• zod

December bebis 2013

Hej på er! Här har man haft en hemsk natt med toalettbesök stup i kvarten då barnen smittat mig med magsjuka Kan ju säga som så att jag inte lär klaga på mitt gravidillamående efter att ha mått så här dåligt. Blir ju inte roligare av att ligga helt utslagen på soffan när solen lyser så underbart där ute heller Hoppas det är bättre med er!

• zod
    Tessia skrev 2013-04-20 14:00:15 följande:

Jag hoppar också med här. Väntar vårt första barn med bf 5/12. Bor i Örebro.

marie86 skrev 2013-04-20 14:12:02 följande:
    Hej! jag hoppar in även jag. BF 15/12 Nr 2   tösen blir 9 år =) hon fyller 5 dec he he så ja prickar in =D
    Grattis och välkomna!

• zod

Grattis och välkomna alla nya!

Jag har 16 månader mellan mina två äldre barn och visste kunde det vara jobbigt under de första åren, men nu är det värt det tusen gånger om. De har så mycket glädje av varandra och är verkligen varandras bästa vän.

• zod

Hej på er! Idag välkomnar jag vecka 6 Magsjukan har äntligen lämnat oss nu och istället känner jag mig riktigt gravid idag. Magen är extremt uppsvullen så jag kan inte ha byxorna knäppa mer än en kort stund, jag får väldigt lätt yrsel och har ett illamående som kommer och går stup i kvarten.

• zod
    babylängtan20 skrev 2013-04-23 14:49:15 följande:
    är de bara jag som är en optimist och kikar på barnvagnar ? ;) haha skäms lite då ja bara är i v7 :(
    Jag kikar runt jag också och det är verkligen en djungel. Min kravlista är lång och omöjlig känns det som :-/
  • zod
    LillaLady1 skrev 2013-04-23 17:02:43 följande:
    Jahopp då jag hoppar jag ur igen då. Precis när jag hade vågat tro på det började jag blöda :(
    Beklagar!
  • zod
    islandpeak skrev 2013-04-23 20:31:02 följande:
    Haha jag har börjat kolla barnvagn men det kanske är för jag redan vet vad jag vill ha :)
    Smulan91 skrev 2013-04-23 20:32:44 följande:
    Hihi har kollat barnvagn det senaste halvåret :) vet också vilken jag vill ha
    Vilka har ni bestämt er för?

• zod

Min matlust har inte alls varit densamma sen jag blev gravid. Äter typ hälften mot vad jag brukar och sötsaker är jag för första gången i mitt liv inte alls sugen på. Ändå känns det som jag har ätit ett helt julbord, min mage är enormt uppsvullen och det känns som jag har mat halvvägs upp i halsen. Kan verkligen inte minnas att jag hade det så här mina tidigare graviditeter.

• zod
    islandpeak skrev 2013-04-23 20:48:52 följande:
    Det blir en Urban jungle med extradelen som man kan vända mot sig. Vi har haft en uj syskonvagn i tre år och den är kanon!! Gillar iCandy oxå men sittdelen är så konstig..
    Den finns bara som trehjuling va? 

Hade en emmaljunga första året med sonen och sen när dottern kom så körde vi först på en babytravel syskonvagn och sen singelvagnen. Älskade verkligen babytravel då de var väldigt smidiga. Svängbart framhjul och tog inte så mycket plats.

Nu är dock de barnen så stora att de kommer gå i skolan när bebisen kommer vilket kommer innebära att jag behöver en vagn som är lättmanövrerad även i mycket snö eftersom de inte är direkt snabba på att skota ordentligt här, samtidigt så bor vi mitt i stan vilket gör att jag vill ha en lika smidig vagn som babytravel. Det enda dåliga med den var dock just detta med att den inte var den bästa vagnen att köra om det var snö. 
  • zod
    islandpeak skrev 2013-04-23 21:01:46 följande:
    Sant, det är nog enda nackdelen... Men jag tror ändå att fördelen med svängbart framhjul väger upp :) jag gillar inte Emmaljunga.. No offence, men tycker de är klumpiga och otympliga. Men säkra är de!
    Ja, visst är Emmaljunga klumpiga och stora, men då bodde vi i en liten by och hade inte alls samma behov som senare så den funkade ändå fint som första vagn. 

Jag skulle helst vilja ha en vagn med två svängbara framhjul som är rätt stora så att när man låser dem på vintern ändå får ett rätt rejäl vagn för snön. Har kollat lite på Brio Go som har börjat med terränghjul som man kan köpa till och använda under vintern. Funderar dock på hur bra hjulen sitter om man byter de lite då och då.
Svar på tråden December bebis 2013