• Repan

December bebis 2013

Stort grattis till en så fin bebis o till att det gick så bra! Hurra! :))

• Repan
    Nillis13 skrev 2013-11-23 18:50:31 följande:

Vad underbart! Stooort grattis Plopps! :)

MK: hoppas verkligen du slipper gå över! Men nån nytta borde ju alla sdr göra ;)

Själv har jag absolut inga tecken på att fl skulle vara nära, kke blir en julklapp här i stället? Haha.

Hur går det för er andra? Nån som misstänker att det blir november-bebis?

Lider av foglossningen o hoppas på bebis relativt snart. Den känns redan stor.
  • Repan
    Nillis13 skrev 2013-11-24 10:47:15 följande:

Greywolf: när har du BF? Jag hoppas också lite på November då jag redan har ett Decemberbarn, vars födelsedag ligger i farozonen :-/

Repan: har fött både 4-kilos och en liten prematur 2-kilos, kan trösta med att det var absolut ingen skillnad smärtmässigt iaf ;)

Foglossningen är däremot tung, nästan så man vrålar på natten när man vänder sig.

Sarak: du verkar ha det som jag - snålt med symptom här också, och ingen slempropp så långt ögat kan nå! Haha.

Tack vad skönt att höra :)
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-24 16:41:32 följande:

Tack för peppen. Vi kvinnor är helt otroliga när det kommer till detta med att vara gravid och föda barn. Man blir stolt över att vara kvinna. Tyvärr är detta med hemorojderna invecklat. Läkaren bedömde det till svåraste graden. De är svullna och blodfyllda och det är det som gör ont att det blivit blodstockning i de. Så länge det är blodstockning kan man inte operera. Moment 23. Finns inget satt göra förutom att lokalbedöva och försöka lindra smärtan. Ingen vet när svullnaden går ner och smärtan släpper. Isbindan var som ett skämt. Xylocainspray håller bara 30 min och Scheriproct suppar och salva verkar inte fören om flera dagar. Känner mig djupt deprimerad. Vet att jag gnäller men det är en levande mardröm.
    Beklagar attdu måste gå igenom detta :(
  • Repan
    sarak skrev 2013-11-24 21:25:24 följande:
    Jag tycker seriöst det är JOBBIGT när bebisen rör sig nu. Den är så stor och stark, det gör ONT och är obehagligt. Sedan är den väldigt aktiv också, vilket såklart är bra, men jag blir helt slut. Ibland blir jag ju terroriserad halva nätterna och ber till gud att den ska somna. Någon som känner likadant eller är min extra stor och vild?
    Jag har stora blåmärken kring naveln för att bebisen är så stark att den spränger blodkärl där när den trycker allt den har. Det gör fruktansvärt ont när den trycker fötterna mot revbenen och det känns som att bukväggen har små bristningar i sig överallt - är alldeles öm. Men kring naveln är det värst, det syns också på utsidan - alldeles blå...
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan

Det både känns o ser ut som blåmärken i varje fall! Gör hiskeligt ont.

25 dagar kvar. Seg väntan nu... Men börjat bli nervös inför FL nu så ibland är jag mer rädd än förväntansfull.

• Repan
    MissKaos skrev 2013-11-25 11:22:44 följande:

Jag trodde ngt var galet när jag väntade Isak så jag frågade BM Skäms och fick då svaret om hormonrand...

Ser rätt skumt ut ja!!

Förlossningen ja. Vad oroar ni er för?

Jag är oroad över sprickrisken. (har föreskrivit inkontinenshjälpmedel och fick en lite VÄL utförlig bild av hur det kan bli) Dvs för mig.  
    Sen är det allt som kan hända bebisen. Sån´t som hände 1 på miljonen osv.

Att en massa folk ska komma in som jag inte vill ha där under fl.    

Börjar nu få lite sådär *ieuu* för smärtan. Vill föda NU så jag inte hinner tänka mer på det.     

Ser samtidigt fram emot förlossningen då det är en enorm urtidskraft och jag kände mig som en superhjälte sist! BM var helt suverän och jag fick föda som jag ville och följa kroppens signaler det var skithäftigt. Att sen få upp det lilla knytet på bröstet. Obeskrivligt! Han låg där och började amma. Helt otroligt. Sen försökte jag kissa och  tog på honom en liten mössa.  Sen rullade vi in på BB och klädde på våran lilla plutt efter ett tag.  *s* glömmer aldrig när dom kom inte till mig på morgonen och fick panik VAR ÄR BEBISEN?? Ehhh... här? Då had ejag klätt av honom igen och lagt honom på mitt bröst under täcket.. *s*          
    Oroar mig liksom generellt bara, det känns som att jag ingått ett avtal med satan - du får fem miljoner kronor om du sträcker fram armen och jag får bryta den på tre ställen.

Jag vill ju det, det är värt det. Men inte sträcker jag fram armen gladeligen utan det tar emot, jag VILL ju inte genomgå stor smärta… ;) Konstig liknelse men kanske förstår du.
    Jag ser fram mot barnet och det ska bli häftigt att ha en förlossning i bagaget men jag vill inte direkt ha jätteont i flera dagar.

Sen oroar jag mig för att få hemorrojdproblem som Plopps nu då, att spricka mycket och att stygnen ska gå upp, att det ska bli snitt, att min fru inte ska få stanna kvar över natten, hur man gör när/om vattnet går, på väg till sjukhuset, sitter på 2 handdukar? Väntar o ser om det slutar rinna så mkt? Hur mkt foglossningen kommer hindra mig från att röra mig som jag vill, för att den inte ska gå över ordentligt efter förlossningen, för att jag inte hittat stora bindor för avslaget, för föräldrapenning och bal bal bal bla

Ja, du vet, sånt som kommer lösa sig men som jag ändå grubblar på pga jag kan ju inte göra så mycket annat ;) 
  • Repan

Har förvärkar men bara dovt för o göra livet lite kämpigare liksom.

Tänker på att jag i värsta fall inte föder förrän den tredje januari…………….. 

• Repan
    sarak skrev 2013-11-26 05:21:24 följande:

Vattnet har gått!! Haft oregelbundna sammandragningar i natt. Strax före 5 gick vattnet. Starkare värkar nu. Tid på förlossningen 9.30. Galet spännande!!!

Spännande! Lycka till nu!
  • Repan
    Fröken Ö skrev 2013-11-26 06:09:02 följande:

Tänkte bara kika in och säga att igår natt födde jag min son, i vecka 37+5. Vattnet gick i söndags och vi vart inlagda kl 14.00, kl 21.00 var jag öppen helt men lillen ville inte ner så jag fick inte börja krysta förrens vid 04.00, men då gick det undan! Hade en jätte bra förlossning, trots att det drog ut på tiden!

Lycka till allihopa! Är helt underbart att ha blivit mamma! Många kramar

Grattis vad underbart!
Svar på tråden December bebis 2013