• MissKaos

December bebis 2013

Jobbigt

mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 17:29:42 följande:
    grattis till lyckat RUL!!!

Idag har jag ingen bra dag alls=(

Har kräks halva natten efter att ha tagit Niferex..och haft massa sammandragningar hela dagen. Pratat med min bm och ska testa hemofer istället och har fått en tid för läkarbesök på måndag för att se så inte tappen påverkas av mina sammandragningar redan nu. Har tydligen en till sådan koll inbokad av de i v.25 som de bokade redan i Maj men glömde säga till mig....;=) Känns skönt att de tar det på allvar. Är livrädd att föda jättemycket förtidigt. Jag frågade bm om hur jag ska tänka kring det, hon sa att jag inte alls ska räkna med att gå tiden ut, och att det vi hoppas är att lillasyster vill ligga kvar till nån av de veckor som sönerna är födda, dvs 34 alt 36. Finns tydligen ingen riktig statistik på risken att få en tredje prematur om de första två är det, men det säger ju sig självt att det är väldigt stor risk=(( Usch, har känt mig deppig hela dagen.    

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Minst sagt! Fast jag hsr ju fogarna och äter pc för bihålorna nu så nu är det ju helt kört. Hade hoppats det skulke bli som med sonen då körde jag på hela vägen till 2v före bf. Tagit emot ett tsg. Msn brukarcrekomendrra ca 70% av normal belastning. Vattengympade på slutet sist ska snart ta tag i det typ egter sem. Det var skönt

Eyeonly skrev 2013-07-15 18:43:11 följande:
    Länge sen jag skrivit hära ! Vilka fina magar ni har! :) jag jag oxå ultraljud imon , känns lite vemodigt men allt är säkert bra. Jag har änsålänge Inte köpt en enda pryl till bebisen !!! Men idag började jag sy ett babynest :) hur funkar träningen för er? Börjar kännas lite jobbigt att ta i nu när man är längre gången , 18+5

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det du hittade ät fint!

Plopps80 skrev 2013-07-15 17:06:57 följande:
    Nytt liv vad skönt att allt var normalt. Lycka'

Var på Ullared idag. Vilken besvikelse! Sedan dom gjorde om finns det ju inget kul kvar till bebisar. Förr hade dom massa fina påslakanset, snuttefiltar mm. Nu var det så lite och begränsat. Babykläder i storlek 50 56 var en enorm besvikelse också. Allt var med Alfons eller spöket Laban och utbudet var så kass! Det fanns ingenting i stort sett. Blä! När jag väntade dottern fanns det mängder med fina kläder och babygrejer. Deras minsta vinteroverall var i strl 62. Enorm för en nyfödd. Köpte en body, ett par byxor. 2 pyjamas, två nappar, ett bäddset till vagnen och 2 par sockar.

• MissKaos

Åk! Bättre en gång för mkt. Dom kanske kan ge dig ngy? Bricanyl?

mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 19:23:58 följande:
    Njut av din graviditet, det "normala" är ju faktiskt att det går bra och är normalt allting!

Nej, alltså de har fötts för att jag haft massa "värkar" och förvärkar varje dag under mina graviditeter och plötsligt har de kommit mer och mer regelbundet och vips har förlossningen startat...ungefär så. livmodertappen har börjat öppnas sakta sakta i förtid av alla dessa värkar. De vet inte varför jag har de värkarna, har inte funnits någon förklaring till det. Min mamma hade likadant fast på henne var de "ofarliga" dvs livmodertappen påverkades inte. Hon gick istället över tiden. De säger att vissa bara har en lättretad livmoder. Det kan räcka att barnet sparkar så får jag en sammandragning, vissa dagar kommer de med 2-3 minuters mellanrum i 12 timmar i sträck. Ibland gör de ont, de har gjort ont sista veckorna.

Nu har jag haft relativt onda sammandragningar 4-5 ggr i timmen sedan i eftermiddags. Funderar på om jag ska ringa förlossningen för en koll. Vore skönt att höra att de är ofarliga än så länge. Samtidigt bävar jag för att behöva åka dit. Brukar ju bli en del turer dit under mina graviditeter. =(

Jag vill bara komma till v.26-27 nu så det åtminstone finns en relativt god chans OM bebisen skulle komma. Men drömmen vore ju att få föda ett barn i normaltid. Slippa neo med allt vad det innebär.       

• MissKaos

Skönt! Väl värt resan mao.

Varför ger dom inte bricanyl för att lugna sd?

mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 22:09:56 följande:
    Jag ringde förlossningen och fick komma in på koll. Hemma igen nu. Tappen var opåverkad av mina sammandragningar. En enorm lättnad. Med barn nummer två var den opåverkad ända till v.31 (han föddes i v.34) så det hade ju varit fruktansvärt om den hade varit påverkad nu.

Däremot var lillasyster i magen sjövild. De fick inte til en ctg kurva för hon sparkade konstant på den där pucken under bandet på magen så den hoppade. Och när de gjorde vaginalt ultraljud så sparkade hon också hela tiden. kan vara att hon har en extra livlig dag idag som också triggar sammandragningarna och att jag upplever de mer....Vi lär väl få en vild liten bebis;=) hehe....

Känner mig så lättad nu. Bad en liten bön innan jag åkte in, och jag är inte ens troende. Nu kan jag slappna av lite mer. I alla fall ett par veckor till.    

• MissKaos

Bm idag! Tiden går snabbt.. Men nu ska det väl bli tätare besök efter v 20.
    Börjar semester på fredag.. eller ja, jobbar sista dagen fredag. Gött! Ser SÅ fram emot det! Kollade vädre t nu ska bli kanon Härligt. Ser fram emot stranden och grilla etc. Borås djurpark m sonen mm

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-07-16 10:41:44 följande:
    Tycker min bebis varit så lugn i några dagar. Antar att det går i perioder. Känner honom varje dag sedan vecka 17. På rul rörde han sig oavbrutet men jag kände det inte. Är på landet och är så allergisk mot kvalster. Det är en gammal stuga och jag brukar äta allergimedicin när vi är här. Men nu vågar jag inte det. Kliar i halsen, piper i bröstet nyser och näsan rinner. Mitt och bebisens blod blandas ju inte så jag hoppas inte han blir påverkad. Har ju inga andningsproblem och det är vad jag har läst det enda som påverkar ett foster. Nojjig nojjig!

Clarityn (lorotadin) fick jag ta för MVCs läkare
  • MissKaos

Går enligt basprogrammet. Varit 2ggr och nu. +kubb och rul men det är ju inte bmbedök. Känns konstigt att inte ha fler ul inbokade. Gjorde rul så tidigt. Förra gången fick man inte veta kön på rul så då var det ju könsul i v 27. Och extrskoller fast då såg jag inte mkt

Repan skrev 2013-07-16 12:17:48 följande:
    Var där i v. 10 och nästa besök är i v. 25 :/

• MissKaos

Fast det behövet man ju inte kolla om du inte blir tröttare etc.

Blir fler besökbefter v 20!

Repan skrev 2013-07-16 13:45:42 följande:
    Ja jag med antar jag, känns trist att ha 15 veckor helt utan barnmorskebesök. Man måste liksom själv ringa och tjata om man vill prata om något - dessutom känns det konstigt när jag sattes på järntabletter redan i v. 9 att inte kolla upp mitt järnvärde någon gång igen och se hur det ligger nu och om det är bra nog.

• MissKaos

Nästa besök i v25. Lyssnat på hjärtat. Mysigt

Svar på tråden December bebis 2013