42:41 följande:

Jo då! Ut kommer den men det är tråkigt att vänta :) Har du gått många dagar över? Själv är jag på +3 nu.

+ 4 dagar :( min son kom 6 dagar över , kommer säkert få gå ännu längre nu ... Är de ditt andra ?
  • Eyeonly
    FiaFunderar skrev 2013-12-17 09:26:19 följande:

Ja det är mitt andra. Förra gick jag över 15 dagar ???? Så jag tror denna dyker upp efter jul TYVÄRR

Undra vad statestiken säger , går man lika länge över med andra? Man kanske går länge , haha ????
  • Eyeonly

Haha ja de är orättvist !!! Alla borde få lida lika ;) är på bf+4 och sonen född bf+6 såå den borde komma NUUU..

Går runt med konstant molvärk , ibland kommer en värk som nyper till !

Igår hos bm , mogen och öppen 2 cm lite tapp kvar...

Hon gjorde hinnsvepning , inte hjälpt nått verkar de som

Svar på tråden December bebis 2013