Inlägg från: babylängtan20 |Visa alla inlägg
  • babylängtan20

December bebis 2013

LillaLady1 skrev 2013-04-23 15:36:30 följande:
    Babylängtan: Tack!  :)
    Hur är det med pappan, min sambo har inte kunnat ta in detta alls den här gången. Tror inte han kommer kunna göra det förrän vi passerat v 12 vilket känns lite tråkigt. Får vara glad för mig själv tills han vågar tro på att det går vägen. 
    ojdå :S denna var planerad och han är jätteglad och engagerad :) mysigt! förstår dig :/

men blödningen kan vara en genombrottsblödning det fick jag i dec ..

• babylängtan20

skönt man inte är ensam om att kika på barnvagnar och dylikt ;)
    sängen vi tänkt köpa blev en babykorg de är ju så fina så finns den på vår stads hemsideloppis för 150 ynka kronor :D så vi slår till denna månaden redan måste ju vara optimist ;) ne men passar på då de är billigt för det ingick både madrass, volangkjol och stativ plus den var målad i vit :) behöver bara köpa/göra en himmel och sätta dit mobil och fixa påslakansset men de syr jag nog själv ;)

• babylängtan20

fick tid för inskrivning 16 maj och KUB 3 juni :D

• babylängtan20

idag pga komplikationer fick vi se en liten bönas hjärta slå var bara i v7(6+1) alltså 8 dagar mindre än beräknat och som vi misstänkt var de tappen som spökat.. hon sa att jag var VÄLDIGT lättblödande .. sedan fick vi reda på att jag även hade bakteriell vaginos :S hon sa de var tur de upptäcktes i tidig graviditet för hon sa detta behandlas med antibiotika via storpiller och detta kan ha varit orsaken till missfall ..
    hon sa även att detta oftast orsakas av sperma..

lilla bönan <3

• babylängtan20
    Plopps80 skrev 2013-04-29 06:39:36 följande:
    Grattis Babylängtan! Skönt att allt var bra och att du får behandling. Idag är det dags för mig och mannen att göra VUL kl 8:15. Hoppas allt ser bra ut! Uch vad nervöst det känns!
    ja riktigt skönt med senaste vulets mardröm så kändes de som en stor oro försvann nu vet jag attdet tickar ett litet hjärta på den lille där inne :)

ja riktigt skönt ligger med pillret i mig .. dock innan jag tog de skulle jag kolla upp en sak om dem men sedan stod de massa om att just den saken  inte skulle tas vid en tidig gravidtet.. men alltså hon var gynläkare och hon måste veta sin sak för hon sa att de inte är skadligt måste vara medicinens krämer osv de står om för detta är vagitorer slidpiller .. aja det märks kör bara e 3 dagars antibiotikakur iaf så håller tummarna för att inget händer..
  • babylängtan20

kan vi inte öka ett nummer för varje ny person som kommenterar så får vi reda på ett hum om hur många december mammor det är :)

då börjar jag med 1

• babylängtan20
    Längtan91 skrev 2013-04-29 21:40:49 följande:
    Hej alla, hoppar gärna in här.

Fick ett glatt besked när jag tittade på stickan i fredags. Så är idag i vecka 6 (5+5) och hoppas att allt går vägen nu. Det är första barnet, och är orolig att det ska gå åt fel håll.. Vi har försökt i 3 år. Är beräknad till den 24 december =)
    välkommen :)

inte bara jag som är yngre här :) skönt!  vad länge ni försökt  :/ hoppas de går vägen för er :)

• babylängtan20
    MissKaos skrev 2013-05-01 17:28:22 följande:

Ni som är lite yngre har ett par fördelar: (har kompisar sm fick tidigt som jag jämför med)
    1. kroppen hämtar sig snabbare efter förlossning än för oss tanter.
    2. Ni orkar med vaknätter bättre
    3. Ni behöver inte stressa om ni vill ha fler barn utan kan välja det som passar ER!
    4. Ni har sannolikt inte blivit bekväma och bortskämda modell 2 löner, 2 vuxna = pengar och tid till alltmöjligt...

Så tänk inte bara att du är ung, utan det ahr sina fördelar tror jag. Såklar fördelar att vara äldre mamma med...
    nej jag tänbker inte så men många av våra vänne roch våra föräldrar.. :/ men de vet inget än förutom att vi försökt pga våra mf :/ men i juni får de veta  :)

förstår inte punkt 4?
  • babylängtan20
    MissKaos skrev 2013-05-01 17:54:43 följande:

Vi fick första när vi hade passerat 30 by far. Då hade vi ju råd att resa bekvämt, vant oss att leva rätt bekvämt som man gör två vuxna utan barn. När jag var 25  hade man inte alls samma  ekonomi etc och var inte alls så bekväm som man sen blev..
    jaha då förstår jag nej verkligen inte bekväma eller lite kanske men man har koll på det :) både för och neckdel på den punkten tycker jag men känner folk utan jobb osv som fortfarande bor hemma har barn och lever på soc så .. men vi hoppas sambon får förlängt efter hans uppsägningstid gått ut då han fått massa beröm av sin nya chef .. dock rök den fastaanställningen med uppsägningen .. inte ens då är man säker :/

och jag blev av med arbetet kort efter vi började att försöka men det löser sig alltid på nåt sätt har de ju inte värre än de som lever båda utan inkomst osv ..

• babylängtan20
    Mandyyss skrev 2013-05-01 22:15:47 följande:
    Mina tidigare graviditeter så har jag alltid haft facebook grupper där jag varit medlem i.. Typ "vi med bf 2011" osv.. det saknar jag lite nu.. eftersom jag har bf sent på året så har många i bf 2013 grupper redan fått... jag har därför skapat en grupp "november-december mammor 2013"

vill någon vara med utanför familjeliv så säg ert namn så lägger ajg till er =) 
    vi har en december bebis 2013 <3  ;)
Svar på tråden December bebis 2013