Inlägg från: Otåligast |Visa alla inlägg
  • Otåligast

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-10-08 17:46:56 följande:
    Håller med! ! Svarade inte på een frågan från lin mamma.  Blev så sur på sambon med stora han berättade för svärmor. Tycker ibte dom behöver veta försen det är bestämt. vi pendlar mellan olika namn.
    Mer el mindre övergivsn ät
    Edvin
    Emil
    Josef
    Samuel 
    Elsa och Astrid gick bort rtån listsn av förklarliga själ. 
    Tack :)!! Precis det jag behöver höra. Hur som så vet man ju verkligen inte förrän man träffar det lilla livet. Jättefina namn allihop!
  • Otåligast
    cupcakekiller skrev 2013-10-08 17:49:18 följande:

Precis därför våra familjer inte får veta att våran dotter ska heta/heter Luna.
    De frågade om de kunde få veta mellannamn i alla fall, och det kunde vi väl gå med på, tänkte att man inte bryr sig om mellannamn så mycket ändå.

Våran dotter ska heta Svea Maria i mellannamn och det blev jättemycket gnäll om Svea, att det var fult och "näääee det kan man ju inte heta, usch" "folk kommer ju kalla henne rasist" osv. Så då sa jag rakt ut att det där är anledningen de inte får veta förnamn förens hon är född, för att de inte kan bete sig. Tycker inte att de har rätt att lägga sig i vårat namnval alls. Svea var mannens förslag på förnamn innan vi kom överens om Luna (som var mitt förslag) så då blev det ett mellannamn. Maria är ett släktnamn på bådas sidor och det har ingen sagt något negativt om, kan vara för att alla heter det ;)
    Saken är ju den att namnet snabbt växer ihop med personen och sedan blir det hur naturligt och bra som helst för alla! Tänk så tråkigt det skulle bli om ingen någonsin gick utanför topp 10 på namntoppen. Min pappa skickade seriöst en länk till den med sin egen rangordning - för honom var ju de självklart de bästa namnen eftersom de var i topp :). Med det sagt så är det verkligen inte så att vi anstränger oss järnet för att hitta ovanliga namn. Andra på listan är exempelvis Alexander/Sander, August och Theodor/Theo. 
  • Otåligast
    siolina skrev 2013-10-08 19:56:08 följande:
    Har de senaste dagarna börjat få allt mer foglossningsont i rumpan/svanskotan/ryggen. Jobbigt. Värre idag än igår. Det är inte ens skönt att sitta i min fåtölj. Och ligga ned är inte heller så himla skönt pga av att magen är så tung så det känns som att det inte finns något bra viloläge. Vad funkar för er?
    På vänstra sidan med kudde mellan benen för att få ryggen i en bättre vinkel är mitt tips!

Blev för övrigt supernojjig när jag hörde att gravida alltid ska sova på vänster sida för att maxa blodgenomströmning till barnet och undvika plötslig spädbarnsdöd i magen. Har i många år bara sovit på höger sida :(. Nu går det bättre och bättre, särskilt efter att jag och sambon bytt sida i sängen. Tråkigt nog vänder vi oss ifrån varandra när vi sover så när jag bytte sängsida med honom vaknar jag på vänster sida :).
  • Otåligast

3+2 idag.

Angående orkeslöshet så kan jag bara hålla med er andra! Jag har ingen energi nu men ska jobba fem veckor till efter den här. Det kommer att bli en verklig kamp. 

• Otåligast
    sarak skrev 2013-10-10 19:38:14 följande:
    En galet stressig vecka på jobbet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Känner att jag inte pallar. Kroppen protesterar med, massor av sammandragningar hela dagen idag. Kommer förmodligen ge sig när jag går och lägger mig, men är rädd att de kommer i morgon igen. Ska jobba på annan ort då, möten hela dagen, kan inte bara vila om det skulle behövas. Hjälper föga att klaga till chefen också, mycket speciella omständigheter i företaget och order från högre ort... Känner mig faktiskt villrådig över hur jag ska göra. Eller vad jag KAN göra. Jag har ju sagt att jag skulle jobba till 18 november. För sent att ändra det nu, ska ju ansökas minst 2 månader i förväg. Det enda sättet är väl att bli sjukskriven, men det kan man väl inte bli bara för att man är stressad som en tok? Jag är ju inte sjuk. Bläää...
    Det låter inte alls bra. Prata med barnmorskan och fundera kring om du inte borde fförsöka få bli sjukskriven - uppenbarligen är det ju inte bra med dig i och med att du får så mycket sammandragningar! En kollega till mig hade tänkt jobba betydligt längre men är sjukskriven nu för att hon helt enkelt inte mäktar med och ALLA förstår. Har inte hört ett ont ord om det och då är hennes jobb ändå 100 % administrativt - psykiskt tufft men absolut inte fysyiskt alls. Om det är någon tid i livet man får lämna walk-over så är det ju faktiskt nu.
  • Otåligast

Även jag har gjort TUL pga stillastående SF-mått men bebisen visade sig ligga bra till 9 % under kurvan. Hoppas på att det håller i sig bästa vecka då jag ska göra nästa. Höll på att oroa ihjäl mig innan & sov ingenting. Behövde ha mannen med mig eftersom jag inte skulle mäkta med dåliga nyheter ensam. Han var dock kolugn & övertygad om att allt skulle visa sig vara väl. Kan bara hålla med flera av er andra kring oron - att vara gravid är fysiskt a piece of cake. Det är oron som är den stora utmaningen...

• Otåligast

Hur har ni andra det med förvärkar? Jag hade mina första riktiga inatt - mycket speciell känsla. Övade teknik från kursen vi gått & är glad över att jag har en metod att ta till men ojojoj - hur ska det gå när det är på riktigt & känns hundra ggr värre ...

• Otåligast

Säger som ni andra - nu får bebisen GÄRNA komma! Har 14 dagar kvar & det är första föräldraledighetsdagen - kan inte riktigt ta in det. Har fått galet mycket gjort här hemma redan & ännu är inte dagen över haha. Hur ska det här sluta om han inte kommer på fyra veckor :)...

• Otåligast

Precis så har jag med! Konstanta sd nätterna igenom som blir hemska när jag är kissnödig. Kommer förlossningen igång så lär den göra det på natten. 13 dagar kvar till bf idag - vill så gärna slippa gå över tiden!!

Svar på tråden December bebis 2013