• zod

December bebis 2013

babylängtan20 skrev 2013-04-23 23:55:13 följande:
    skönt man inte är ensam om att kika på barnvagnar och dylikt ;)
    sängen vi tänkt köpa blev en babykorg de är ju så fina så finns den på vår stads hemsideloppis för 150 ynka kronor :D så vi slår till denna månaden redan måste ju vara optimist ;) ne men passar på då de är billigt för det ingick både madrass, volangkjol och stativ plus den var målad i vit :) behöver bara köpa/göra en himmel och sätta dit mobil och fixa påslakansset men de syr jag nog själv ;)
    Det gör ni helt rätt i
  • zod
    MissKaos skrev 2013-04-24 08:04:24 följande:
    Vi har en teutonia Mistral Sport sedan sonen. Ska fixa till den lite, för jag gillar en! Den har svängbara framhjul (små) som går låsa samt att man kan dra över handtaget och köra med de stora däcken framåt om det är riktigt snöigt. Min enda fundering är att ja ginte vet/tror det går sätta på en ståbräda på den. Måste kollas!!
    Smidigt! Har jag faktiskt inte tänkt på att man kan göra.
  • zod
    Ellez skrev 2013-04-24 08:16:32 följande:
    Någon som vet om man kan färga om sufletten på en emmaljunga vagn? Vagnen är super men den blekt och känns så onödigt att lägga pengar på ny vagn när man har en. 
    Jag har en pojke som är 3 år och 8 månader när vi får nästa. Hade ni skaffat syskonvagn då? Kommer de va lönt? 
    Jag hade inte skaffat syskonvagn då. Har 16 månader mellan mina äldre och använde såklart syskonvagn då, men runt att äldsta blev tre så slutade vi använda den.
  • zod
    Jessys skrev 2013-04-24 08:24:13 följande:
    hejhej.. hoppar in här. väntar mitt 4:e barn med bf 2 dec
    Grattis och välkommen hit
  • zod

Idag tar jag en ledig förmiddag i soffan. Jag har jobbpass på dotterns förskola i eftermiddag och känner att jag verkligen behöver ladda batterierna för att orka med det.

• zod

Hej på er! Vaknade med världens mest enorma bröst jag någonsin upplevt. Har D/E i storlek, lite lagom hängiga men i dag var de verkligen stenhårda så nu vet jag hur det är att ha silikonbröst  De var så ömma att jag knappt kunde få på mig bh:n :-/ 

Var och åt falafel till lunch och för första gången på en vecka så var jag faktiskt sugen på mat, men ändå fick jag bara ner en halv liten falafel med bröd innan det tog tvärstopp. Är inte alls van vid att han så lite matlust då det var precis tvärtom tidigare graviditeter. Konstigt att det kan vara så olika från graviditet till graviditet trots att man är samma person.

Nå, för att pigga upp mig själv så gick jag faktiskt in på HM och köpte mig tre par mammabyxor, ett par svarta treggings, ett par grå smala jeans och ett par ljusa lite kortare jeans  

Önskar er alla en trevlig helg! 

• zod

Ja, jag provade nästan alla byxor de hade och hittade några modeller som satt fint. Riktigt skönt att jag hade missat vart de flyttat kläderna nu efter flytten så man slapp beställa. Just byxor tycker jag nästan är omöjligt att köpa utan att prova först.

• zod
    Magpie skrev 2013-04-26 20:25:43 följande:
    Mina bröst verkar expandera i storlek så jag blir rolig snart. Igår när lönen kom köpte jag två nya, men min nya storlek gör att jag måste handla dyrt för att få något som passar.

zod -har du gått upp mycket i vikt? Mina jeans börjar bli tighta men magen känns inte så pass stor att det är dags för mammakläder än.
    Nej, har snarare gått ner i vikt då min matlust är obefintligt och jag får tvinga i mig mat, men magen är jättesvullen och då det är tredje barnen så räknar jag med att den kommer fortsätta hålla sig rätt stor tidigt. Kommer fortfarande försöka dölja magen till v.12 men det är extremt skönt med byxor som sitter skönt
  • zod
    Plopps80 skrev 2013-04-29 06:39:36 följande:
    Grattis Babylängtan! Skönt att allt var bra och att du får behandling. Idag är det dags för mig och mannen att göra VUL kl 8:15. Hoppas allt ser bra ut! Uch vad nervöst det känns!
    Lycka till!
    Cecilia1984 skrev 2013-04-29 07:07:43 följande:
    Är i vecka 8+4 i dag och har sedan en vecka tillbaka fått använda mammabyxor då magen sväller rejält under dagarna. Var på VUL i fredags och fick bekräftat att det finns ett litet embryo. Den var 17,8 mm lång då. Det känns jättespännande! 
    Åh, så härligt för er att ni fick se den lille

• zod

Här välkomnar jag vecka 7 idag och jag började dagen med att ringa Kvinnohälsan så nu har jag tid för inskrivning 27 maj och UL 12 juni. Känns som en evighet tills dess.

Svar på tråden December bebis 2013