December bebis 2013
Har fått förrätt på restaurang m kallrökt lax men servitören har meddelat att den varit fryst!
Har fått förrätt på restaurang m kallrökt lax men servitören har meddelat att den varit fryst!
Brie är det första jag vill ha när knodden är ute!! Guuuud vad jag längtar. Har gjort hela tiden.
Jag vill ha nåt med bubblor :) det är det sista jag gör innan vi åker in, lägger in en flaska i kylen ;)
Nej, en kanna sangria vore så galet värt, speciellt efter kvällens bråk med sambon! :@
Tycker verkligen ni ska unna er efter förlossningen!
Skålade faktiskt i champagne kvällen vi kom hem från bb. Två klunkar tog jag. Som jag längtat!! Champagne och blodig lammytterfilé är det varit sugen på.
Funderar på ett glas rött ikväll. Men känns lite fel då jag ammar... Ändå får man dricka 1-2 glas 1-2ggr/veckan.
Grattis till er som fött dom senaste dagarna!!
Läser artiklar om förlossningsvården i gbg. Känns ju jättekul.
www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2200691-barnmorskor-flyr-forlossningen-pa-su
Läser det med. Vet ju om drt men med fl i dagarna känns det inte kul.
BF - 11 och ingen bebis i sikte. Dock starkare förvärkar än vanligt under gårdagen, mycket starkare med starkare mensvärk och också starkare sammandragning i magen. Jag hoppas verkligen att de faktiskt påverkar hur öppen jag är och inte bara torterar mig ;)
Grät en skvätt i morse över att jag känner mig så otroligt utlämnad till dålig förlossningsvård. Jag är inte rädd för att dö eller så men jag känner mig bara utsatt. Det är inte barnmorskornas fel såklart. Har ångest över att vara "svag" och "sjuk", känner mig som ett utsatt djur i flocken ungefär, som ingen bryr sig om.
Har i övrigt SKITTRÅKIGT. Kan ju inte ens gå ut, nu när det är skridskorink på gatorna i hela Göteborg är det definitivt ingen idé att halka omkring med kryckor. Inte för att jag kan åka någonstans ändå, mer än hem till ngn som jag kan lägga mig ner hos.
Det börjar bli svårt att fylla dagarna därför, finns ju bara X antal saker att sysselsätta sig med i en lägenhet när man har svår foglossning liksom. Har gjort allt ca 25 ggr… suck.
Pratade med min mamma igår. Herre min. Hon menar inget ila men varför börjar man berätta och prata om ALLT som evt kan gå snett vid en fl? Verkligen ALLT? Från hur det var på 1800talet innan moderna förlossningsvård när folk inte fick vilat före/efter fl till saker osm kanske häder 1/50,000 födande. Gör ju att man genast känner sig lugn och trygg. Gah!