Inlägg från: nyttliv85 |Visa alla inlägg
  • nyttliv85

December bebis 2013

Anna1988: Här har du en till som typ dagligen har huvudvärk. dock alltid haft känsligt huvud, migrän sen tidig barndom... men känner att jag är extra känslig nu när jag är gravid...  

• nyttliv85
    Annaa1988 skrev 2013-07-18 19:05:56 följande:
    Otroligt segt och frustrerande! Alvedon hjälper inte heller.. Vet inte hur jag ska orka med denna huvudvärk i över 20 veckor till. Hoppas att det lättar på i och med att värmen sjunker!

Alvedon hjälper inte för mig heller... värmen tar kål på en... helt ärligt längtar jag efter en vecka med regn och rusk... för då mår jag som bäst i huvudet, har alltid gjort. men man känner sig som en glädjedödare när man säger det högt ;)
  • nyttliv85
    sarak skrev 2013-07-26 14:46:06 följande:
    Jag förvånas över hur folk kan vara så oförstående. När vi kom ut från ultraljud i november och fått konstaterat att vi än en gång hade en död bebis i magen skulle min barnmorska säga något "uppiggande". "Ni är nog snart tillbaka här, så lätt som ni blir gravida. Det räcker ju med att skaka lite på kalsonerna". Bara det känns ju fruktansvärt jobbigt att höra medan man fortfarande bär på ett barn, om än inte levande. Sedan fortsätter hon " men se till att det inte blir ett decemberbarn bara, dom är det synd om". Det var inget jag lade någon stor vikt vid just då, men när jag sedan plussade och räknade ut att det skulle bli ett decemberbarn så dök kommentaren upp i huvudet gång på gång. Har funderat en hel del på vad hon menar, men har valt att släppa det nu. Den här gången har vi en annan barnmorska!!

Min sambo har en dotter som är född 31 december, har aldrig hört henne knorra över det!

Men herregud vad var detta för stolpskott! Hur man säga något sådant till ett par som just fått besked att deras blivande barn inte lever!

Det här med december barn... jag är själv ett december "barn" och jag har alltid älskat det! Det är mysigt att fylla år i december, folk e glada, man pysslar, fikar och myser en hel månad! Och det har jag tyckt ända sedan jag var liten! 
  • nyttliv85

Pyysen: Gud vad trist, sådär får det ju bara inte gå till! Om ni orkar tycker jag helt klart att ni ska klaga, om ni inte tar mod till att göra det på plats kanske ni kan skicka ett mail. 
    Hoppas att ni får en mer positiv upplevelse nu på nästa RUL!   

• nyttliv85
    Plopps80 skrev 2013-08-02 20:01:22 följande:
    Fler än jag som är helt klubbade i värmen? Älskar sommaren men börjar längta lite till hösten. Är helt slut i värmen. På stranden leker jag mkt med dottern för där kan man svalka sig. Men hemma i trädgården 27c i skuggan. Jag dööör!

Oja här e en till! Huvudvärk konstant av värmen och trött! Fingrar svullnar osv... längtar efter kyla och höstrusk :)
  • nyttliv85
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-08-02 23:14:37 följande:
    Jag är oxå helt klubbad av värmen å för att göra det hela ännu "värre" så beger jag mig till ännu varmare bredgrader imorgon - Turkiet och 40 grader! *Puhh* ska bosätta mig i poolen!!

Ha en härlig semester! Värmen brukar oftast vara mer hanterbar utomlands, när man kan ligga och guppa på en madrass i poolen. Trevlig resa, njut!
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-08-03 18:31:54 följande:
    Åsa havsbad. Sen freeport. Råkade köpa ny skötväska. Babyblå från kaloo aldrig hört talas om märket.. stor massa fack och lös skötbädd. 600kr ord 1500..

Fynda e alltid skoj :) 
    Jag köpte en skötväska idag på blocket, har tidigare tittat på en från Skip Hop, och igår slö-surfa jag på blocket och hitta exakt samma för 300 kr, så jag slog till :) 

Var dock inne på en bildtråd från novembertråden och såg en bild på en urläcker skötväska i skin, trånar! Men 1500-1600 är på tok för mkt för min budget. 
    Inser att pengarna kommer försvinna fort, sitter nu och gör upp en kalkyl i Excel, som jag skriver upp ALLT jag köpt till det lilla livet, skoj att se vad det i slutändan går på. (Och har även en rad för vad det SKULLE kostat, om man inte fyndat på rea, blocket... haha mest för att min man ska se jag "kan" spara jag också... haha )       
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-08-03 19:26:40 följande:

Bra ide´!! Jag tycker med det är mkt pengar för en väska... Och det blir mkt ihop, massa pengar kostar barn.
    Idag har vi gjort åt en hel massa pengar.. Handlade nya löpskor + kläder till gubben.l (MKT billigare än i stan) Sonen fick en rolig radiostyrd leksak. Och jag fick sockarObestämd och choklad.... På POP outleten på Freeport fanns windstopperfleece overaller för 300kr.. OCH mammajeans för 99..

Den nya väska var jätte fin! 
    Man har ju alltid förstått att barn kostar pengar, men inte HUR mkt :) Min syster har två barn, vilket jag gärna har handlat till, och tyckt att gud så billigt det är med barnkläder... haha men då har man ju inte sett alla andra utgifter... och att man behöver SÅ mkt mer än bara den där söta klänningen, body eller leksaken m.m. :) 

Strumpor och choklad... något ojämn fördelning, vi får hoppas att du kan använda detta emot dem en annan gång :)

Å han handla löparskor alltså! Gud vad jag vill ut och springa och träna!  Men får nöja mig med promenader och lite småträning här hemma... mitt gymkort gick ut i sista maj, och kändes onödigt och teckna nytt på ett år när jag viste att semestern skulle ställa till det osv. 
    Tänkte jag skulle försöka ta mig till simhallen nu längre fram i aug, om jag tar mod till mig... hatar badkläder... och ännu mer nu när man känner sig som en flodhäst ;)   
  • nyttliv85

Aha textilfärg, gud vad smart! Berätta om resultatet sen :)
    Inte för att jag just förtillfället har nått att måla, men alltid skoj att veta för framtiden, då vi planerar att köpa en svart vagn... misstänker att med tiden finns risk för solblekning. 

Ullared, vi planerar en tur dit snart också, ska bli himla skoj att känna och klämma på allt på babyavd... och nu dessutom få handla till sig "själv" :)      

Svar på tråden December bebis 2013