December bebis 2013
Magen efter 20 fulla veckor. Går in i vecka 21 imorn.
Magen efter 20 fulla veckor. Går in i vecka 21 imorn.
Vecka 21. Ont i ryggen och 10 kg upp. Humöret skiftar. Gapade på mannen häromdagen för en skitsak. Kan bli galen på dottern så jag får så dåligt samvete. Är piggare men är ändå trött i mig själv på något sätt. Blir akut trött efter en aktiv dag måste lägga mig och vila, ibland sova 35-40 min. Känner mig inte som mig själv. Bebisen sparkar mkt.
För mig är det självklart att berätta könet. Barnet är pojke och har en snopp. För mig är det otänkbart att barnet inte ska få vara det kön det är. Miss k säger allt som behöver sägas är lite orolig. Tycker bebisen rört sig så lite det sista. Känner honom varje dag och i natt var det små fötter som smattrade mot magen. Men på hela dagen hade jag inte känt honom Behöver man vara orolig?
För mig är det självklart att berätta könet. Barnet är pojke och har en snopp. För mig är det otänkbart att barnet inte ska få vara det kön det är. Miss k säger allt som behöver sägas är lite orolig. Tycker bebisen rört sig så lite det sista. Känner honom varje dag och i natt var det små fötter som smattrade mot magen. Men på hela dagen hade jag inte känt honom Behöver man vara orolig?
Hatar också hello Kitty men dottern älskade det en period och vad gör man? Köper kläder som ungen tar på sig nu är den perioden tack och liv över. Nu kan hon tom acceptera andra färger på kläder än lila och rosa. Hon har varit stenhård med villa kläder hon tagit på sig.
Givetvis måste man styra barnen. Men tex bikini ser jag inget fel i på stranden speciellt inte när jag själv inte använder annat än bikini. Har köpt jeans och fina färgglada kläder på villervalla men dottern har vägrat ta på sig detta. Har endast accepterat rosa klänningar och tights. Tar inte den kampen eftersom det inte är viktigt. Däremot måste man ha overall när det är snö men då köper jag ju em rosa overall eftersom hon avskyr andra färger. Köpte ett set med skidjacka i grönt med tillhörande byxor i svart det var en evig kamp varje dag. Ser inte varför jag inte skulle köpa rosa ytterkläder nästa år för att slippa bråk. Hon måste ju också få välja.