• Plopps80

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-07-29 17:39:02 följande:
    Gör det Gissar på att våra ungar kommer ha likadana filtar!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Kanske
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-29 18:23:16 följande:
    Nu har vinteroverallen från Next kommit! Tog storlek 56. Den är så mjuk och gosig=) 

Vad gullig :)
    MissKaos skrev 2013-07-29 18:24:37 följande:
    Fina saker du har hittat! Vi har inte samma filt.. Har kläder i samma som din filt dock (inte till mig alltså )
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tack. hade kunnat köpa halva stället.
  • Plopps80

På morgonen känner jag mig okej. Magen är normal och jag ser inte såå plufsig ut. Men på kvällen händer något. Hela jag svullnar upp. Ser för jävlig ut. Magen växer flera cm och det känns som den ska spricka. Känns jobbigt att andas om jag sitter upp. Antar att jag samlar mycket vätska på kvällarna. Lilleman har rockat loss i flera timmar idag. Magen går som i vågor. Ser så roligt ut. Han har verkligen blivit mer aktiv senaste tiden men det har han nog alltid varit bara att jag inte känt det. 155 slag/minut. "Så blir det när man är aktiv" sa BM igår

• Plopps80
    Nania skrev 2013-07-30 16:15:50 följande:
    Ullared var en klar besvikelse på kläder när vi var där i veckan :( Blev bara vita basbodys och några pyjamasar :( Efter typ strlk 68 fanns det klart mer :(

Ja deras sortiment är ju en tredjedel av vad det har varit. Förr hade dom mängder med barnkläder och artiklar nu är det bara skit.
  • Plopps80

Nu har jag rensat bebis och barnkläder hela dagen. En låda med grejer som skall säljas och 2 stora sopsäckar till UFF. Mycket är unisex men mycket är rosa och mycket klänningar så det rök nu när det väntas en liten pojke Hjärta

Detta har jag i klädväg och beräknar att det kommer räcka till bebisen:

2 tunna kuddar, en till vagn och en till vagga
    2 tunna täcken en till vagn och en till vagga
    3 påslakanset till vagn och vagga
    3 underlakan till vagn och vagga
    2 plastad frotté att ha i vagn och vagga
    2 tunnare filtar

3 pyjamas strl 50
    1 body strl 50
    1 par jeans strl 50

1 overall
    7 mössor (Helt överdrivet, (räcker ju med en tjock och en tunnare)
    2 luvtröjor strl 56

1 stickad dress från Newbie strl 56
    8 body strl 56
    4 mjuka byxor strl 56
    1 par jeans strl 56
    16 sockor (Också helt överdrivet, räcker med typ 5-7 st)
    2 scarfs mot dreggel och spy

• Plopps80

Ja de känns bra en regnig dag som denna. Har allt nu. Vagn, skötväska, kläder o filtar. Nu är det bara grejer till mig kvar. Amningsskydd till bh:n, bröstvårtskräm och sånt ja och lite salvor och blöjor förstås till lilla rumpen.Solig

Svar på tråden December bebis 2013