• MissKaos

December bebis 2013

På sonens fsk har alls barn gillat Blixten och hk..

Alla barn leker frisör och alla barn klär ut sig med gammla klänningar handväskor etc. Nu när dom har passerat fyra börjar dom bli mer påverkade av pojk flick.

Repan skrev 2013-07-22 22:47:39 följande:
    Tyvärr ger förskolans inverkan på flickor i princip nästan alltid en princess-tid. Så fort ungarna börjar på förskolan tycker jag flickor blir helt galna i det där med rosa, klänningar, lila och smink osv. Och killar i spiderman och bilar. Och där lär dom sig ju också hur pojkar är och hur flickor är - eftersom de könade barnen lätt är 90 % så lär ju dom de andra få barnen som försöker gå sin egen väg att de då blir retade...

Man måste vara stark som liten individ för att klara stå emot när tre personer pekar och skrattar åt att man har fel klädesplagg "det där är ju en TJEJtröja! hahahaha!" eller tvärtom liksom...

Jag försöker att inte heller gå in för djupt i diskussionen, det brukar inte bli bra ;) Mina barn kommer inte att få välja kläder hur de vill.

Min son kommer inte att få leka med krigsvapen eller halv-slåss när han leker för att pojkar är sådana. Min dotter kommer inte att få ha på sig tighta rosa klänningar varje dag bara för att hon vill det. Hon är ett barn, barn behöver vägledning liksom.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min son blir fem. Tänker nog ha en ståbräda till honom när man dka med spårvagn etc har maninte alltid tid att gå i hans takt..

Eyeonly skrev 2013-07-23 00:44:24 följande:
    Någon annan här som kommer ha ett storesyskon på ca 2,5 år när bebisen tittar ut ? Min son kommer att hinna bli 2 år och 4 månader och håller på funderar mig tokig på om vi behöver syskonvagn eller ej, hur tänkte ni?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag kan hålla med dig. Men då sittet inte värderingen i skägg och kläder utan i person.

Hysteri åt ngt håll är sällan bra. Världen är inte svart eller vit.

Olikheter är bra. Om dom kommer naturligt. Svårt för mig att odla skägg. Min man kan inte sy bad!! Hade varit praktiskt annars.

Kläder är jättekul och skickar ut signaler. Kolla punkare mfl subkulturer. Viktigt att veta vad man skickar ut snarare än att inte göra det

Plopps80 skrev 2013-07-23 08:49:16 följande:
    Jag upplever att om flickor är prinsessor och har rosa är det nästan skamligt medan om en pojke kommer i rosa klänning ska han hyllas. Jag förstår inte hur man kan lägga så mycket vikt vid kläder. Har aldrig upplevt att flickorna på dagis bara är söta och leker lugnt. Dottern är skitig från topp till tå efter utelek och ibland leker pojkarna i dockvrån med tjejerna. Dessutom är pojkar och flickor olika. Kvinnor och män är olika. Vi har olika könshormoner och olika förutsättningar. Jag gillar att det finns olikheter mellan könen. Jag gillar att min man är manlig medan jag är kvinnlig. Min manliga skäggiga man syr gardiner och lagar trasiga kläder medan jag inte kan sy. Tycker inte man behöver vara så hysterisk kring kön och kläder. Man blir som man blir ändå det är jag säker på!

• MissKaos

Mina fogsr känns nu något bättre! Gick eb kort promenad igår ca 2km..

• MissKaos

Mina fogsr känns nu något bättre! Gick eb kort promenad igår ca 2km..

• MissKaos

Jag har ifs umgåtts med män som sminkar sig inför krogbesök. Och noppar ögonbryn etc. Både gay och straight om det spelar roll. Snygga från start men ville vara fina vid utgång och lite foundation och mascsra kan göra underverk ibland.

Undrade varför jaf hade sååååå ont i magen efter gymmet idag. NU vet jag. Oj vad det satte fart på magen

• MissKaos

Bränt mig på magen. . Ett par timmar på strandrn. Insmord... hoppss det känns ok inatt! Stod väl i vsttnen med min badunge länge länge och solen reflekteras nogvi ytan. Jao rött är en fin färg. Hmm

• MissKaos

Av nyfikenhet och okunnighet i samkönade äktenskap/förhållanden fården som inte är gravid adoptera barnet? Eller hur gör man? För mig känns det som om staten har haft en massa krångel för sig iaf tidigare? Så inte båda blev vårdnadshavare?

• MissKaos

Folk är dumma ibland. På riktigt!

Fårskinn är det bästa man kan ha det tar bort allt drag och all kyla nerifrån. Jag har hårdlift med fårfäll täcke däfilt att variera ifrån vädret. Tunn overall i windstopperfleece. Det blir många lager så enkelt stt ta av om man går in någonstans. Har alltid tyckt sybd om bebisar i bävernylon och dun som inte kläs av i affärer etc. Så små bsrn kan inte reglrra tempen själv utan överhettning är likamed feber.

Har en tjockare overall om man ska sitta i kall bil. Rejäl dragkedja så det går öppna upp! Två dragkedjor är bäst.. Tyckte det var det som funkaee med sonen.

IdaJ skrev 2013-07-23 22:44:58 följande:
    Vi har fått jättemånga negativa kommentarer om det namnet vi har pratat om att våran pojk ska ha. Förstår inte varför alla ska ha åsikter om något dom inte ens behöver bry sig om, och isåfall kan dom väl ändå hålla det för sig själva och inte såra oss genom att säga något elakt eller göra någon konstig min när vi berättar vad han ska heta.

Hur kommer ni att bädda vagnen i vinter? Jag funderar på att lägga ett fårskinn i botten av vagnen och ha overall och filt. Är det helt fel?? ( noll koll) ;)

• MissKaos

Tack för svaret. Vi fick med sitta och skriv på papprr då vi inte är gifta. Kändes skitkonstigt.

Exakt HUR sperman donerades ska dom väl inte lägga sig i? Jösses heminseminering görs ju av folk.

Märkligt att man ska behandlas som mer benägen att vara otrogen i en typ av relation än i en annan. Lite synd-jo jag blir både arg och ledsen över sådant.

Tack för svaret. Har funderat på det där utifrån barnets rätt till båda sina föräldrar tex vid skiljsmässa eller dödsfall.

Repan skrev 2013-07-23 21:54:53 följande:
    Det beror på hur man blir gravid - om det görs i Sverige behöver den som inte föder inte adoptera - då skriver man på papper på familjerätten som vanliga sambopar. Äktenskapet behandlas därmed som ett "mindre" äktenskap - vi kan inte bara visa upp papper från kliniken utan behandlas som om vi inte vore gifta. Heteroparet antar man att de inte gjort insemination givetvis och därmed antas den gifta fadern vara just fader, även om de också skulle använt donerad sperma. Det är synd, det borde räcka med papper på inseminationens genomförande, och inte behöva sitta på familjerätten och svara på frågor om man legat med män senaste året. Som om det skulle vara större risk att homosexuella kvinnor är otrogna med män, än att heterosexuella kvinnor är det? ;) Nog troligare att heterotjejen ligger med män då ;)

Om det görs i danmark måste den som inte födde barnet närståendeadoptera tyvärr. Det räcker inte med intyg från kliniken.

Svar på tråden December bebis 2013