• Plopps80

December bebis 2013

Jag skall skrivas in på MVC 18/4 och så blir det VUL 29/4. Nu har man lite mål. Men inskrivningen känns inte direkt så meningsfull. Min bm är inte den bästa men hade henne sist och orkar inte byta. Hon skrämde upp mig rejält nu ang att jag hade druckit alkohol förra helgen Diklofenak var ingen fara fören organen utvecklas sa hon så... Gud varför ska man oroa sig hela tiden för?

• Plopps80
    cupcakekiller skrev 2013-04-02 12:52:34 följande:
    Ni som redan har barn, när behöver man ringa mvc? Man behöver väl inte gå på hälsosamtalet med andra barnet?

Ringde idag och skall komma 15/4 till mvc på inskrivning. Dom kör säkert hälsosamtal och hela skiten igen
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-02 13:30:43 följande:
    Nyare studier visar att deet inte är bra med alkohol före bim men se dig omkring, kolladanmark och grekland där driks det lite genom hela grav...

Jävla onödiga fylla jag var tvärsäker, helt bombsäker på att det inte skulle bli något denna månad. Dels ville ingen av mig och mannen ha decemberbarn och dels var mannen bortrest över ÄL det är ett under att jag blev gravid. Hatar att jag blev så himla full... Men det som skett har skett... Nu vill jag ju inget annat än att få ett decemberbarn eller jo vill gärna få 14 dagar innan som jag fick med dottern henne födde jag 37+7=v 38 det var toppen. Blir det samma får vi novemberbarn men det spelar ingen roll  bara det blir en frisk krabat.
  • Plopps80

Jag är helt slut efter arbetsdagen. Brösten gör lite mer ont nu igen men är inte alls så ömma som de varit de andra dagarna. Men jag måste sluta noja. På min fertilitetsapp står det 1 dag kvar till mens och det känns så jävla jobbigt. Som att det spelar någon roll eller... Appen stämmer alltid så det blir bara skönt att passera bim. Gravidsymtomen är ju lika pms så ibland undrar jag om jag inbillat mig allt. De digitala testen har slocknat nu och det är lite jobbigt. Skulle nästan vilja ta ett cb plus bara för att ha något att titta på men det får väl finnas gränser eller vad säger ni

• Plopps80
    Nania skrev 2013-04-02 16:17:43 följande:
    Finns det? Jag har två plus bara av den anledningen ;) 

Nania skrev 2013-04-02 16:17:43 följande:
    Finns det? Jag har två plus bara av den anledningen ;) 

jag stod emot frestelsen pga dålig ekonomi eftersom jag pluggar. Mammatilltvå85 ska försöka njuta. Är dödstrött och har halsbränna. Brösten gör lite ont inte som innan men men.
  • Plopps80

Hur fan kan brösten bara sluta ömma? Igår gjorde det vrålont idag typ inget alls. Dom blev ömma en stund förut men nu försvann det igen. Ömma bröstvårtor men inte alls ömma bröst. Uch blir så orolig

• Plopps80

V

Liten08 skrev 2013-04-02 20:00:20 följande:
    Hej hej allihop! Någon som ringt mvc för inskrivning? Jag har inga symtom kvar dag (tror jag, känner efter per sekund) känns det som, nosar och känner mig helt knäpp :/ *S* jag mailade in en intresseanmälan till barnmorskegruppen, måste ringa till gyn där jag gått för cellförändringar... Någon annan som gjort en konisering?

Liten08 skrev 2013-04-02 20:00:20 följande:
    Hej hej allihop! Någon som ringt mvc för inskrivning? Jag har inga symtom kvar dag (tror jag, känner efter per sekund) känns det som, nosar och känner mig helt knäpp :/ *S* jag mailade in en intresseanmälan till barnmorskegruppen, måste ringa till gyn där jag gått för cellförändringar... Någon annan som gjort en konisering?

Har också skickat intresseanmälan dit idag Har inte heller några symtom. Brösten var som två blåmärken och mitt största tecken. Nu är enbart ständig hunger och halsbränna symtom. Blir lite knäckt på detta.
  • Plopps80

Jag kände mig så ogravid igår kväll. Tänkte att hoppet är nog ute! Nu vaknade jag kl 1 av ett kraftigt illamående och halsbränna. Med dottern mådde jag fruktansvärt illa men det började runt v6-7, halsbrännan led jag inte av fören magen blev stor. Brösten gör ont igen. Inte alls som innan men kroppen vänjer sig vid hormonerna har jag läst. Nu börjar illamåendet ge sig. Har druckit lite bubbelvatten. God natt

• Plopps80
    iloveyou skrev 2013-04-03 06:44:06 följande:
    Här ngn här inne små brunaktiga flytningar?  Och hur vanligt är det? 

iloveyou skrev 2013-04-03 06:44:06 följande:
    Här ngn här inne små brunaktiga flytningar?  Och hur vanligt är det? 

Hade det med dottern. Enligt gynakuten som jag uppsökte i panik är det mer vanligt än ovanligt med bruna flytningar. Imorn fyller dottern 5 år. Jag hade mkt bruna flytningar! Obehagligt är det men oerhört vanligt.
  • Plopps80

Får inte heller så mkt respons men jag skriver på ändå. Skriver mest till de som skriver till mig. Svårt att prata med alla.

Svar på tråden December bebis 2013