• Repan

December bebis 2013

sarak skrev 2013-11-09 06:29:33 följande:
    Otursfredagen fortsatte. När jag äntligen kom hem fick jag så ont i magen att jag seriöst trodde jag skulle dö. Toalettbesök hela natten. Fortfarande magknip kan inte sova. Måste ha blivit rejält magsjuk. Orkar inte!
    Vila vila vila, vatten och paracetamol. Brusisar kanske för magens skull? Upplever det är lite jobbigare att ta hand om tabletter när man är dålig.

Jag var också uppe i natt med extremt dålig mage. Fattar inte varför, inget jag ätit då frun ätit samma och mår fint.  Sängläge idag helt enkelt. 
    Stackars dig och din otroligt jobbiga dag igår! Hoppas resten av helgen blir lite bättre.

Idag går vi in i vecka 35! 41 dagar kvar. Kan knappt ta mig ut längre. 1,5 timme i en stol och sen sitter jag och gungar av smärta och måste gå. Blir sängliggande efter varje gång jag har ett ärende, t.ex till MVC. Föräldrautbildningen tar kål på mig, 2h i stol. Läkarbesök på onsdag, akupunktur i veckan. Vet inte om det hjälper mig direkt. Ska få citodon utskrivet så att jag kan lugna mig med att det finns om jag får panik som jag får ibland när smärtan bara tilltar oavsett hur jag ligger o vilar.

Inget roligt upplopp detta! Men härdar ut. Hoppas så innerligt på att inte behöva gå över tiden. Känner att jag precis håller ihop psyket som det är. Ingen förlossning skrämmer mig just nu, tar vilken smärta som helst i upp till 20 h jämfört med detta långa utdragna konstanta smärttillstånd. 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Tuttiluttan skrev 2013-11-09 16:14:49 följande:
    Är de nån här som vet om de inte är bra att clementiner under graviditeten? Jag kan inte hitta ngt bra svar..

Jag som blivit lite små tokig i clementiner nu under slutet!!
    varför skulle det vara dåligt? 
  • Repan
    Tuttiluttan skrev 2013-11-09 18:26:06 följande:
    Jag har hört det lite här o var. Tycker de låter lite märkligt!
    Nån säger att de inte e bra för bebis mage osv... Tycker liksom att frukt kan inte va dåligt, framförallt inte oskyldigt, smaskiga o underbara clementiner! Har fått sån craving på de just nu!!
    Lita du på livsmedelsverket och oroa dig inte så mycket för hörsägen! Det är nog bara dåligt för halsbrännan om du har sån, annars är frukt finfina mellanmål ju :)
  • Repan

Läser lite om förlossningar på bloggar och här och så vidare. Och läser då detta:

"När hon var ute fick de sy mig, för ena min blygdläpp hade gått av helt och jag blev sydd utan bedövning."

Alltså. Ärligt talat? 

• Repan
    sarak skrev 2013-11-09 22:15:25 följande:

Jag vet inte, men i våran föräldragrupp sa barnmorskan att dom ALLtID bedövar om dom måste sy. Allt annat var skräckhistorier. Och varför skulle dom inte? Finns ingen annan skada någon läkare skulle komma på att sy utan bedövning. Men fy för att spricka så mycket
    Men varför skulle å andra sidan en mamma ljuga på sin blogg liksom? Och många?

• Repan
    cupcakekiller skrev 2013-11-10 21:24:01 följande:

Min ena inre blygdläpp gick av helt på tvären och där kunde de endast bedöva med bedövningsspray (men jag tvärvägrade bäckenbottsbedövning så, lokalbedövning kunde de inte lägga där), så det hjälpte knappt och jag kände sticken men det var inte värre än sprutstick/piercing.
    usch, okej, jag får helt enkelt försöka förtränga detta och hoppas att det inte händer mig… :(

• Repan
    Nania skrev 2013-11-10 13:14:24 följande:
    I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.
    GRATTIS till nedkomsten! Vad skönt att allt gick bra under omständigheterna och fortsätter gå bra. Jättefin bild :) 
  • Repan

Svärmor var här igår. Allt var fel tydligen.

Sängkläderna var inte fina nog. Åkpåse i dun tyckte hon nog vi skulle ha. Pyjamasen och en body i BB-väskan var rent gräsliga. En tröja hon pillade ut ur garderoben såg tydligen ut som en disktrasa. Fruns utseende duger inte, hon ser helt klart "fattig ut" i sin stickade tröja som är 2 år. Gräsligt, hon skulle köpa nya kläder åt sitt vuxna barn.

Och barnet ja det kommer hon byta om på när det ska vara med mormor. Det ska synas vilket kön det har och det ska vara dyrt och skjorta och lackskor-stilen. Gärna franskt. Sängkläderna tänker hon byta själv när hon känner för det. Och vi har gräslig smak och en fattig unge som inte får bara nya plagg.

Jag är för trött och har för ont för att gräla, och stör mig på att frun inte gör det heller. Men vet å andra sidan att det inte är någon idé. Vi har grälat. Hon har grälat. Men svärmor verkar ha selektiv minnesförlust, ger sig aldrig, laddar bara om någon månad och sen kör hon igen.

Inte så att vi gör som hon säger liksom, men man orkar ändå inte höra tjatet.
    Blir oerhört provocerad av att hon inbillar sig att hon t.ex. ska ha barnet utomlands en vecka nästa vår, sova över natten när HON tycker och att hon ska byta kläder på vårt barn som om det är en liten klippdocka hon kan leka med.

Herregud tanten har haft sina ungar liksom. Nu är det vår tur.
    Känner för o kasta ruttna ägg på henne. 

• Repan

Ja alltså svärmor har sina bra sidor och sina dåliga. De dåliga är inte direkt helt lättsmälta.

• Repan
    Felinne skrev 2013-11-11 17:59:28 följande:

Repan: Usch vilken hemsk svärmor! Har hon alltid varit så eller har hon bara tappat huvudet totalt under graviditeten?

Hoppas att hon kommer ner på jorden när barnet väl är fött och hon inser sina misstag. Förstår att det är jättejobbigt för er nu men det låter som att bästa taktiken för tillfället bara är att försöka ignorera henne. Jag tror att det tar på tok för mycket energi från dig att göra något annat än det just nu

Hon är tyvärr så här med allt, vill kontrollera och överföra sina egna komplex på andra. Det är ibland ett heltidsjobb att gränssätta henne utan att hålla låg nivå själv.
Svar på tråden December bebis 2013