• Nania

December bebis 2013

Flyttar fram listan igen så alla nya ser den. Den kommer få en egen tråd när TS hinner sen.

BF-lista 

1/12 Verkar,Linköping 3 flickor 99,05 och 08. Gravid
    1/12 Liten08, Göteborg 1 pojk född -10. Gravid

2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    2/12 Ellez, Skåne 2:a grav pojke född 2010. Gravid
    4/12, Irlais, Stockholm, 1a barnet (1 MF i v8 feb -13). Gravid
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10. 
    Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11). Gravid 

• Nania
    Ängel skrev 2013-04-01 10:48:23 följande:
    Då var det min tur att få hoppa in här då! Har längtat efter att bli gravid så länge! Vi lyckades i december förra året, men på KUB- testet 2mån senare visade det sig att vår lilla flicka hade en allvarlig form av Turnes syndrom och inte kunde överleva graviditeten. Efter ett låångt år mycket krångel och konstaterande att jag har PCOS hade vi nästan gett upp hoppet totalt. Men samma dag som jag äntligen skulle börja medicinering för att få regelbundna ägglossningar så plussade jag! Helt otroligt och helt utan hjälp! Nu ska vi få komma på vaginalt ultraljud om en vecka. Vi vill verkligen vara lyckliga över detta, men är livrädd för att nåt ska gå snett igen..
    Välkommen och grattis! Försök att inte oroa dig från ett problem är ett faktum. Detta är ju en helt ny chans och behöver inte alls ha samma förutsättningar som ni hade sist!
  • Nania
    verkar skrev 2013-04-01 10:57:37 följande:
    Lite lite rosa på pappret imorse... Jag hade tänkt att åka och köpa nått litet till fröt idag för att fira men nu törs jag inte.... Jag vet att det inte påverkar och att jag kan spara men ändå.
    Jag blödde också med min 2a och det gick jättefint ändå. Så länge det inte är mörk/klumpar och smärtsamt så är det ingen fara vad jag hört. Livmodertappen är ju ganska känslig nu i början så det kan lätt komma små blödningar därifrån utan att barnet vet minsta lilla om det!
  • Nania
    iloveyou skrev 2013-04-01 10:58:48 följande:
    Vet ngn när man gör alla ultra ljud? Många pratar om att ge sin ultraljudsbild i present till får och mor föräldrar! :)
    RUL brukar vara v 18-19 och sedan har vissa så dem får ett extra tillväxtUL (bland annat jag) och i Skåne sker det i v 32.
  • Nania
    Joset skrev 2013-04-01 12:09:39 följande:
    BF-lista 

1/12 Verkar,Linköping 3 flickor 99,05 och 08. Gravid
    1/12 Liten08, Göteborg 1 pojk född -10. Gravid
    2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    2/12 Ellez, Skåne 2:a grav pojke född 2010. Gravid
    4/12, Irlais, Stockholm, 1a barnet (1 MF i v8 feb -13). Gravid
    4/12 Iloveyou, Göteborg, första graviditeten. Gravid
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10. Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11). Gravid
    10/12 Emmali, Göteborg, första graviditeten. Gravid
    12/12 Joset, Stockholm, första graviditeten. Gravid

Passade på att ändra dig Emmali när jag la in Iloveyou Flört
    Det räcker att BF-listan finns i sin egen tråd sen. Tydligen ville inte Familjeliv med mig innan för jag kunde inte se att TS uppdaterat med en BFtråd redan!  :)
  • Nania
    Camse skrev 2013-04-01 13:02:22 följande:
    Är från Löddeköpinge glömde jag skriva ;)
    Välkommen och grattis! Är själv från Kävlinge ;)
  • Nania
    Cyberchick skrev 2013-04-01 15:03:14 följande:
    Hej, vill gärna vara med. Testade positivt idag den 1 april, och beräknad BF är 8/12. För mig är det andra barnet, jag har en son på snart 2 år. Har mått kass hela påskhelgen med magkramper, en kräkning, och trodde det var magsjuka. Visst försökte vi få barn, men jag hade inga graviditetssymptom alls med min son, så trodde inte det kunde vara det. Men tog ett test, då jag hade BIM idag, och mycket riktigt, 2 streck på stickan. Fantastisk känsla! Bor i Göteborg.
    Välkommen och grattis! 
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 16:23:59 följande:
    Har lagt till mig på listan också fatttar fortfarande inte att jag är gravid det är så otippat att det skulle ta sig denna månaden när älsklingen var borta hela ägglossningsveckan.

Är så himla glad känns som om  jag vunnit på lotto. Jag skall boka mig på VUL om 2 veckor, finns ett bra ställe i GBG som jag skall gå till. Man vill ju få bekräftat att det verkligen är något där. Längtar efter att få berätta för min flicka, hin har gråtit eftersom hon vill ha ett syskon så mkt. Ser man ett tickande hjärta på VUL måste man väl kunna berätta för henne?
    Jag hade nog väntat minst 3 veckor med VUL hjärtat brukar börja slå ca 22-23 dagar efter befruktning. Och vet att det är ganska vanligt att man inte ser något i v 6 och då får komma tillbaka igen för att det kan komma senare. Men ser man väl ett tickande hjärta så försvinner en stor del av missfallsrisken, den är dock inte helt borta då det finns några kritiska tillfällen kvar. T.ex. när moderkakan tar över i ca v 10
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 17:08:11 följande:
    Jag skall vänta! Man vill ju inte behöva springa där och göra vul i onödan... Jag är nog för lugn, jag förutsätter att allt kommer gå bra, ja när hjärtat börjar slå och moderkakan tar över. Tänker att det sköter kroppen fint. Ja jag är cool lugn förutom oron att jag drack, men alla säger till mig att det inte är farligt att dricka innan man vet så det har jag släppt nu. Kommer sova bättre i natt
    Jag tycker det är bra att du är lugn. Inget blir bättre av att stressa upp sig. Menade inte att du skulle avstå VUL heller men att det kanske är värt 1 vecka mer för att inte få höra att dem inte hittar något hjärtslag i onödan! Funderar själv kring att boka ett.
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 17:14:51 följande:
    Ja det förstod jag och jag håller med vill inte komma dit och dom inte ser något då om något blir man ju stressad. Jag tror ägget fäste för 13 dagar sedan idag efersom jag då hade kraftig molvärk, ett stick och en lätt blödning. Så om en 14 dagar kan man ju kanske boka Skall prata med kliniken imorn. Har bokat gyntid som är på måndag om en vecka tänkte kolla så allt stod rätt till där inne men det behövs inte nu skall avboka tiden.
    Åh det påminner mig. 3 veckor kvar till första BMbesöket för mig idag ju :) 
Svar på tråden December bebis 2013