• moruri

Idag har jag en förfärligt dålig dag. Känner inte för att varken vara mamma eller sambo. Inte riktigt känt såhär innan. Är så less på allt, att ständigt tänka på andra framför mig själv. Så får jag sådan grov ångest att jag tänker så. URK! Vill bara stoppa huvudet i sanden och bööööla.
    Känner mig som den sämsta mamman någonsin idag.

En vän kommer strax hit, hoppas hon lyckas få tillbaka mig till normalt tillstånd.

• moruri

Tycker det är lite svårt att stimulera mina gossar samtidigt. Ferdinand vill ju bara springa runt och busa hela tiden nu, ingen lugn stund där inte. Klappvisor och sånger roas båda av men inte en längre stund. Känner mig lite splittrad en sekund lek här och sen en sekund där.. Tänkt att jag ska börja gå till öppna förskolan så Ferdinand kan få busa runt med andra småttingar men också så svårt att hålla koll så han leker snällt ;) och inte nyps. Inte vågat mig dit hur som helst än. Är nog själv lite blyg att gå själv också. Som tur är stötte vi på min mans bekanta och hans fru. De har en tvååring och hon ska föda nr två i april. Så vi har sagt att vi ska börja hänga ute i parker tillsammans. Kul att lära känna någon som också är mammaledig. Ska nog släpa med henne till någon öppen förskola i veckan...

Ett årskontroll och vaccin för Ferdinand och tre månaders vaccinet och koll för Douglas imorgon. Ska bli spännande. Hoppas de klarar av vaccinationerna utan nå sveda och feber.

• moruri

Douglas 63 cm och 6,7 kg
    Ferdinand 78 cm och 11,2 kg

Fingossarna, båda följer sina kurvor fint. Vaccineringen gick bra, inte varit nå klagande än. Kanske får tillfälligt i akt att använda den nya termometern pappa köpte. En sån som läser av på tinningen. Får la se hur den fungerar inte alltid kul med vanlig rumptemp.

Annars måndag idag, URK. Vårt hem är i kaos. Värsta disken, kläder ligger slängde på golvet i sovrummet, högar med papper jag måste sortera och stoppa in i rätt filer. Stor tvätt men tappat bort tvättaggen så kan inte boka tid.. Bara att börja hugga i.

• moruri

Plopps! Precis såhär menade jag med diskussionen vi hade förut angående Bvc när du utryckte att varför inte lyssna på Bvc? :p

Man tar in alla rekommendationer och råd man får sen går man igenom dom och väljer ut de som passar just för er familj!

Mått illa igårkväll och imorse. Flashback på graviditetsillamående, nåde mig om jag skulle ha lyckats bli gravid igen! Aktivt sexliv men alltid kondom! Måste kolla upp det där med spiral och se vad man ska stoppa in.

• moruri

Plopps: :)
    Vi är ju blessed med barn som sover bra och mycket. De sover båda två en morgonlur och en eftermiddagslur sen somnar de för natten mellan 19-20. ;) så tid finns och lusten är på topp! Inte känt mig såhär lustfylld sen innan Ferdinand.

Om ett par timmar ska vi på middag hos ett par vänner som också har två små pojkar! Ska bli supertrevligt!! Trevlig helg allesammans!

• moruri

Slänga dom på tippen, sopnedkastet, ut genom fönstret, sälja dom, ja till och med betala för att de ska ta de ifrån mig, hahaha! Jag har då kläckt ut mig de "värsta" kommentarerna i ren frustration! sen är det ju självklart att jag aldrig skulle slänga mina barn någonstans. Men bara att jag kan uttrycka mig så gör det liiiite lättare!

Helt naturligt och känn ingen skuld i det!

Kram

• moruri

Här växer lillen stabilt! :) de flesta plagg i strl 62 är för korta i armarna. Han har tom fått börja använda något sett i strl 74! Ferdinand kan fortfarande ha det också, bara det är något tightare ;)!

Skrattar era än? Har för mig att det tog lite längre tid för Ferdinand men Douglas har skrattat sånna riktiga skratt i tre veckor kanske! Så hiiiiimla härligt att lyssna på, han är också superkittlig och garvar som bara den och man kittlar han lite under hakan! :D

• moruri

Superfina ungar alla har <3

I veckan har jag träffat lite folk med barn. Var och fikade och plötsligt satt vi 5 mammor med mulattbarn. Det var roligt och vi hade massa att prata om våra chocolate men, kulturer, osv osv ;).

vi bestämde att vi skulle grilla om ett par veckor! Känns jättesskönt att jag lyckats utvidga mitt nätverk här i Malmö, tar sin tid när man är ny i en stad.

Svar på tråden December bebis 2013