• Plopps80

December bebis 2013

Inskriven på barnmorskegruppen nu fy fasen vad go hon var som ringde upp mig! Skall dit på inskrivning och vul 29 april, känns som en evighet dit. Hon sa att symtomen varierar hela tiden och bara för att brösten inte ömmar lika mkt betyder inte det att något är fel. Symtomen kommer och går. Bara man inte blöder och har jätteont. Idag är den där förfäliga bim-dagen här och jag har mkt molvärk i rygg och mage idag. Bröstvårtorna gör ont men brösten är inte alls lika ömma längre. Hon sa att just runt perioden man väntar mensen kan det värka extra mycket i livmodern.

Oroar mig hela tiden att mensen skall komma trots 2 digitala tester. Fan jag orkar inte med det här. Kollar på pappret efter blod och känner mig dum i huvudet. Hoppas bara att allt går bra.

• Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-04-03 10:36:45 följande:

Hoppas gärna in också! Plusade i lördags, hur långt gången jag är vet jag inte, inte haft mens på år och dar typ så att jag var gravid kom som en chock! Men oj så glada vi blev :) Men jag tror att bf bör vara i slutet av nov, början av dec.
    Skall till mvc i början av nästa vecka, och hoppas på lite klarhet då. Symtom finns det gott om, trött, illa mående på morgonen, törstig konstant, mensliknande värk till och från ganska ofta och ömma bröst.

Usch trodde aldrig att man skulle bli så nojjig när man plusade, tänker på missfall var och varannan minut känns det som. Blir så trött på mig själv, jag vet ju att man inte kan göra något åt det, utan allt blir som det blir, men ändå kan man inte släppa tanken.    

samma för mig. oroar mig hela tiden och jämför med min förra graviditet. Mår mkt bättre än så länge vilket kan tyckas positivt men inte för mig
  • Plopps80
    ackish skrev 2013-04-03 10:50:39 följande:
    Jag oroar mig också hela tiden plopps.. kollar också på pappret varje gång jag går på toa.. :P 
    Ska på inskrivning imorgon så får vi se vad dom säger där.. ska säga att jag vill göra kub så jag vet att allt är okej.. helt nojjig ju.. :/ 

de första dagarna var jag bara glad och helt lugn brydde mig inte om att kolla papper eller så men nu har oron satt fart i mig, mest eftersom brösten ömmar mindre. Men som sagt varierar symtomen hela tiden. Det mol rejält idag så det växer nog Efter inskrivningen kommer du nog vara lugnare, är lite gladare nu när jag pratade med en barnmorska från barnmorskegruppen
  • Plopps80
    iloveyou skrev 2013-04-03 10:37:04 följande:
    Ok plopps för ditt svar :) känns mkt bättre nu 

så bra! Bruna flytningar är inget kul men inget farligt. Min kompis är i v.23 och blödde rent blod med inslag av klumpar, man trodde aldrig det skulle gå vägen men det gjorde det

Jag vill göra KUB eftersom jag känner att det är bättre att få veta om något är fel så tidigt som v 12 och man kan göra en abort under narkos än att på RUL få veta att barnet är svårt sjukt och inte kommer klara sig utanför livmodern och få föda fram ett dött barn.

Jag kan inte heller förlika mig med att få ett handikappat barn, skulle aldrig orka det. Därför vill jag göra KUB så jag kan avbryta gravven tidigt om barnet är handikappat. Detta låter förjävligt och jag blir ledssen av att skriva detta men så är det. Jag orkar inte ta hand om ett handikappat barn. Arbetar med människor som har Downs syndrom och andra funktionshinder och det är oerhört tufft samt att många mår oerhört dåligt och har mkt ångest. Alla är lika värda men jag känner inte att jag skulle mäkta med det. Vet inte heller om man föder en människa som någonsin får ett värdigt liv.
  • Plopps80
    iloveyou skrev 2013-04-03 11:04:14 följande:
    Plopps är det så det funkar i så fall? Att man kan få göra en under narkos i så fall? Och när är det "försent" isåfall? När måste man göra det utan narkos i så fall? Och varför?

Jag har gjort en abort i 12:e veckan. Jag fick ta tabletter som mjukade upp och sedan blev jag sövd och skrapad. Hade inte ont efteråt och blödde bara lite. Det är en otroligt tuff grej att gå igenom och anledningen till att jag väntade så länge var att jag var så osäker. Men det var rätt val känner jag! Jag genomgår mkt hellre detta än en förlossning i vecka 18-20. Kub görs i v.12-13 och skrapning kan man nog göra fram till vecka 15 tror jag. vet inte riktigt
  • Plopps80
    cupcakekiller skrev 2013-04-03 11:18:20 följande:

Här tror jag att alla måste göra KUB, RUL + KUB är i v.13 ca sen frågar de om man vill ha ett till ultraljud i v.20 eller inte..
    Men man kan ju inte tvinga någon att göra KUB! det är ju frivilligt eftersom alla inte vill veta om barnet de bär har en sjukdom eller handikapp.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-03 11:49:04 följande:
    Då görs fostervattenprov. Sen vet man.
    Jag hade valt abort.

Jag också, hur hemskt det än låter...
  • Plopps80

Miss Kaos! Hur går det med dina symtom? Du skrev igår att dom hade avtagit. Men det verkar variera väldigt det där med symtom.
    Mina bröst ömmar knappt men däremot moler det och grejar rejält i livmodern gör inte ont utan känns som hederlig växtvärk. När jag blir hungrig blir jag något så vansinnigt hungrig, inte bra för vikten. Har halsbränna och är trött som en 90 åring.

• Plopps80

Jag är rejält stor om magen. Ja alltså den är svullen som en ballong. Har mina älsklingsjeans på och det spänner rejält runt midjan. Jag har sån hunger också att det inte är klokt. Vill äta hela tiden och det suger i magen. Gick upp 35 kg med dottern pga mkt läsk och godis. Har gått ner allt och är rätt smal och vältränad nu. Går 3 mil i veckan. Men denna gången tänker jag ständigt på mat och det är inte likt mig, är ingen matmänniska.

Svar på tråden December bebis 2013